بازی

مایکروسافت درحال آماده سازی اولین لپ تاپ گیمینگ سرفیس

مایکروسافت درحال آماده سازی اولین لپ تاپ گیمینگ سرفیس

براساس گزارش‌های منتشر شده، مایکروسافت احتمالاً درحال آماده شدن برای ورود به حوزه‌ی تولید لپ‌تاپ‌های متمرکز به کاربری گیمینگ است. براین اساس گفته می‌شود که در بالاترین مدل Surface Gaming Laptop از پردازنده‌ی رده بالای نسل دوازدهمی اینتل درکنار سخت‌افزار گرافیکی توانمند انویدیا استفاده خواهد شد. وبسایت Prime Gaming در گزارش خود خاطر نشان کرده که این شرکت تاکنون صرفاً روی طراحی و تولید لپ‌تاپ‌های باریک و قابل حمل تمرکز داشته و این مسیر با محصولات سری Surface Gaming تغییر خواهد کرد.

اما به مشخصات فنی این محصول که برسیم، انتظار می‌رود لپ‌تاپ Microsoft Surface Gaming با یک نمایشگر ۱۶ اینچی PixelSense Flow Display با رزولوشن 2560×1440 و نرخ نوسازی تصویر ۱۶۵ هرتز همراه شود. پشتیبانی از Dobly Vision نیز از دیگر مشخصات منتسب به این لپ‌تاپ است.

در مورد قطعات داخلی لپ‌تاپ نیز باید با پردازنده ۱۴ هسته‌ای Intel Core i7-12700H یا تراشه ۱۲ هسته‌ای Core i5-12500H شروع کنیم. هر دو CPU از نسل دوازدهم تراشه‌های اینتل موسوم به Alder Lake هستند. علاوه‌براین، حافظه رم ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی LPDDR4x و کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3070 Ti 8 GB برای مدل‌های Core i7 و RTX 3050 Ti 4 GB برای مدل Core i5 در نظر گرفته شده است.

مشخصات احتمالی لپتاپ Surface Gaming

سایر مشخصات این لپ‌تاپ‌ها شامل درایو حافظه قابل جداسازی SSD با ظرفیت ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت تا حداکثر ۱ و ۲ ترابایت است. در مورد عمر باتری این لپ‌تاپ نیز گفته می‌شود که Microsoft Surface Gaming در مدل Core i7 می‌تواند تا 15 ساعت کاربری عادی را پاسخ دهد. درحالی که عمر باتری مدل Core i5 در اینجا به ۱۶ ساعت محدود می‌شود. خود باتری این محصولات نیز با ۱۰۲ و ۱۲۷ وات توان تغذیه می‌شود.

درگاه‌های ورودی خروجی Microsoft Surface Gaming شامل ۳ پورت USB 4.0/Thunderbolt 4 Type-C و یک جک ۳.۵ میلی متری هدفون می‌شود که با یک پورت اختصاصی Surface Connect همراه شده است. در این لپ‌تاپ از WiFi 6 و BT v5.1 پشتیبانی می‌شود.

لپتاپ گیمینگ مایکروسافت سرفیس

اما در مورد آپشن‌های بدنه و رنگ بندی این لپ‌تاپ به طراحی آلومینیومی و منیزیومی آن اشاره شده که در دو رنگ پلاتینیوم یا مشکی مات عرضه می‌شوند. از آنجایی که این لپ‌تاپ‌ها برای گیمرها طراحی شدند، اپلیکیشن Xbox و یک ماه اشتراک Xbox Game Pass Ultimate جزء باندل آن خواهد بود. فعلاً صحبتی از قیمت یا زمان عرضه‌ی این محصولات نشده است. اما می‌توان انتظار معرفی رسمی آن را برای تاریخ ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) داشت.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا