بازی

عرضه نسخه جدید کارت‌های گرافیک RTX 3060 و RTX 3060 Ti تا پاییز امسال

عرضه نسخه جدید کارت‌های گرافیک RTX 3060 و RTX 3060 Ti تا پاییز امسال

در فاصله‌ی کوتاهی از انتشار شایعات مربوط‌به ساخت مدل‌های بیشتری از سری GeForce RTX 30، منابع نزدیک به شرکای تجاری انویدیا تأیید کردند که حداقل دو مدل از نسل فعلی کارت‌های گرافیک تیم سبز به آینده نزدیک به بازار عرضه خواهند شد. انتظار می‌رود تا آخر ماه اکتبر (اوایل آبان) این دو محصول روانه بازار شوند.

MegaSizeGPU در گزارش خود اعلام کرده که انویدیا به‌طور قطع مشغول ساخت مدل‌های جدیدی از سری RTX 30 است و شرکای تجاری این شرکت نیز تأیید کردند که این دو مدل از محصولات میان‌رده‌ی RTX 30 خواهند بود؛ جایی که رقابت درحال بیشتر شدن است.

ظاهراً یکی از این کارت‌ها مدل ۸ گیگابایتی کارت گرافیک RTX 3060 است که ۴ گیگابایت کمتر از مدل اورجینال آن است. مدل فعلی RTX 3060 به قیمت ۳۵۰ دلار فروخته می‌شود و برای این مدل نیز یک برچسب قیمت ۳۰۰ دلاری محتمل به نظر می‌رسد.

کارت گرافیک RTX 3060 Ti

علاوه‌بر این RTX 3060 Ti نیز یک مدل آپدیت شده را دریافت می‌کند که به حافظه گرافیکی GDDR6X مجهز شده است. با درنظرگرفتن تراشه حافظه ۱۹ گیگابیتی RTX 3070 Ti، می‌توان انتظار داشت که در این مدل هم ماژول حافظه مشابهی به کار گرفته شود. با این تفاوت که احتمالاً پهنای حافظه آن با ۳۶ درصد افزایش از ۴۴۸ گیگابایت بر ثانیه به ۶۰۸ گیگابایت بر ثانیه برسد.

باید در آینده نزدیک انتظار تأیید مشخصات فنی این کارت‌ها و انتشار جزئیات بیشتر از قیمت و زمان دقیق عرضه‌ی آن‌ها را داشته باشیم.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا