اینترنت

قانون‌گذاران آمریکایی لایحه مقابله با اعتیاد به رسانه‌های اجتماعی را ارائه دادند

قانون‌گذاران آمریکایی لایحه مقابله با اعتیاد به رسانه‌های اجتماعی را ارائه دادند

طی هفته جاری ایمی کلوبوشار؛ سناتور دموکرات و سینتیا لومیس؛ سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی با هدف رسیدگی به اعتیاد مردم به پلتفرم‌های رسانه اجتماعی، لایحه‌ای را ارائه دادند. دفتر خانم کلوبوشار با صدور یک بیانیه خبری در روز پنج‌شنبه اعلام کرد که بر اساس آخرین لایحه تنظیم شده، بنیاد ملی علوم و آکادمی‌های ملی علوم، مهندسی و پزشکی، ابزارهای قابل استفاده توسط فیس‌بوک و سایر شرکت‌ها برای مقابله با اعتیاد به رسانه‌های اجتماعی را مورد بررسی قرار خواهند داد. بعلاوه نهادهای مورد اشاره قادر به انجام تحقیقات موشکافانه پیرامون برخی مداخلات احتمالی رسانه‌های اجتماعی در زمینه حریم خصوصی کاربران خواهند بود.

atramart mobile

کمیسیون تجارت فدرال (FTC) بر اساس نتایج تحقیقات، قوانینی را تدوین نموده و رسانه‌های اجتماعی در صورت سرپیچی از این قوانین با مجازات و جریمه مواجه خواهند شد.

خانم کلوبوشار با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: “اکنون مدت‌هاست که شرکت‌های فناوری تاکید می‌کنند که قادر به انجام این‌کار هستند. اما در حال حاضر می‌دانیم که پلتفرم‌های رسانه اجتماعی بارها و بارها سودآوری خود را بر منافع کاربران ترجیح داده‌اند و محتوای نامناسب مورد نظر خود را از طریق الگوریتم‌های مختلف تبلیغ می‌کنند. این اقدامات، کاربران را درگیر نموده و انتشار اطلاعات نادرست را به‌دنبال دارد. لایحه جدید به اصلاح این رفتارها کمک خواهد کرد.”

avang neterbit mobile

خانم لومیس نیز در بیانیه روز پنج‌شنبه اعلام کرد: “قانون اعمال فشار بر رسانه‌های اجتماعی گامی قابل توجه در مسیر رسیدگی همه‌جانبه به رفتارهای نامنظم شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری است. بررسی مشکل اعتیاد به رسانه‌‌های اجتماعی در دستیابی به درکی جامع از طراحی این پلتفرم‌ها و تاثیرات الگوریتم‌های آنها بر جامعه موثر خواهد بود. بدین‌ترتیب در ادامه به منظور حفاظت از کودکان در برابر پیامدهای منفی رسانه‌های اجتماعی می‌توانیم برنامه‌های صیانتی ویژه‌ای را تدوین نماییم.”

پس از ادای شهادت یکی از نمایندگان کنگره آمریکا در سال گذشته 2 حزب جمهوری‌خواه و دموکرات، همکاری با یکدیگر را آغاز کردند. آنها به‌دنبال یافتن روش‌هایی برای تنظیم الگوریتم‌های پیشنهاد دهنده محتوا در رسانه‌های اجتماعی هستند. این موضوع به کنترل انتشار اطلاعات نادرست و محافظت بهتر از کاربران کمک خواهد کرد.

قانون‌گذاران آمریکایی لایحه مقابله با اعتیاد به رسانه‌های اجتماعی را ارائه دادند

لایحه جدید سنای آمریکا، رسانه‌های اجتماعی را ملزم می‌کند تا داده‌های پلتفرم خود را با محققان به اشتراک بگذارند

در روز 12 دسامبر سال 2021 (21 آذر ماه) گروهی متشکل از سناتورهای 2 حزب سیاسی بزرگ آمریکا با تنظیم لایحه جدیدی اعلام کردند که شرکت‌های رسانه‌ اجتماعی بایستی داده‌های پلتفرم خود را با محققان به اشتراک بگذارند. این لایحه جدید تحت عنوان “قانون پاسخ‌گویی و شفافیت پلتفرم (PATA)” شناخته شده و دربردارنده مواد قانونی جدیدی است که پلتفرم‌های رسانه اجتماعی را وادار به ارائه اطلاعات به محققان واجد شرایط می‌کنند.

محقق واجد شرایط فردی است که به‌عنوان پژوهشگر وابسته به دانشگاه روی یک پروژه کار می‌کند.  با این‌حال این پروژه بایستی تائیدیه بنیاد ملی علوم (NSF) را دریافت نموده باشد. بر اساس شرایط تعریف شده در این قانون، پس از تائید تحقیقات توسط بنیاد ملی علوم، پلتفرم‌ها بایستی به درخواست‌های ارائه شده برای دریافت داده‌ها پاسخ دهند. سرپیچی رسانه‌های اجتماعی از ارائه داده موجب از بین رفتن مصونیت آنها طبق ماده 230 قانون مصونیت ارتباطات خواهد شد.

لورا ادلسون؛ دانشجوی دکترا در دانشکده مهندسی دانشگاه NYU Tandon گفت: “قانون PATA یک طرح شفاف‌سازی واقعا جامع است.” این دانشجو که محقق اصلی برنامه امنیت سایبری برای دموکراسی در دانشگاه نیویورک است؛ ادعا می‌کند که این لایحه یک گام مثبت به‌شمار رفته و در صورت تصویب و تبدیل شدن به قانون، راهکاری واقعی برای درک هرچه بهتر آسیب‌های فضای آنلاین را در اختیار محققان قرار خواهد داد. همچنین این قانون به محققان کمک می‌کند تا به منظور برون‌رفت از شرایط کنونی، راهکارهای موثری را ارائه دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا