تکنولوژی

گوگل به کارمندانش اسکوتر رایگان می دهد تا به سر کار بازگردند

گوگل به کارمندانش اسکوتر رایگان می دهد تا به سر کار بازگردند

طی اخباری که مدتی پیش منتشر شد، اکنون می‌دانیم گوگل در حال آماده کردن خودش است تا از کارمندان به صورت حضوری در محل کار میزبانی کند. به همین دلیل، این غول حوزه تکنولوژی جهت حمل و نقل آسان‌تر، به کارمندان اسکوتر رایگان هدیه می‌دهد.

گوگل برای انجام این کار با سازنده اسکوترهای الکترونیک Ungai برای راه‌اندازی برنامه Ride Scoot همکاری می‌کند. بنابراین از این پس بیشتر کارمندان آمریکایی این شرکت امکان استفاده از اسکوترهای Model One را خواهند داشت. اسکوتر Ungai Model One که در حال حاضر با قیمت ۹۹۰ دلار به بازار عرضه شده است، یک اسکوتر سبک وزن دو موتوره با حداکثر سرعت ۳۲ کیلومتر بر ساعت (۲۰ مایل بر ساعت) و شارژدهی تا ۲۴.۵ کیلومتر (۱۵.۵ مایل) است.

  • گوگل: فناوری مایکروسافت باعث افت امنیت دولت آمریکا شده است
  • حل بحران های شخصی با استفاده از فناوری جدید هوش مصنوعی گوگل

دیوید هیمن (Havid Hyman) موسس و مدیر عامل اجرایی Ungai می‌گوید این ایده‌ای است تا به کارمندان گوگل کمک کند به سر کار خود باز گردند یا حداقل خودشان را به نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس برسانند. اکنون دو سال بعد از تغییر الگوهای کاری که به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا رخ داد، شرکت‌ها در حال افزایش املاک و گسترش فضای کاری هستند ولی از سوی دیگر بسیاری از کارمندان ترجیح می‌دهند که مدل دورکاری را ادامه دهند.

گوگل در این مدت میلیاردها دلار هزینه کرده تا مطمئن شود که کارمندان در نهایت به سر کار خود بازگردند. نباید فراموش کنیم که گوگل سابقه طولانی در جلب توجه کارمندان دارد و از همین رو می‌توان انتظار داشت که در صورت نیاز، باز هم دست به جیب خواهد شد تا حتی توجهات جدیدی را به سمت محیط کاری خود جلب کند.

شرکت‌های حوزه‌ی فناوری مانند گوگل در دروان شیوع ویروس کرونا به‌لطف ابزار متکی بر فضای ابری توانستند تا عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشند. در حال حاضر حدود دو سوم از شرکت‌ها بر این باورند که نیروهای کار همانند گذشته بار دیگر به صورت تمام وقت و حضوری در دفاتر و کارخانه‌ها حاضر خواهند شد اما نیمی از نیروهای کار اعلام کرده‌اند که ترجیح می‌دهند تا به دنبال شغل دیگری باشند.

اسکوترهای رایگان احتمالاً یکی از مشوق‌های احتمالی کارمندان تلقی می‌شود که گوگل هم روی آن حساب باز کرده است. البته این اسکوترها در اختیار همه کارمندان گوگل قرار نخواهد گرفت. این اسکوترها در حالت عادی با اشتراک ماهیانه در اختیار کاربران قرار می‌گیرند اما اگر کارمندان گوگل به مسافت خاصی طی استفاده از آن‌ها دست پیدا کنند، می‌توانند بدون پرداخت اشتراک به فعالیت ادامه دهند

گوگل نیز برنامه دارد که در عوض رهگیری مسافت طی شده هر کارمند، این کار را براساس سیستم افتخار انجام دهد. علاوه بر مقر اصلی گوگل در مانتین ویو (Mountain View)، سایر مناطق از جمله سیاتل، کرک‌لند، ایروین، سانی‌ویل، پلایا ویستا، آستین و نیو یورک هم زیر پوشش این برنامه قرار می‌گیرند.

منبع: The Verge

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا