بازی

احتمالا استودیو گوریلا در توسعه نسخه PS5 بازی Horizon Zero Dawn نقش ندارد

احتمالا استودیو گوریلا در توسعه نسخه PS5 بازی Horizon Zero Dawn نقش ندارد

چندی پیش گزارشی منتشر شد که می‌گفت یک تیم بازی‌سازی در حال کار روی نسخه‌ی پلی استیشن 5 بازی Horizon Zero Dawn است؛ نسخه‌ی بهبودیافته‌ای که عده‌ای آن را ریمیک و بعضی‌ها آن را ریمستر اولین بازی سری هورایزن شرکت سونی می‌دانند. حال گزارشی جدید توضیح می‌دهد که خود استودیو گوریلا گیمز وقت خود را به کار روی این نسخه‌ی بهبودیافته اختصاص نداده است و کار ساخت آن در یکی از استودیوهای دیگر پلی استیشن جلو می‌رود.

این گزارش توسط کالین موریارتی، کارشناس و خبرنگار شناخته‌شده‌ی صنعت بازی و در پادکست Sacred Symbols منتشر شد. او اعلام کرد ریمیک Horizon Zero Dawn برای کنسول پلی استیشن 5 توسط گوریلا گیمز ساخته نمی‌شود. بااین‌حال موریارتی اسم تیمی که وظیفه ساخت این نسخه‌ی بهبودیافته را بر عهده دارد، اعلام نکرد تا احتمال فاش شدن هویت منبع خود را کاهش دهد. باید توجه داشت که هنوز سونی به نسخه PS5 بازی Horizon Zero Dawn اشاره‌ای نکرده است و در صورتی که ساخت آن صحت داشته باشد، باید منتظر معرفی رسمی تیم سازنده باشیم.

شایعات مربوط‌به توسعه‌ی یک ریمیک یا ریمستر از بازی Horizon Zero Dawn برای پلی استیشن 5، اولین‌بار در اکتبر سال ۲۰۲۲ منتشر شدند. بااین‌حال اطلاعات فاش شده مربوط‌به این پروژه هنوز اندک است. باتوجه‌به اینکه گوریلا گیمز در حال حاضر روی توسعه‌ی بسته الحاقی Burning Shores بازی Horizon Forbidden West می‌کند و در توسعه‌ی بازی واقعیت-مجازی Horizon: Call of the Mountain برای پلی استیشن VR2 مشارکت دارد، جای تعجبی ندارد که ریمیک نسخه‌ی اول به خود این استودیو سپرده نشده باشد.

خود بازی Horizon: Call of the Mountain در اصل توسط استودیو Firesprite سونی ساخته می‌شود و براساس آگهی‌های استخدامی ظاهرا گوریلا اکنون پروژه‌های معرفی‌نشده‌ی دیگری دارد.

کاور بازی Horizon Zero Dawn

احتمالا ریمیک Horizon Zero Dawn از نظر بصری روی پلی استیشن 5 با ارتقای بصری چشمگیری همراه خواهد بود. چرا که زمینه‌های بهبود گرافیکی زیادی برای استفاده از قدرت سخت‌افزار نسل نهمی را دارد. همچنین می‌توانیم شاهد مدل‌هایی پیشرفته و بهبودیافته از شخصیت‌های داستان باشیم که درکنار ارتقای کیفیت بافت‌ها و انیمیشن‌ها، آن را بیشتر به تجربه‌ی نسخه‌ی دوم نزدیک کند. عرضه‌ی نسخه PS5 بازی Horizon Zero Dawn می‌تواند آن را از نظر فنی به سطح بازی Horizon Forbidden West برساند.

بسته الحاقی Burning Shores قرار است در تاریخ ۱۹ آوریل ۲۰۲۳ (۳۰ فروردین ۱۴۰۲) تنها در دسترس گیمرهای نسخه پلی استیشن 5 بازی Horizon Forbidden West قرار گیرد. داستان این محتوای الحاقی بازیکنان را به جزایر آتشفشانی لاس وگاس خواهد برد؛ جایی که بازیکنان باید با Horus Titan مبارزه کنند. همچنین بازی واقعیت-مجازی Horizon: Call of the Mountain قرار است در تاریخ ۲۲ فوریه ۲۰۲۳ (۳ اسفند ۱۴۰۱) به‌عنوان یک بازی زمان عرضه در اختیار خریداران پلی استیشن وی آر 2 قرار گیرد.

نظر شما درباره‌ی جدیدترین اخبار بازی چیست؟ آن را با تیم بیکینگ و سایر کاربرها در میان بگذارید.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا