بازی

آخر هفته چی بازی کنیم: از استارکرفت تا ماجراجویی یک نینجا

آخر هفته چی بازی کنیم: از استارکرفت تا ماجراجویی یک نینجا

به رسم چهارشنبه‌ها، این هفته هم در قسمتی دیگر از مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم، به سراغ معرفی دو بازی مختلف می‌رویم. اولین اثر تجربه‌ای استراتژی از شرکت بلیزارد است که هنوز هم ارزش تجربه بسیار بالایی دارد و می‌توان لذت زیادی از آن برد و بازی دوم هم مخاطب را در نقش یک نینجا قرار می‌دهد و با الهام از نسخه‌های کلاسیک نینجا گایدن ساخته شده است. لطفا در ادامه همراه معرفی بازی‌ها باشید:

سه نژاد و لوگوی بازی استارکرفت ۲

بازی StarCraft 2

با اینکه بلیزارد در چند وقت اخیر کارهای عجیب و غریبی کرده و پس از مشکلاتی که سر نسخه ریمستر بازی وارکرفت ۳ و اخیرا هم بازی دیابلو ایمورتال پیش آمد کمی از آن شرکت دوست‌داشتنی قدیم فاصله گرفته است، ولی هنوز هم نمی‌توان منکر دوران درخشان آن‌ها با بازی‌هایی مثل وارکرفت، دیابلو یا استارکرفت شد. نسخه اول بازی StarCraft در سال ۱۹۹۸ منتشر شد و آنقدر محبوب بود که تا سال‌های طولانی پس از این تاریخ، خیلی‌ها آن را به‌صورت جدی و رقابتی تجربه می‌کردند. بلیزارد که سابقه طولانی در ایجاد وقفه زیاد بین نسخه جدید و قبلی بازی‌هایش دارد، در سال ۲۰۱۰ بود که پس از ۱۲ سال، بازی StarCraft 2 را، یا بهتر بگوییم اولین قسمت از سه‌گانه آن را، منتشر کرد و قسمت‌های بعدی هم به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ روانه بازار شدند. 

ساخت بازی StarCraft 2، از سال ۲۰۰۳ آغاز شده بود اما اولین بار در سال ۲۰۰۷ بود که بلیزارد رسما از این اثر رونمایی کرد و خوشحالی طرفداران وفادار آن را در پی داشت. پس از مدتی بود که بلیزارد اعلام کرد استارکرفت ۲ قرار است در قالب یک سه‌گانه منتشر شود و اولین قسمت از این سه‌گانه، با نام StarCraft II: Wings of Liberty در سال ۲۰۱۰ در دسترس قرار گرفت. تمرکز بخش داستانی این قسمت از بازی روی گروه Terran یا همان انسان‌ها تمرکز دارد و با اینکه خیلی‌ها استارکرفت را مخصوصا در طولانی‌مدت برای بخش چندنفره رقابتی آن تجربه می‌کنند، قسمت داستانی بازی هم واقعا کیفیت بالایی دارد. وقایع بازی چهار سال پس از اتفاق‌های StarCraft: Brood War آغاز می‌شوند و شاهد روایت جذاب با استفاده از ویدیو‌های سینمایی با‌کیفیت هستیم و طراحی خود مراحل هم با تنوع مناسبی صورت گرفته است. همین ویژگی‌ها در کنار بخش چندنفره جذاب بازی، باعث شدند تا قسمت اول استارکرفت ۲ امتیاز متای ۹۳ را کسب کند و در ماه اول انتشار فروشی سه میلیون نسخه‌ای داشته باشد. 

گیم پلی بازی استارکرفت ۲

در ادامه و در سال ۲۰۱۳، نوبت به StarCraft II: Heart of the Swarm رسید که داستان آن روی گروه Zerg تمرکز دارد و بازیکنان باید ماجرا‌های شخصیتی به نام سارا کریگان را دنبال کنند و ماموریت‌های مختلفی را انجام دهند. این نسخه از بازی هم فروش بسیار خوبی داشت و در دو روز اول انتشار، ۱.۱ میلیون نسخه از آن به‌فروش رسید. البته که امتیاز‌های بازی در مقایسه با نسخه قبلی کمی پایین‌تر بودند و مثلا برخی با ایراد گرفتن از شخصیت‌پردازی سارا کریگان، نمره پایین‌تری نسبت به آن داده بودند. این نسخه از بازی متای ۸۶ را کسب کرده است. 

در نهایت نسخه سوم بازی استارکرفت ۲ هم با نام کامل StarCraft II: Legacy of the Void در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و این بار هم داستان بازی روی نژاد Protoss تمرکز داشت و پروتاگونیست بازی هم شخصیتی به نام آرتانیس بود. این بازی هم فقط در ۲۴ ساعت اول انتشار یک میلیون نسخه فروش داشت و نمره متای ۸۸ هم برای آن ثبت شده است. البته پس از انتشار این نسخه از بازی، DLC‌های داستانی StarCraft II: Nova Covert Ops هم برای بازی منتشر شدند که شامل مراحلی داستانی با محوریت شخصیت Nova بودند؛ شخصیتی که قرار بود کاراکتر اصلی بازی لغو‌شده StarCraft: Ghost باشد. در مجموع حتی اگر طرفدار آنلاین بازی کردن بازی‌های استراتژی هم نباشید، سه‌گانه استارکرفت ۲ اثری است که با یک بخش داستانی بسیار مفصل و حماسی با تنوع مراحل مناسب، می‌تواند مدتی طولانی شما را سرگرم کند؛ مخصوصا که جنبه‌هایی مثل گرافیک بازی هم کماکان زیبایی خود را دارند. 

تصویر هنری از بازی استارکرفت ۲ با محوریت فرمانده گروه ترن‌ها

از طرفی نکته مهم دیگر در رابطه با استارکرفت ۲، رایگان بودن StarCraft II: Wings of Liberty و برخی از قسمت‌های چندنفره و Co-Op آن است و می‌توانید بدون پرداخت هزینه، اقدام به دانلود رایگان بازی کنید و در صورت علاقه، بعدا سراغ دو نسخه بعدی هم بروید. اگر تا به امروز استارکرفت ۲ را تجربه نکرده‌اید و به بازی‌های استراتژی علاقه‌مند هستید، این ساخته بلیزارد پیشنهاد می‌شود. 

شخصیت اصلی و دشمنان بازی The Messenger

بازی The Messenger

دومین بازی این هفته، اثری مستقل با نام The Messenger و محصول سال ۲۰۱۸ است که شرکت دیوالور دیجیتال هم آن را منتشر کرده است. این بازی با الهام از نسخه‌های کلاسیک نینجا گایدن ساخته شده و یک تجربه اکشن/پلتفرمر است که البته المان‌هایی از سبک مترویدوینیا هم در آن دیده می‌شود. 

داستان بازی از جایی آغاز می‌شود که دهکده نینجا‌ها، مورد حمله یک نیروی اهریمنی قرار می‌گیرد و پس از آن، یک قهرمان در این منطقه ظاهر می‌شود و با دادن یک نوشته به یکی از نینجا‌ها، از او می‌خواهد تا آن را به بالای یک کوه برسد و اینجا آغازی برای تبدیل شدن شخصیت اصلی بازی به یک پیام‌رسان است که نام بازی هم از همین موضوع گرفته شده است. البته که به مرور داستان بازی پیچیده‌تر می‌شود و به همین دلیل هم شاهد جریان داشتن آن در دو بازه زمانی مختلف هستیم. 

گیم پلی بازی The Messenger

گیم‌پلی The Messenger هم تا حد زیادی نشات‌گرفته از همین موضوع است؛ شخصیت اصلی بازی یک نینجا است و قابلیت‌های مختلفی برای مبارزه و همینطور رد کردن سکو‌ها و موانع دارد. شخصیت بازی به مرور زمان قابلیت‌های بیش‌تری هم به‌دست می‌آورد و می‌توانید با شکست دادن دشمنان یا شکستن لامپ‌ها، منابعی با نام شارد‌های زمان به‌دست بیاورید که برای خرید موارد مختلف مصرف می‌شوند. با این حال در صورتی که کشته شوید، شخصیتی به نام Quarble با گرفتن شارد‌های شما، شانس مجددی به‌تان می‌دهد. The Messenger در مجموع گیم‌پلی مفرح و در عین حال چالش‌برانگیزی دارد و مخصوصا برای آن‌هایی که طرفدار نینجا گایدن‌های کلاسیک بودند، تجربه آن هیجان‌انگیز خواهد بود. پس از گذشت مدتی، المان‌های مترویدوینیا هم وارد بازی می‌شوند و باید در جهان بازی به قسمت‌های مختلف سرک بکشید و در آن پیش‌روی کنید. 

The Messenger از نظر تجربه صوتی و بصری ارائه‌شده هم در دو حالت هشت بیتی برای زمان گذشته و ۱۶ بیتی برای زمان حال ارائه می‌شود که خلاقیت جالبی از جانب سازندگان است. این بازی در تیم کوچکی با نام Sabotage Studio ساخته شده ولی ارزش تجربه بسیار بالایی دارد و در زمان انتشار هم مورد‌استقبال خوبی قرار گرفت و نمره متای ۸۶ برای نسخه سوییچ و ۸۳ برای نسخه کامپیوتر ثبت شده است. سازندگان این بازی در حال حاضر مشغول توسعه بازی Sea of Stars هستند که یک تجربه نوبتی و نقش آفرینی است ولی در همان جهان The Messenger جریان دارد و از حیث داستانی، پیش‌درآمدی برای این بازی است. 

در پایان لطفا نظرات خود را در مورد بازی‌های این هفته با بیکینگ و کاربرانش به‌اشتراک بگذارید. 


حتما بخوانید :

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا