تکنولوژی

شرکت کسپرسکی روسیه به عنوان تهدید امنیت ملی آمریکا شناخته شد

شرکت کسپرسکی روسیه به عنوان تهدید امنیت ملی آمریکا شناخته شد

کمیسیون ارتباطات آمریکا (FCC) شرکت کسپرسکی را که یک شرکت روسی است در لیست سیاه خود قرار داده است. این لیست شامل شرکت‌هایی می‌شود که به‌عنوان تهدید امنیت ملی آمریکا شناخته می‌شوند.

با این تصمیم FCC، شرکت‌های آمریکایی نمی‌توانند از ۸ میلیارد سوبسیدی که برای خرید تجهیزات از کسپرسکی در اختیار داشتند استفاده کنند. قبل از کسپرسکی، هفت شرکت دیگر نیز در این لیست قرار گرفته بودند که همگی چینی هستند. هواوی و ZTE نیز در این لیست جای دارند.

مطالب مرتبط:

  • روسیه برای فروش نفت و گاز خود از بیتکوین استفاده می کند
  • چین در صورت پشتیبانی از روسیه با تحریم های آمریکا مواجه خواهد شد

سخنکوی FCC گفته است که قرار گرفتن کسپرسکی در لیست سیاه این سازمان امنیت شبکه‌های آمریکا را در برابر تهدیدات چین و روسیه حفظ خواهد کرد. نکته جالب اینکه FCC در کنار کسپرسکی دو شرکت چینی را نیز به لیست مذکور اضافه کرد که یکی از آن‌ها شرکت مخابرات چین است و دیگری شرکت چین موبایل.

کسپرسکی می‌گوید که این تصمیم FCC نه بر مبنای اصول فنی بلکه به‌خاطر غرض‌های سیاسی گرفته شده است و به هیچ‌وجه منطقی نیست. با این حال، این شرکت روسی گفته لست که آماده است در جهت رفع نگرانی‌های سازمان FCC گام‌های موثری بردارد.

این تصمیم سازمان FCC احتمالاً در واکنش به حمله روسیه به اوکراین گرفته شده است و یک حرکت نمادین است. در سال ۲۰۱۷ نیز دونالد ترامپ رئیس جمهور اسبق آمریکا استفاده از کسپرسکی را در ادارات دولتی ممنوع کرده بود.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که این اقدامات نمادین درنهایت به کجا ختم می‌شوند و چه اثراتی خواهند داشت. نظر شما درباره این موضوع چیست؟

منبع: Engadget

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا