علم و دانش

هوش‌مصنوعی به قفل در خانه‌ها نیز ورود کرد!

هوش‌مصنوعی به قفل در خانه‌ها نیز ورود کرد!

شیائومی از قفل در هوشمند Smart Door Lock 2 رونمایی کرد. این محصول از قابلیت حذف صدای باز و بسته شدن در بهره می‌برد؛ قابلیتی که به‌صورت اختصاصی توسط شیائومی توسعه داده شده است.

طبق اطلاعات منتشر شده در وب‌سایت فروشگاه XiaomiYoupin، قفل در هوشمند Smart Door Lock 2 صدای در را هنگام بستن تا ۱۲ دسی‌بل و هنگام باز کردن تا ۱۳ دسی‌بل کاهش می‌دهد.

قفل در هوشمند شیائومی از حالت «مزاحم نشوید» بهره می‌برد که با فعال کردن آن، صدای قفل و زنگ هشدار کم می‌شود. حسگرهایی که در این قفل در هوشمند استفاده شده است، امکان اطلاع از وضعیت قفل را برای کاربر فراهم می‌کند.

قفل هوشمند شیائومی Smart Door Lock 2 در دست و نصب شده روی در

کاربران می‌توانند از طریق حسگر اثرانگشت، رمز عبور یک‌بارمصرف، بلوتوث تلفن همراه، ساعت هوشمند شیائومی، کارت NFC و کلید، قفل در هوشمند Smart Door Lock 2 را باز کنند. حسگر اثرانگشت این قفل هوشمند از هوش مصنوعی بهره می‌برد و شیائومی مدعی است هرقدر از آن استفاده کنید، عملکردش بهتر می‌شود.

حسگر اثر انگشت قفل در هوشمند شیائومی Smart Door Lock 2 در کمتر از ۰٫۵ ثانیه عمل می‌کند و درصد خطای آن آن ۰٫۰۰۱ درصد است. کاربران می‌توانند قابلیت فشار دادن اثرانگشت را در این قفل هوشمند تنظیم کنند و هنگامی که در خطر باشند، آن را فشار دهند تا با شماره تلفن از پیش تعیین شده تماس بگیرد.

پردازنده امنیتی MIJIA به‌کار رفته در قفل هوشمند شیائومی، وظیفه‌ی ذخیره‌ی اطلاعات بیومتریک کاربران به‌صورت رمزنگاری شده در فضای محلی را بر عهده دارد. کاربران می‌توانند بااستفاده از Wi-Fi و از راه دور، اعلان‌های این قفل هوشمند را در گوشی خود دریافت کنند.

انرژی نسل دوم قفل در هوشمند شیائومی توسط ۸ باتری خشک تأمین می‌شود که می‌توانند تا یک سال دوام بیاورند. در مواقع اضطراری، با استفاده از پاوربانک و درگاه Type-C می‌توان به‌صورت موقت از قفل هوشمند شیائومی Smart Door Lock 2 استفاده کرد.

قفل هوشمند جدید شیائومی با قیمت ۱۷۸ دلاری از ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) روانه‌ی بازار می‌شود؛ قیمت آن مانند قیمت گوشی شیائومی اقتصادی است.

227227

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا