تکنولوژی

قیمت کارت های گرافیک انویدیا و ای ام دی به پایین ترین حد خود در 15 ماه اخیر رسید

قیمت کارت های گرافیک انویدیا و ای ام دی به پایین ترین حد خود در 15 ماه اخیر رسید

قیمت جدیدترین کارت‌‌های گرافیک انویدیا و ای ام دی در کشورهای آلمان و اتریش به پایین‌ترین حد خود در 15 ماه اخیر رسید و حالا این مصحولات تنها 25 درصد گران‌تر از قیمت واقعی خود هستند. این در حالی است که کارت‌های سری RTX 3000 انویدیا حدود یک سال پیش با قیمتی 218 برابر بالاتر از قیمت واقعی خود به فروش می‌رسیدند.

این خبر توسط وب‌سایت 3D Center منتشر شده که قیمت فروش کارت‌های سری انویدیا RTX 3000 و ای ام دی رادئون RX 6000 را از ژانویه‌ی 2021 تحت نظر داشته است. قیمت این کارت‌ها در خرده‌فروشی‌های اروپایی از آغاز ماه جاری میلادی به ترتیب با کاهشی 41 و 35 درصدی روبه‌رو بوده است. از این رو انتظار می‌رود که قیمت این محصولات در بازار جهانی نیز کاهش پیدا کند.

قیمت کارت‌های گرافیک

همچنین حالا دسترسی به کارت‌های گرافیک انویدیا و ای ام دی نیز آسان‌تر شده و به‌نظر می‌رسد که مشکل کمبود این محصولات تا حدودی رفع شده است. هر چند که در حالت عادی، فروش کارت‌های گرافیک با قیمت 25 درصد بالاتر از قیمت واقعی آن‌ها موضوع مسرت‌بخشی نیست اما شرایط کنونی نیز به هیچ وجه عادی نبوده و مشکل کمبود تراشه، پاندمی کرونا، استخراج‌کنندگان رمزارز و اسکالپرها باعث شده است تا قیمت این محصولات افزایش چشمگیری داشته باشد.

نظر شما در مورد شرایط فعلی بازار کارت‌های گرافیک چیست؟ به‌نظر شما آیا تا چند ماه آینده شاهد عرضه‌ی این محصولات با قیمت واقعی آن‌ها خواهیم بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا