فناوری

آشنایی با انواع اسکنر‌های گوشی

آشنایی با انواع اسکنر‌های گوشی

گوشی‌های هوشمند دارای سیستم‌های امنیتی مختلفی مانند کدپین، رمز عبور و تشخیص چهره  هستند تا دستگاه شما را از هک شدن در امان نگه دارند. اسکنر اثر انگشت نیز نوعی سیستم امنیتی الکترونیکی است که از اثر انگشت برای احراز هویت استفاده می‌کند تا کاربران به دستگاه‌های خود دسترسی داشته باشند.گفته شده، اسکنر‌های اثر انگشت در حال حاضر یک سیستم امنیتی رایج هستند که در اکثر دستگاه‌های تلفن همراه یافت می‌شود.

به گزارش سایت ۲۴.ae؛ با پیشرفت تکنولوژی، سازندگان توانسته اند اسکنر اثر انگشت را به عنوان یک ویژگی امنیتی به تلفن‌های هوشمند اضافه کنند.

همه ما می‌دانیم که هر انسانی اثر انگشت منحصر به فرد خود را دارد، این ویژگی به دستگاه‌ها کمک می‌کند تا با موفقیت تک تک کاربران را شناسایی کنند. با پیشرفت تکنولوژی، سازندگان توانسته اند اسکنر اثر انگشت را به عنوان یک ویژگی امنیتی به تلفن‌های هوشمند اضافه کنند.
اسکنر‌ها معمولاً یک کپی نوری از انگشت ایجاد می‌کنند تا کنتراست خطی بهینه را به کاربران ارائه دهند. گفته شده، اکثر اسکنر‌های اثر انگشت متصل به رایانه از حسگر‌های نوری استفاده می‌کنند در ادامه با برخی از اسکنر‌های گوشی‌های هوشمند آشنا می‌شویم.

انواع اسکنرها

اسکنر خازنی

اسکنر‌های خازنی برای شناسایی الگو‌های اثر انگشت به جای نور از الکتریسیته استفاده می‌کنند.  این نوع اسکنر سنسور انگشتی را که تغییر در دامنه را نشان می‌دهند، شناسایی می‌کند.  اکثر گوشی‌های هوشمند از حسگر‌های خازنی برای اسکن اثر انگشت استفاده می‌کنند.

اسکنر خازنی

اسکنر اولتراسوند

اسکنر‌های اولتراسوند از امواج صوتی برای کار استفاده می‌کنند. این نوع اسکنر به کاربران کمک می‌کنند تا نقشه سه بعدی دقیقی از الگو‌های اثر انگشت ایجاد کنند. این حسگر  سه بعدی در صفحه نمایش که توسط کوالکام توسعه یافته در دستگاه‌های سامسونگ استفاده شده است.


بیشتر بخوانید

  • با بدترین گوشی‌های هوشمند تولید شده آشنا شوید

مجله خبری بیکینگ فضای مجازی دريچه فناوری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا