فناوری

سامورایی‌ها سریع‌ترین زبان دنیا را دارند

سامورایی‌ها سریع‌ترین زبان دنیا را دارند

عدم توانایی افراد در سریع صحبت کردن، لزوماً به دلیل ضعف مهارت‌های زبانی آن‌ها نیست و تصور برخی نسبت به اینکه چون قادر به ادای کلمات با سرعت بالا نیستند، ضعف زبانی دارند، کاملا اشتباه است. چراکه برخی از زبان‌ها ممکن است در واقع «سریع‌تر» یا «کندتر» از بقیه باشند. 

اغلب وقتی یک فرد زبان جدیدی را می‌آموزد، تازه متوجه می‌شود که گویشوران خود آن زبان می‌توانند جملات را بسیار سریع‌تر از آن چیزی که مغز ما قادر به پردازش آن است، بیان کنند. شاید به همین دلیل است که در مورد یادگیری کامل آن زبان احساس می‌کنند ضعف دارند و هرآنچه که باید را آموزش ندیده‌اند که قطعا تصور غلطی است.

پژوهشگران دانشگاه لیون فرانسه طی یک مطالعه در سال ۲۰۱۱ با بررسی هفت زبان مختلف آن‌ها را بر اساس هجاهایشان در هر ثانیه رتبه‌بندی کردند.

زبان ژاپنی در نتایج اعلام‌شده از این مطالعه با امکان ادای ۷.۸۴ هجا در هر ثانیه رتبه اول را کسب کرد و پس از آن اسپانیایی با ۷.۸۲، فرانسوی با ۷.۱۸، ایتالیایی با ۶.۹۹، انگلیسی با ۶.۱۹، آلمانی با ۵.۹۷ و ماندارین با ۵.۱۸ هجا در ثانیه در مکان‌های دوم تا هفتم قرار گرفتند.

نکته جالب توجه در این تحقیق این است که سرعت درک شدن یک زبان ممکن است با مقدار اطلاعاتی که آن زبان می‌تواند در واحد زمان رمزگذاری کند نیز ارتباط داشته باشد.

اما دان دودیو، یکی از مؤلفان این پژوهش پس از انجام تحقیقی دیگر توسط گروه مطالعات این دانشگاه در سال ۲۰۱۹ که به بررسی۱۷ زبان از اروپا و آسیا پرداخته شد، این نظریه را به نوعی رد کرد. چراکه باتوجه به اینکه ظاهراً ژاپنی به سرعت صحبت می‌شود، اما اطلاعات زیادی با هر هجا ارائه نمی‌کند، آن‌ها به این اندیشیدند که شاید هجاها در زبان ژاپنی سریع‌تر ادا می‌شود تا معنی بیشتری را با جملات گفته‌شده برساند. این درحالیست که زبانی مانند انگلیسی حدود ۱۱ برابر بیشتر از ژاپنی انواع گوناگون هجا دارد.

این مطالعه بر روی زبان‌های پرکاربرد جهان به‌ویژه زبان‌های آسیای شرقی و اروپا انجام شده و تیم تحقیقاتی این پروژه، هزاران زبان متنوع دیگر در جهان را نادیده گرفته‌اند. 

هرچند که تقریباً نیمی از جمعیت جهان یکی از ده زبان کاربردی جهان را به عنوان زبان مادری خود صحبت می‌کنند، اما تعداد زیادی از زبان‌های ناشناخته و شگفت‌انگیز وجود دارد که احتمالاً همه این فرضیات را نقض می‌کنند.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا