بازی

خرید استودیو واقعیت مجازی Lofelt توسط شرکت متا

خرید استودیو واقعیت مجازی Lofelt توسط شرکت متا

طبق گزارش نشریه‌ی وال استریت جورنال، شرکت متا در تازه‌ترین خرید خود شرکت استارت‌آپ آلمانی Lofelt را که در زمینه کنترل‌های لرزشی دستگاه‌های واقعیت مجازی تحقیقات می‌کند، تصاحب کرد.

شرکت Lofelt بیشتر به‌عنوان سازنده ابزارهای بازی‌سازی Lofelt Studio شناخته می‌شود. این برنامه به توسعه‌دهندگان بازی‌های موبایلی و پلی استیشن 5 اجازه می‌داد تا از کنترل‌های لرزشی و نوآورانه‌ی سخت‌افزارهای جدید برای فراهم کردن یک تجربه‌ی متفاوت برای کاربرها استفاده کنند. سخنگوی متا نیز این معامله را تایید کرده است و می‌گوید: «برای پیوستن اعضای خلاق تیم Lofelt به مجموعه‌ی متا بسیار هیجان‌زده هستیم».

هنوز مشخص نیست که مبلغ قرارداد متا برای خریداری این شرکت ۲۵ نفره چه‌قدر بوده است، اما پیش‌تر و در ماه ژوئیه مدیران Lofelt اعلام کردند به‌زودی فعالیت مجموعه نرم‌افزاری Lofelt Studio متوقف خواهد شد.

خرید استودیو واقعیت مجازی Lofelt توسط شرکت متا

ماه ژوئیه همچنین زمانی است که کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده تحقیقاتی را درباره قانون‌شکنی‌های متا در زمینه تصاحب شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های واقعیت مجازی آغاز کرد. جان نیومن، معاون دایره رقابت در کمیسیون تجارت فدرال می‌گوید: «به‌جای رقابت منصفانه در زمین بازی، متا سعی دارد با خریدن دیگر شرکت‌ها راه خود را به صدر بازار هموار کند. برای مثال متا همین حالا هم بهترین نرم‌افزار سلامتی واقعیت مجازی را در اختیار دارد، و به‌راحتی میتوانست با اپلیکیشن Supernatural گروه Within رقابت داشته باشد. اما متا به‌جای رقابت با آن‌ها تصمیم گرفته است تا رقیب خود را به‌طور کامل تصاحب کند. این یک معامله‌ی غیرقانونی است و ما تمامی راه‌های ممکن برای مقابله با آن را به‌کار خواهیم گرفت».

پس از تصاحب گروه استارت‌آپی Oculus در سال ۲۰۱۴، شرکت فیسبوک که به‌دلیل تعداد بی‌شماری از پرونده‌های قانون‌شکنی‌ در سال‌های اخیر نام خود را به متا تغییر داد، شرکت‌ها و استودیوهای بازی‌سازی متعددی را برای تقویت بخش واقعیت مجازی خود تصاحب کرده است. شرکت‌های BigBox VR ،Sanzaru Games ،Downpour Interactive، توسعه‌دهنده‌ی بازی Beat Saber یعنی شرکت Beat Games و استودیوی Ready at Dawn که‌ به‌عنوان سازنده بازی Order 1886 نیز شناخته می‌شود، بخشی از خریدهای مجموعه‌ی متا در سال‌های اخیر به‌حساب می‌آیند.

در یک‌سال اخیر نیز این شرکت در تلاش است تا با جذب حداکثری کاربرها به پلتفرم متاورس خود، با فعالیت بیشتر در صنعت هدست‌های واقعیت مجازی انحصار کامل این تکنولوژی در دهه‌های آینده را نیز در دست بگیرد؛ برنامه‌ای که به‌نظر می‌رسد در حال حاضر حتی در فراهم کردن حداقل پیش‌نیازهای زیرساختی لازم در جذب کاربرها نیز موفقیت چندانی نداشته است.

نظر شما کاربرهای بیکینگ در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا