بازی

برنامه رئالیتی شو پدرخوانده به جای شب های مافیا ساخته می‌شود

برنامه رئالیتی شو پدرخوانده به جای شب های مافیا ساخته می‌شود

برنامه شب‌های مافیا که در قالب یک رئالیتی شو با محوریت بازی مافیا ساخته شد، طرفداران و بینندگان خود را داشت. حال به‌تازگی و مدتی پس از پایان شب‌های مافیا، سعید ابوطالب به‌عنوان تهیه‌کننده و کارگردان برنامه شب‌های مافیا از ساخت یک رئالیتی شو جدید با نام پدرخوانده خبر داده است. سعید ابوطالب می‌گوید اشکالات شب‌های مافیا در برنامه پدرخوانده وجود نخواهند داشت. ابوطالب خبر ساخت پدرخوانده را این‌چنین اعلام می‌کند: «مجموعه جدیدی می‌سازیم که یک رئالیتی شو با موضوع بازی مافیا است. «پدرخوانده» سناریوی پیچیده‌ای دارد و فقط یک ماه بازیگران مشغول یادگیری و تمرین آن بوده‌اند».

ابوطالب ادامه می‌دهد: «از اولین فصل برنامه در دو سال پیش تا به حال ما رفته رفته اشکالات‌مان را برطرف کردیم. خود من شخصا همه پیام‌ها و نظرات مخاطبان را می‌خوانم».

کارگردان رئالیتی شو پدرخوانده درباره آمار بینندگان شب‌های مافیا خاطرنشان کرد: «این رئالیتی شو رکورد همه برنامه‌های مشابه را شکسته و تا جایی که من می‌دانم در این چهار فصل بیش از ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دقیقه فقط ازطریق پلتفرم فیلیمو دیده شدیم. طبیعتا تعدادی از مردم هم ازطریق دانلود غیرقانونی مجموعه را دیده‌اند، البته من قصد اعتراض ندارم و هزینه اشتراک باید به صرفه و برای مخاطبان معقول باشد. به هر حال از طرق مختلفی مجموعه «شب‌های مافیا» بارها دیده شده است».

تهیه‌کننده و کارگردان شب‌های مافیا درباره دلیل کنار گذاشتن سناریو این برنامه به شرح زیر توضیح داد:

«مافیا با سبک و شیوه‌های مختلفی بازی می‌شود و ما آن را حتی الامکان در سناریوی رئالیتی شومان ساده کردیم، چون خیلی از مردم پلیر حرفه‌ای یا گرداننده نیستند. طی دو سال گذشته مخاطبان نقاط ضعف آن سناریو را به ما تذکر دادند و این ضعف‌ها به مرور حل شد. در فصل چهارم متوجه شدیم این سناریو دیگر کارکرد ندارد. چون مخاطب ما این بازی را ده‌ها بار دیده و از دقایق صدِ بازی به بعد، بازی برایشان جذابیت پیگیری ندارد».

سری جدید برنامه مافیا

حتی اگر شب‌های مافیا را تماشا کرده نباشید نیز احتمالا حواشی قسمت‌های پایانی آن به گوش‌تان رسیده‌ است. حامد آهنگی به‌عنوان یکی از شرکت‌کنندگان شب‌های مافیا در قسمت‌های پایانی مدعی تقلب در بازی شده و در همین رابطه نیز لایوی اینستاگرامی برگزار کرده بود. ابوطالب در خلال صحبت‌های خود، به شرح زیر در این‌ باره نیز صحبت کرد:

«درباره حرف و حدیث‌ها نمی‌خواهم جوابی بدهم. طبیعتا نکات دوستان ربطی به گروه کارگردانی و عوامل پشت دوربین ندارد. درواقع بازی قدری بیش از اندازه برای بازیگرانی که مقابل دوربین بودند اهمیت پیدا کرده و برایشان مهم شده است. برخلاف برنامه‌های مشابه‌ای که با ادعای رئالیتی شو بودن ساخته می‌شوند، این برنامه واقعا رئال است، ما کات نمی‌دهیم و اگر کات هم داده شود فنی است، مثلا مشکل نور، صدا یا دوربین داشته‌ایم.»

او در همین‌ باره ادامه می‌دهد:

«از اینکه بازیگران قرار قبلی با یکدیگر داشته‌اند اطلاعی ندارم. برای بعضی از دوستان حساسیت بازی خیلی بالا رفت و احتمالا لایو و توضیحات آن‌ها را شنیده‌اید. من با آن‌ها صحبت کرده‌ام و خودشان هم گفتند اعتراض‌شان به بچه‌های کارگردانی و پشت دوربین نبود، بلکه به همکاران خودشان معترض بوده‌اند. ما سعی کردیم این مشکل را در سناریوی جدید حل کنیم و یک ماه اخیر مشغول تمرین همین سناریو بوده‌ایم.»

ابوطالب درباره تلاش کردن یا نکردن برخی از بازیگران برای یادگیری بازی گفت:

«می‌دانم که مخاطبان بازی جذاب دوست دارند و پلیرها باید بازی بلد باشند. ممکن است شما طرفدار یک چهره محبوب و دوست‌داشتنی باشید، همه چهره‌ها قابل احترام و دوستان من هستند اما خیلی وقت‌ها تلاشی برای یادگیری بازی نمی‌کردند. ما اسم این سناریو جدید را «پدرخوانده» گذاشته‌ایم و توانایی‌هایی به این کاراکتر اضافه شده است که فعلا نمی‌خواهم آن‌ها را لو بدهم. بازی را می‌بینید و لذت می‌برید.»

تیم تولید شب های مافیا

او ضمن اینکه گفت نمی‌خواهد اعلام کند چه مواردی مانع از رفع اشکالات می‌شد، خاطرنشان کرد که استودیوی بزرگ پدرخوانده فرضیه تقلب را رد می‌کند. ابوطالب در این‌باره افزود:

«ما در این استودیو «پدرخوانده» را ضبط کرده‌ایم که بسیار بزرگ است و این امکان را به ما می‌دهد بین صندلی بازیگران فاصله بیشتری قرار بدهیم تا متوجه اکت شب یکدیگر نشوند، وقتی گاد حرکت می‌کند، متوجه نشوند و در این استودیو بزرگ فاصله عوامل‌مان یعنی فیلمبردارها خیلی زیاد است. رفع این مشکلات امکانات مادی نیاز داشت که در این برنامه تأمین شده است که به کیفیت کار ما می‌افزاید».

تهیه‌کننده و کارگردان رئالیتی شو پدرخوانده از طراحی ماسک برای بازیگران و تغییر در نحوه استفاده از اسلحه نیز خبر داد:

«مخاطبان می‌گفتند چرا بازیگرها ماسک نمی‌زنند؟ من هنوز هم دوست دارم آن‌ها ماسک نداشته باشند. ما به آن‌ها اعتماد داریم و در این دو سال هم فکر می‌کنم کسی سعی نکرد رفتار غیراخلاقی داشته باشد و به قول مخاطبان حرفه‌ای، نایت بزند. اما به احترام تقاضای برخی مخاطبان، این بار از همکاران صحنه خواستم یک ماسک شیک و جذاب تهیه کنند. یا مخاطبان درباره سرو صدای اسلحه تذکر می‌دادند اما در برنامه جدید همه بازیگران اسلحه دارند و اسلحه های‌شان را تحویل نمی‌دهند. ضمن اینکه این بار ما نقش مافیا و شهروند مشخص از ابتدا نداریم و ممکن است هر لحظه نقش ها تغییر کند و هر کسی به اسلحه احتیاج پیدا کند».

سعید ابوطالب با اشاره به اینکه برنامه با ده‌ها دوربین ضبط شده، درباره زمان قسمت‌ها توضیحات زیر را به‌دست داد:

«ما سعی کردیم در هر قسمت شما از زمان ورود بازیگران به لوکیشن تا کل بازی و گفتگوهای بعد از آن را ببینید. در «پدرخوانده» لوکیشن ما به‌صورت فرضی انبار قاچاق مافیای سیسیل ایتالیا است. چون کار ما رئال است ممکن است یک قسمت ۱ ساعت و نیمه تمام شود و ممکن است قسمت دیگری سه ساعت طول بکشد. طبق قولی که من به مخاطبان داده‌ام همه این‌ها را ما همواره در یک قسمت می‌بینیم. ما باگ‌های سناریو قبلی را هم گرفته‌ایم. پلیرهای حرفه‌ای از این تغییرات استقبال کرده‌اند و پیش از ضبط ما صدها بار این بازی را تجربه و تمرین کردیم. این کار برای پلتفرم فیلم نت که «پدرخوانده» را برای آن‌ها می‌سازیم هزینه داشته است اما به احترام مخاطبان این بخش را جلو بردیم».

کامبیز دیرباز در برنامه شب های مافیا

پدرخوانده با حضور چهره‌های برتر شب‌های مافیا ساخته می‌شود. ابوطالب می‌گوید تقریبا تمام بازیگران حاضر در شب‌های مافیا را به پدرخوانده دعوت کرده است و برخی از چهره به دلایل مختلف فعلا امکان حضور در برنامه را نداشته‌اند. همچنین گرداننده این دوره، کامبیز دیرباز است. ابوطالب به شرح پیش رو درباره سناریو بازی نیز توضیح داد:

«این سناریو ۱۱ نفره است، ما سه مافیا و یک پدرخوانده قدرتمند، ۷ شهروند و یک نقش مستقل داریم. وقتی این‌ها دو دست با هم بازی می‌کنند، در دست‌های سوم و چهارم بازی با بازیکنان خوب و چند بازیکن جدید ادامه پیدا می‌کند و بازیکن‌های ضعیف حذف می‌شوند. گروهی متشکل از داوران به ما کمک می‌کنند تا در انتخاب و آموزش بازیگران حرفه‌ای جلو برویم».

او ادامه داد: «ما یک بازی داشتیم که بیش از ۴ ساعت طول کشیده و قول ما این است که تمام آن را در یک قسمت تدوین کنیم. جذابیت بازی به‌حدی است که بازیگران تا آخرین لحظه تپش قلب دارند و با اضطراب از بازی خارج می‌شوند. نکته جالب اینکه وقتی بازیگرها حذف می‌شوند، ممکن است کامل از سناریو نرفته باشد، این بار دیگر حذف شده‌ها به پشت صحنه نمی‌روند، بلکه فقط صندلی‌شان را چند متر عقب می‌کشند و همچنان در شب ماسک می‌زنند. به هر حال ما از هزاران کامنتی که به ما می‌رسد استقبال می‌کنیم و همین ها به ما یک میزانسن و سناریو جدید به ما داده است».

ابوطالب درنهایت اشاره کرد که ممکن است تدوین‌گر یا فیلمبردار تیم سازنده تصمیم بگیرند برنامه‌ای با نام شب‌های مافیا طول کنند. او تاکید کرد که در این مورد مشکلی نمی‌بیند.

لازم به ذکر است که این برنامه با دوربین ۳۶۰ درجه VR ساخته شده است و  مخاطبان این تصاویر را می‌توانند هم با عینک VR ببینند و هم با موبایل. به این ترتیب در تمام مدت مسابقه، مخاطب قادر است همه جهات استودیو و حتی پشت صحنه مسابقه را هم ببیند. با این روش شائبه هر گونه تقلب در این رقابت نفسگیر و حساس برای مخاطبین از بین می‌رود.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا