علم و دانش

شکل و رفتار عجیب عسل در فضا/ نمایش جالب فضانورد اماراتی/ عکس

شکل و رفتار عجیب عسل در فضا/ نمایش جالب فضانورد اماراتی/ عکس

النیادی ۴۲ ساله که در طولانی ترین ماموریت فضایی عربی، در حال انجام وظیفه است، ویدیویی را در توییتر خود به اشتراک گذاشت که در آن در حال آماده کردن یک میان وعده با عسل است و تغییر شکل عسل در بی وزنی فضا، مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفت.

سلطان النیادی هر از چند گاهی پدیده‌ها و رویدادها را با ویدیوهایی در طول سفر طولانی فضایی خود مستند می‌کند. این فضانورد اماراتی که در حال حاضر در طولانی‌ترین ماموریت فضایی عربی در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) به سر می‌برد، در توییتر گفت: «نظر شما در مورد شکل عسل در فضا چیست؟ مقداری عسل اماراتی برای من باقی مانده است که هر از گاهی می‌خورم. فواید آن بسیار زیاد و برای سلامت فضانوردان مهم است.»

النیادی، از محیط میکرو گرانشی فضاپیما در فضا استفاده می‌کند تا با یک ظرف عسل بازی کند و نمایشی جالبش را به اجرا بگذارد.

عسل خوردن در فضا چگونه است؟ / فضانورد اماراتی نشان می‌دهد/ عکس

النیادی در سوم مارس با همراهی تیم مأموریت Crew-۶ با فضاپیمای SpaceX Dragon Endeavor به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید تا طولانی‌ترین ماموریت تاریخ جهان عرب را که ۶ ماه طول می‌کشد آغاز کند.

این فضانورد اماراتی و همکارانش با خدمه Crew-۶ شروع به انجام ماموریت‌های تعیین شده خود در ایستگاه فضایی بین‌المللی کردند.

این ماموریت که توسط مرکز فضایی محمد بن راشد به عنوان بخشی از برنامه فضانوردی امارات در ایستگاه فضایی بین‌المللی صورت می گیرد، اولین ماموریت طولانی مدت فضانوردان عرب در تاریخ است.

۵۸۵۸

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا