بازی

آخر هفته چی بازی کنیم: دو تجربه شبیه‌ساز

آخر هفته چی بازی کنیم: دو تجربه شبیه‌ساز

در این قسمت از مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم، به معرفی دو بازی در سبک شبیه‌ساز می‌پردازیم.

با قسمتی دیگر از مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم در خدمت شما هستیم و این بار، به معرفی دو بازی در سبک شبیه‌ساز خواهیم پرداخت؛ بازی‌های این سبک جدا از جذابیتی که از حیث گیمینگ برای علاقه‌مندان دارند، می‌توانند جنبه‌های آموزشی هم داشته باشند و مخصوصا یکی از آثار این هفته، می‌تواند جذابیت‌های آموزشی خاصی داشته باشد.

سیستم کامل در بازی PC Building Simulator 2

بازی PC Building Simulator

اسمبل کردن قطعات سیستم یکی از جذاب‌ترین کارهایی است که گیمر‌ها می‌توانند انجام دهند. بااین‌حال طبیعی است که در دنیای واقعی، نمی‌توان هر روز قطعات کیس را کنار هم چید یا مدام سراغ خرید قطعات جدید رفت. اینجا است که مجموعه بازی PC Building Simulator، می‌تواند تجربه‌ای ایده‌آل از اسمبل کردن قطعات سخت‌افزاری ارائه دهد.

نسخه اول PC Building Simulator در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و در سال ۲۰۲۲ هم شاهد نسخه دوم آن بودیم. هدف کلی در این بازی، کنار هم قرار دادن قطعات سخت‌افزاری داخل کیس کامپیوتر و بعد هم سر و کله زدن با جزییات مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پی سی است. بااین‌حال PC Building Simulator، ویژگی‌هایی دارد که آن را به تجربه‌ای بسیار کامل و پرجزییات تبدیل می‌کنند.

اول از همه، PC Building Simulator مجوز رسمی استفاده از قطعات سخت‌افزاری شرکت‌های بزرگ و معتبر دنیا را دارد و به همین دلیل می‌توان در آن، با قطعاتی که دقیقا مطابق مدل‌های رسمی و اصلی این شرکت‌ها هستند، سر و کله زد. از طرف دیگر،‌ اگر شما فرد تازه‌کاری برای ساخت یک پی سی به‌حساب بیایید، PC Building Simulator‌ها می‌توانند یک برنامه آموزشی شدیدا کامل هم باشند؛ به طوریکه در این بازی شبیه‌ساز، می‌توان یاد گرفت که قطعات مختلف کامپیوتر چطور نصب می‌شوند و در نتیجه می‌توان در ادامه از این آموزش‌ها، برای دنیای واقعی هم استفاده کرد.

داخل کیس در بازی PC Building Simulator 2

PC Building Simulator‌ها حالت‌های بازی مختلفی دارند؛ یکی از این حالت‌ها، بخش Career بازی است که در آن گیمر کار خودش را در یک فضای کوچک آغاز می‌کند و در آن‌جا باید بسته به نیاز مشتری‌ها، به تعمیر کامپیوتر آن‌ها بپردازد یا حتی سیستم جدیدی از صفر برای آن‌ها آماده کند. به مرور زمان کسب‌و‌کار شما بزرگ‌تر هم می‌شود و می‌توانید حس پیشرفت را کاملا لمس کنید.

از طرف دیگر، بازی‌های مجموعه PC Building Simulator، دقت بسیار خوبی به جزییات دارند. جدا از اسمبل کردن قطعات داخل کیس، شما می‌توانید مواردی مثل نورپردازی سیستم‌ها را هم شخصی‌سازی کنید یا حتی با رنگ‌آمیزی خود کیس و چسباندن مواردی مثل استیکر‌ها، یک پی سی با ظاهر دلخواه بسازید. حتی مواردی مثل چینش فن‌ها هم تاثیر عملی در بازی دارند و باید به بحث خنک‌کنندگی سیستم‌ها هم توجه داشته باشید؛ مخصوصا که امکان اورکلاک پی سی‌ها هم در بازی در دسترس است و اگر علاقه‌مند به این کار باشید، بازی‌ها شبیه‌ساز خوبی برای یادگیری آن هستند.

در مجموع دو بازی مجموعه PC Building Simulator، آثاری هستند که جدا از لذت‌بخش بودن، می‌توانند حسابی هم آموزنده باشند و اگر به سر و کله زدن با قطعات سخت‌افزاری کامپیوتر علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنم آن‌ها را تجربه کنید.

ماشین قرمز در بازی Farming Simulator 22

بازی Farming Simulator 22

دومین بازی هفته، شبیه‌ساز کشاورزی یا مدیریت مزرعه است. بازی‌های زیادی در این سبک در دسترس هستند و مثلا گیمر‌های قدیمی‌تر، حتما خاطرات زیادی با مجموعه‌هایی مثل Harvest Moon دارند. حتی Stardew Valley معروف و محبوب هم اثری بسیار محبوب در این سبک است. با این حال بازی‌های مجموعه Farming Simulator، دقیق‌ترین و پرجزییات‌ترین شبیه‌ساز مدیریت مزرعه به‌حساب می‌آیند و همین هم آن‌ها را متفاوت و خاص می‌کند. 

بازی Farming Simulator 22 هم دقیقا مثل بازی قبلی مقاله این هفته، از حیث مجوز‌های رسمی حسابی دست پُری دارد؛ به طوریکه تجهیزات کشاورزی بیش از ۴۰۰ شرکت معتبر در این زمینه در بازی در دسترس هستند و گیمرها می‌توانند از انواع و اقسام وسایل ساخته‌شده به‌وسیله این شرکت‌ها در بازی استفاده کنند. 

کار در مزرعه در بازی Farming Simulator 22

روند کلی Farming Simulator 22، مبتنی بر چند مولفه است؛ گیمر‌ها اول از همه می‌توانند مزرعه خودشان را به شکلی که دوست دارند با سازه‌های مختلف بسازند و این مزرعه، می‌تواند در قسمت‌های مختلفی از جهان باشد. برای مثال، شما می‌توانید یک مزرعه نگهداری از حیوانات در اروپا داشته باشید یا یک مزرعه پنبه در آمریکا و مثال‌هایی از این دست. به مرور زمان هم قادر خواهید بود مزرعه خودتان را گسترش دهید و موارد جدیدی به آن اضافه کنید. 

Farming Simulator 22، تجربه‌ای است که آن را هم می‌توان به‌صورت تک‌نفره تجربه کرد و هم اینکه به شکل Co-Op آنلاین، همراه با دوستان مشغول بازی شد. حالت چندنفره همکاری بازی لذت خاص خودش را دارد و هر شخص می‌تواند وظیفه مشخصی در مدیریت مزرعه برعهده بگیرد. در کل اگر علاقه‌مند به بازی‌های شبیه‌ساز باشید، Farming Simulator 22 هم یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توان ساعت‌های طولانی سرگرم تجربه آن شد. 

در پایان لطفا نظرات خود را در مورد بازی‌های این هفته با بیکینگ و کاربرانش به‌اشتراک بگذارید.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا