بازی

شایعه: بازی James Bond استودیو IO قبل از سال ۲۰۲۵ عرضه نخواهد شد

شایعه: بازی James Bond استودیو IO قبل از سال ۲۰۲۵ عرضه نخواهد شد

در همین ماه استودیو دانمارکی IO Intreactive گزارش مالی سالانه خود را تا پایان ۱۱ فروردین (۳۱ مارس ۲۰۲۲) منتشر کرد. در بخشی از این گزارش که توسط کاربر توییتر DarkDetective پیدا شده، آمده است که استودیو انتظار دارد درآمدی بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون کرون (معادل ۶۰ تا ۶۷ میلیون دلار) در این سال مالی داشته باشد. بااین‌حال پیش‌بینی هم می‌شود طی دو سال مالی آینده به خاطر عدم انتشار آثار جدید، این رقم افت پیدا کند.

در گزارش آمده است: «ما چند سال، درآمد و سود خوب داشتیم؛ به‌لطف عرضه یک اثر (Hitman 3). ریسکی وجود دارد که در چند سال آینده، درآمد قبل از بهره، مالیات و استهلاک (EBITDA) و سودها افت کنند. این به خاطر مراحل ساخت توسعه پیش‌رو است؛ قبل از اینکه بازی جدید در فروشگاه‌ها عرضه شود. به‌طور دقیق‌تر، تخمین‌های سال مالی ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ کاهشی قابل‌توجه را نشان می‌دهد».

این بیانیه حاکی از آن است تا بعد از سال مالی ۲۰۲۵ که ۱۱ فروردین ۱۴۰۴ (۳۱ مارس ۲۰۲۵) به اتمام می‌رسد، شاهد عرضه بازی جدیدی از جمله پروژه جیمز باند این استودیو نخواهیم بود. بازی Project 007 در آبان ۱۳۹۹ معرفی شد و سپس این استودیو آگهی استخدام برای پیدا کردن استعدادهای نخبه را منتشر کرد؛ تا افراد بیشتری وارد تیم شوند و به روند توسعه کمک کنند.

هاکان ابرک، رئیس استودیو قبل‌تر گفته بود که این بازی به فیلم‌ها و بازیگران قبلی جیمز باند تکیه نخواهد کرد. IO قصد دارد از پایه، جهان جیمز باند خود را بسازد. همچنین او گفت استودیو روی آثار دیگری نیز کار می‌کند؛ آثاری که در شایعات گفته می‌شود یکی از آن‌ها شامل اژدهایان است و انحصاری ایکس باکس خواهد بود. هرچند که به نظر ساخت این بازی هم چند سال طول خواهد کشید.

در عین حال این استودیو به پشتیبانی از Hitman 3 ادامه خواهد داد که بسیاری از محتویات آن رایگان هستند. مهم‌ترین آپدیت حالت Freelancer است که قرار بود بهار عرضه شود؛ اما تا نیمه دوم سال ۲۰۲۲ با تأخیر مواجه شد. این حالت بخشی تک‎‌نفره است که المان‌های روگ‌‌لایک، برنامه‌ریزی استراتژیک و خانه امن قابل شخصی‌سازی دارد. هنوز مشخص نیست این آپدیت گسترده به‌صورت رایگان عرضه می‌شود یا پولی خواهد بود.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا