بازی

موسس استودیو آرکین: بتسدا به شکل آزاردهنده ما را مجبور به استفاده از نام Prey کرد

موسس استودیو آرکین: بتسدا به شکل آزاردهنده ما را مجبور به استفاده از نام Prey کرد

رافائل کولانتونیو، طراح بازی Prey و عضو ارشد سابق استودیوی آرکین در صحبت‌های اخیر خود صراحتا اعلام کرد که این بازی از ابتدا به‌عنوان یک دنباله یا ریمیک از نسخه‌ی اورجینال Prey تولید نشد و درواقع هیچ ارتباطی با آن بازی نداشت. او می‌گوید که بازی سال ۲۰۰۶ آنقدر موفق نبود که تغییر نام آن برای صاحب اثر از نظر ارتباط با جامعه‌ی مخاطبان غیرممکن باشد. بااین‌حال بتسدا برخلاف میل سازندگان، آن‌ها را مجبور به استفاده از نام Prey برای بازی کرد.

کولانتونیو بعدها به‌دلیل بالا گرفتن اختلافات در سال ۲۰۱۷ تصمیم به جدایی از آرکین گرفت. وی در مصاحبه با Academy of Interactive Arts and Sciences به اصرار بتسدا برای استفاده از این نام پرداخت و این کار را برای سازندگان این اثر، «بسیار بسیار آزاردهنده» به شمار آورد؛ به طوری که درنهایت رخ دادن این اتفاق او را متقاعد کرد که دیگر وقت رفتن است.

«من نمی‌خواستم اسم این بازی را Prey بگذاریم، ولی مجبور بودم که جلوی خبرنگاران طوری رفتار کنم که انگار این خواسته‌ی ما است. من از دروغ گفتن متنفرم و گفتن آن حرف‌ها خواسته‌ی شخصی من نبود. نه‌تنها من بلکه هیچ یک از افراد تیم نمی‌خواستند نام این بازی Prey باشد. این بازی هیچ ارتباطی با Prey نداشت».

شخصیت اصلی بازی Prey

«من سپاسگزارم که شرکت امکانات ساخت این بازی را در اختیار من قرار داد و با میلیون‌ها دلار هزینه به من و افراد تیم اعتماد کرد تا این بازی را بسازیم. اما یک سری جوانب هنری کار وجود دارد که وقتی آن‌ها را رعایت نکنید، به هنرمند و صاحب اثر توهین کرده‌اید. وقتی به ما گفتند باید این بازی را Prey نام‌گذاری کنید، ما مخالفت کردیم و استدلال ما هم این بود که با این کار یک نتیجه معکوس را از سوی طرفداران نسخه اورجینال Prey و همچنین کسانی که این بازی را دوست نداشتند، دریافت خواهیم کرد. با این کار دیگر آن‌ها به‌دنبال بازی ما نخواهند رفت و شانسی به آن نخواهند داد».

کولانتونیو این تصمیم را «یک لگد به‌صورت» سازندگان نسخه اورجینال Prey توصیف کرد و گفت که چند بار از تیم بابت انجام آن عذرخواهی کرده است. «هرگز قصد نداشتیم آی پی آن‌ها را بدزدیم و از آن خود کنیم. در نتیجه همه باختند و فروش بازی هم افتضاح بود. این تصمیم خیلی بدی بود».

پوستر بازی Prey

همچنین این کار یک ضربه بد به طرفداران نسخه اصلی بازی بود که مشتاقانه خواستار یک دنباله مناسب برای این بازی بودند. حتی بتسدا در سال ۲۰۱۱ یک پروژه را با انتشار یک تریلر سینمایی خیلی خوب معرفی کرد اما بعدها گفتند که این بازی با استانداردهای ما مطابقت نداشت و آن را لغو کردند.

بازی Prey از استودیوی آرکین باوجود اینکه به نظر خیلی‌ها یک بازی بسیار خوب بود، اصلا فروش خوبی نداشت. سردرگمی مخاطبان در ارتباط (یا عدم ارتباط) این بازی با نسخه اورجینال Prey، یکی از عوامل مؤثر روی شکست بازی بود.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با بیکینگ و سایر کاربرها در میان بگذارید.


حتما بخوانید :

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا