فناوری

قطع همکاری اسپیس ایکس با شریک قدیمی خود

قطع همکاری اسپیس ایکس با شریک قدیمی خود

اسپیس ایکس پس از سال‌ها همکاری، روابط خود را با شرکت خدمات پرتاب Spaceflight Inc قطع می‌کند، اقدامی که مدیران این شرکت را شگفت زده کرده است.

به گزارش سایت spacenews؛ به تازگی اسپیس ایکس در ایمیلی اعلام کرد که پس از مأموریت‌های آشکار فعلی دیگر یا با صنایع فضایی کار نخواهد کرد. جودی سورنسن، معاون بازاریابی Spaceflight، گفت:”ما از اطلاع از آن در روز جمعه متعجب شدیم و هیچ دیدگاهی در مورد دلیل این تصمیم به ما داده نشد. ما همچنان به تماس با اسپیس ایکس برای بحث در مورد موضع آن‌ها ادامه می‌دهیم، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.”

در ماه دسامبر، اسپیس ایکس یک یدک کش Sherpa پرواز فضایی را از ماموریت اشتراکی اسپیس ایکس Falcon ۹ Transporter-۳ حذف کرد، زیرا سیستم پیشرانه ارائه شده توسط Benchmark Space Systems دچار نقص فنی شده بود.

اسپیس ایکس، یکی از پیشروترین ارائه دهندگان اشتراک ماهواره ای، ۱۰۵ ماهواره را در پرواز ۱۳ ژانویه Transporter-۳ به مدار زمین فرستاد. اسپیس ایکس ۸۸ ماهواره را در ماموریت ژوئن Transporter-۲ و ۱۴۳ ماهواره را در اولین حمل‌ونقل سواری که در ژانویه ۲۰۲۱ به فضا پرتاب شد، در خود جای داد.

اسپیس ایکس

یکی از مدیران Exolaunch از طریق ایمیل گفت:”ما هزینه‌های پرتاب به ازای هر ماهواره را کاهش می‌دهیم، سخت‌افزار مأموریت ضروری را تأمین می‌کنیم، از مدیریت مأموریت سرتاسر مراقبت می‌کنیم، آزمایش‌های محیطی را ارائه می‌کنیم و یکپارچه‌سازی وسیله نقلیه ماهواره‌ای به پرتاب را انجام می‌دهیم. “

یکی از مقامات Exolaunch گفت: SpaceX به دلیل قابلیت اطمینان و عملکرد کلی خود به عنوان ارائه‌دهنده پیشرو جهانی پرتاب مشهور است. ما مفتخریم که اسپیس ایکس بخش قابل توجهی از کار فنی را به ادغام‌کنندگان پرتاب می‌سپارد که باید اطمینان حاصل کنند که با الزامات فنی و استاندارد‌های بالای SpaceX مطابقت دارند و مطابقت دارند. اگر این الزامات و استاندارد‌های بالا رعایت نشود، آنگاه امنیت کل ماموریت می‌تواند به خطر بیفتد که خطری غیرقابل قبول است.

نشت نیروی محرکه در خودروی Sherpa-LTC پرواز فضایی حدود سه هفته قبل از پرتاب SpaceX Falcon ۹ Transporter-۳ در ۱۳ ژانویه کشف شد. تجزیه و تحلیل علت اصلی نشتی مشکل را در یک مدار اکسید کننده در سیستم محرکه ردیابی کرد که طبق طراحی کار می‌کرد، اما مقداری مایع محبوس شده را به دلیل نقص طراحی تخلیه می‌کرد. سورنسن گفت: روش‌های تحلیل و آزمون را می‌توان بهتر درک کرد. ما به همکاری با SpaceX ادامه می‌دهیم تا تصمیم آن‌ها را درک کنیم و هرگونه نگرانی برای ماموریت‌های آینده را برطرف کنیم.


بیشتر بخوانید

  • اسپیس ایکس ۴۸ ماهواره استارلینک دیگر را به مدار زمین فرستاد

 

مجله خبری بیکینگ فضای مجازی دريچه فناوری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا