اینترنت

Impossible Foods: مردم تا سال 2035 خوردن گوشت حیوانات را کنار می‌گذارند

Impossible Foods: مردم تا سال 2035 خوردن گوشت حیوانات را کنار می‌گذارند

آیا تاکنون لذت چشیدن گوشت گیاهی «White Castle» را تجربه کرده‌اید؟ بهتر است از یک گیاهخوار در مورد طعم آن بپرسید. محصولات گوشتی که به صورت گیاهی تهیه می‌شوند، امروزه در تمام فروشگاه‌های مواد غذایی در ایالات متحده به فروش می‌رسند. همچنین رستوران‌های بسیاری هستند که از این نوع مواد غذایی در پخت وعده‌های خود استفاده می‌کنند. استقبال مردم از گوشت گیاهی به حدی بالا بوده که مدیران عامل شرکت‌های تولیدکننده حدس می‌زنند مردم تا سال 2035 به‌طور کامل استفاده از گوشت طبیعی را کنار می‌گذارند.

«پاتریک براون»، مدیر اجرایی شرکت «Impossible Foods» در سمیناری آنلاین که از طریق مجله «Freethink» گزارش شد، گفت: «گوشت‌های گیاهی تولید شده در این شرکت کیفیت بسیار بالایی دارند و طعم آن‌ها نیز از گوشت طبیعی لذیذتر است. من عقیده دارم این گوشت‌ها آنقدر پرطرفدار خواهند بود که تا سال 2035 استفاده از گوشت حیوانات ذبح شده به صفر برسد. ماموریت ما این است که تا سال 2035 به‌طور کامل استفاده از حیوانات به عنوان تغذیه را با فناوری‌های تولید غذا جایگزین کنیم. ما در این مورد کاملا جدی هستیم و آن را امری امکان‌پذیر می‌دانیم.»

گوشت گیاهی

درحالیکه شرکت Impossible Foods از سال 2011 فعالیت خود را آغاز کرده، اما غذاهای گیاهی اخیرا محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. اخیرا رستوران‌ها پروتئین سویا را در منوی غذایی خود گنجانده‌اند و برگرهایی با گوشت گیاهی سرو می‌کنند که بسیار پرطرفدار هستند. «KFC»، یکی از بزرگترین فست فودهای دنیا نیز که تا پیش از این از گوشت‌های گیاهی استفاده نمی‌کرد، مرغ گیاهی را به منوی خود اضافه کرده است.

تغییر خوراک مردم همگام با تغییرات اقلیمی

یکی از دلایلی که پیش‌بینی می‌شود مردم به استفاده از این نوع فرآورده‌ها روی بیاورند، تغییرات آب و هوایی است. Impossible Foods اخیرا در پست وبلاگی در سایت خود نشان داد که کشاورزی و تولید گوشت حیوانی چقدر سبب آلودگی هوا و افزایش دمای کره زمین می‌شود. آن‌ها در این پست از منابع معتبر برای تائید ادعاهای خود استفاده کردند.

در این پست آمده است: «تاثیر مخرب کشاورزی و پرورش حیوانات بر محیط‌زیست بسیار بیشتر از هر فناوری دیگری است. کشاورزی دام بیش از هر صنعت دیگری آب را آلوده می‌کند.»

با این اوصاف، انتظار می‌رود پیش‌بینی‌های انجام شده صحیح باشند و علاقه مردم به مصرف گوشت حیوانی ذبح شده کاهش یابد.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا