فناوری

معامله اکتیویژن بلیزارد مایکروسافت تاییدیه مقدماتی را از رگولاتور بریتانیا دریافت کرد

معامله اکتیویژن بلیزارد مایکروسافت تاییدیه مقدماتی را از رگولاتور بریتانیا دریافت کرد

سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا (CMA) مجوز اولیه مایکروسافت را برای ادامه معامله 69 میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد خود صادر کرده است. CMA در ابتدا به دلیل نگرانی‌های مربوط به بازی‌های ابری با این تملک مخالفت کرده بود، اما مایکروسافت اخیراً این قرارداد را تغییر ساختار داد تا حقوق گیمینگ ابری برای بازی‌های فعلی و جدید اکتیویژن بلیزارد به Ubisoft منتقل شود.
 
به گزارش بیکینگ و به نقل از ورج، فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، در یادداشتی به کارمندانش این رخداد را «یک پیشرفت مثبت و شاخصی نویدبخش از این که سختکوشی‌مان ما را به هدف‌مان نزدیک‌تر می‌کند» توصیف کرد.
 
CMA در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «CMA بر این باور است که این قرارداد بازسازی‌شده تغییرات مهمی ایجاد می‌کند که به طور قابل توجهی نگرانی‌هایی را که در رابطه با معامله اصلی که در اوایل سال جاری بروز یافته بود برطرف می‌کند».
 

معامله اکتیویژن بلیزارد مایکروسافت تاییدیه مقدماتی را از رگولاتور بریتانیا دریافت کرد

این فقط یک تصمیم مقدماتی، قبل از تایید نهایی، است. CMA می‌گوید فعلاٌ، تا 6 اکتبر، در حال دریافت مشاوره از یک طرف ثالث در مورد این راهکارهای پیشنهادی مایکروسافت است. انتظار می‌رود تصمیم نهایی قبل از مهلت تمدید شده تا 18 اکتبر گرفته شود.
 
هدف این دوره مشاوره رسیدگی به برخی نگرانی‌های باقی‌مانده CMA در مورد این معامله است. در ادامه این بیانیه آمده است: «با اینکه CMA نگرانی‌های باقیمانده محدودی را در مورد این قرارداد جدید شناسایی کرده است، اما مایکروسافت راه‌حل‌هایی را ارائه کرده است که CMA موقتاً به این نتیجه رسیده است که قاعدتاٌ این مشکلات را برطرف خواهد کرد.»
 
علاوه بر مایکروسافت، اکتیویژن بلیزارد نیز از این پاسخ CMA خرسند است. بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد، در بیانیه‌ای که برای کارمندان ارسال شد گفت: «این یک نقطه عطف مهم برای ادغام و گواهی بر کار راهکار‌محور ما با رگولاتورها است. من همچنان خوش‌بین هستم که این فرایند با موفقیت به پایان خواهد رسید و از تک‌تک شما به خاطر تعهد و تمرکزتان در طول این روند بسیار سپاسگزارم».
 
بریتانیا آخرین مانع رگولاتوری برای این معامله عظیم مایکروسافت است.
 

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا