فناوری

ویژگی‌های نخستین تصویر منتشر شده از ستاره HD ۸۴۴۰۶

ویژگی‌های نخستین تصویر منتشر شده از ستاره HD ۸۴۴۰۶

 تلسکوپ فضایی جیمز وب در حال گذراندن فرآیند چند ماهه تراز کردن آینه‌های خود است. با این حال، هنوز به‌روزرسانی‌هایی برای دنبال کردن وجود دارد.

به گزارش سایت digitaltrends، هفته گذشته تلسکوپ فضایی جیمز وب اولین تصویر فضایی خود را  که در آن هجده ستاره مشخص بود به زمین ارسال کرد. گفته شده، عکس گرفته شده توسط جیمز وب به دلیل شکل ظاهری خود به لانه زنبور و شش ضلعی بودن، لانه زنبور یا آرایه تصویر نام گرفته است.

متیو لالو، مدیر شعبه تلسکوپ‌ها گفت:”در طول تراز جهانی و پشته‌بندی تصویر، این آرایش آشنا به تیم جبهه موج یک روش بصری و طبیعی برای تجسم تغییرات در نقاط بخش در متن کل آینه اولیه می‌دهد. اکنون می‌توانیم مشاهده کنیم که آینه اولیه به آرامی به شکل دقیق و مورد نظر خود در می‌آید”. 

تصویر جیمز وب

مرحله بعدی فرآیند، تراز قطعه نامیده می‌شود. در این مرحله، هر بخش از آینه موقعیت خود را تنظیم می‌کند تا خطا‌های موقعیت‌یابی بزرگ‌تری را ایجاد کند. با انجام این کار، هر نقطه نوری که یک ستاره را نشان می‌دهد متمرکزتر می‌شود. سپس تیم جیمز وب می‌تواند به مرحله Image Stacking حرکت کند، که در آن هر یک از ۱۸ نقطه نور جداگانه روی هم قرار می‌گیرند تا یک نقطه ایجاد کنند.


بیشتر بخوانید

  • چشمِ طلایی جیمز وب به طور کامل باز شد

انتهای پیام/

مجله خبری بیکینگ فضای مجازی دريچه فناوری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا