تکنولوژی

بهترین مرکز ریکاوری هارد

بهترین مرکز ریکاوری هارد

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

ممکن است بارها برای شما پیش‌آمده باشد که به دلایل مختلف، اطلاعات ارزشمند خود را از دست داده باشید؛ در چنین شرایطی چه راهی پیش رو داریم که تمام اطلاعات را سریع و سالم بازگردانی کنیم؟!

شاید پاسخ دهید «ریکاوری!»

بله، اما نه هر ریکاوری! پس لازمه قبل از هرچیزی به تعریف ریکاوری و شرایط آن بپردازیم تا به درک درست‌تری از مراحل بازگردانی اطلاعات برسیم, سپس به سراغ راه‌حل‌های ریکاوری اطلاعات و شرایط ریکاوری بریم. با ما همراه باشید …

به دلیل تخصصی بودن این مقاله، از آقای مهندس آرین آرمیون، یکی از متخصصان بازیابی اطلاعات دعوت کردیم تا در بخش های تخصصی این مطلب ما را همراهی کنند.

ریکاوری اطلاعات چیست؟!

ریکاوری یا بازیابی اطلاعات، مجموعه اقداماتی است که برای استخراج اطلاعات از دست‌رفته از یک دستگاه‌ ذخیریه‌سازی اطلاعات مثل هارد، رم، فلش و … صورت می‌گیرد؛ هرچند بازیابی اطلاعات، یکی از اعمال تخصصی در صنعت آی‌تی به‌ شمار می‌رود که باید توسط متخصص این امر انجام پذیرد.

متخصص ریکاوری اطلاعات کیست؟!

بعد از آشنایی با مفهوم ریکاوری اطلاعات، شاید این سوال به ذهنتان خطور کند که منظور از متخصص ریکاوری اطلاعات چیست و به چه کسی متخصص گفته می‌شود؟!

متخصص ریکاوری اطلاعات به مهندسینی آموزش‌دیده گفته می‌شود که به صورت تخصصی و با ابزارهای پیشرفته نسبت به بازگردانی اطلاعات از دست رفته اقدام می‌کنند و در زمان مناسب اطلاعات مرده را احیا می‌کنند.

دلایل پاک شدن اطلاعات

اصلی‌ترین سوالی که بعد از پاک شدن اطلاعت دستگاه به ذهن‌مان خطور می‌کند این است که چرا این اتفاق افتاد؟! بد نیست به علل پاک شدن اطلاعات از دستگاه‌های ذخیره‌سازی اطلاعات بپردازیم …

دلایل از دست رفتن اطلاعات را به دو دسته کلی تقسیم‌ می‌کنند:

  • دلایل نرم‌افزاری که شامل عوامل آسیب‌رسان داخلی دستگاه مثل ویروس‌ها، بدافزارها و … می‌شوند.
  • دلایل سخت‌افزاری که شامل ضربه، سقوط، آسیب دیدن قطعات داخلی دستگاه می‌شوند.

بهترین مرکز بازیابی اطلاعات

آیا اطلاعات من باز می‌گردند؟!

همانطور که گفته شد، درصورتی که اطلاعات از دست رفته شما حائز اهمیت هستند، لطفا به محض اینکه متوجه پاک شدن اطلاعات دستگاه شدید، هیچ اقدامی انجام ندهید و حتی هیچ فایل جدیدی را به حافظه دستگاه منتقل نکنید! از جمله شرایط دخیل در بازگردانی اطلاعات شما به موارد زیر اشاره می‌کنیم:

· فاصله زمانی بین حذف شدن داده‌ها و بازگردانی‌داده‌ها

بین زمان پاک شدن داده‌ها و بازیابی اطلاعات یک نسبت مستقیم نسبی وجود دارد؛ به صورتی که هرچه سریع‌تر دستگاه خود را به مجموعه بازیابی اطلاعات برسانید، شانس بیشتری برای بازیابی اطلاعات خود دارید! البته به شرطی که آسیب وارده زیاد نباشد.

· مهارت متخصصین ریکاوری اطلاعات

همانطور که گفته شد، سعی کنید خودتان هیچ اقدامی بر روی دستگاه انجام ندهید و کار را به کاردان بسپارید! به کاردانی متخصص و معتبر که مورد تایید باشد؛ چراکه در خیلی از موارد وسیله شما آسیب فیزیکی دیده است و در صورتی که توسط افراد ناشناس تعمیر شود، این امکان وجود دارد که آسیب‌های جدی‌تری به دستگاه وارد شود.

· میزان آسیب وارد شده به دستگاه

از دیگر عوامل دخیل در بازیابی اطلاعات شما، شدت آسیبی است که به دستگاه شما وارد شده؛ در صورتی که این آسیب موجب صدمه دیدن قسمت‌های حساس دستگاه شده باشد، شانس بازگردانی اطلاعات کاهش می‌یابد! هرچند که متخصصان ما تمام تلاش خود را برای احیای اطلاعات شما انجام خواهند داد.

راه حل‌های پیشگیری از پاک شدن اطلاعات

شاید از بعد از اینکه اطلاعات خود را از دست دادیم، به این فکر بیفیتم که برای جلوگیری از پاک شدن اطلاعات چه‌کارهایی می‌توان انجام داد؟!

بد نیست بدانید راه‌حل‌های زیادی برای جلوگیری از ضرر و زین ناشی از پاک شدن اطلاعات وجود دارد که عبارتند از:

  • خریداری کردن برندهای معتبر از دستگاه‌های ذخیره‌سازی اطلاعات شانس نگهداری از اطلاعات شما را خیلی بالا می‌برند.
  • رعایت احتیاطات لازم جهت جلوگیری از وارد آمدن آسیب‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ممکن.
  • بکاپ‌گیری منظم از اطلاعات‌ دستگاه، سهم عمده‌ای را در بازیابی اطلاعات شما ایفا می‌کند.
  • استفاده از یک آنتی‌ویروس آپدیت شده و به‌روز که ویروس‌های دستگاه را شناسایی کند.
  • ذخیره اطلاعات به صورت خودکار در حافظه ابری توسط یکی از شرکت‌های معتبر در این زمینه.

ریکاوری اطلاعات چه زمانی انجام می‌شود؟!

مسلما به محض آنکه متوجه شدیم اطلاعات ما از بین رفته، اولین گزینه‌ای که به ذهن‌مان خطور می‌کند «ریکاوری اطلاعات» می‌باشد و سراغ متداول‌ترین راه‌های ریکاوری اطلاعات خواهیم رفت؛ اما ذکر این نکته ضروری است که اول از همه به ارزش اطلاعات از دست‌رفته خود توجه کنید!

برای اینکه بدانید مشکل هاردتون چیه ، حتما به لینک زیر برین تا درمورد انواع خرابی های هارد  بیشتر بدونید.

ریکاوری هارد

اقدامات لازم در صورت پاک شدن اطلاعات

در صورتی که اطلاعات پاک شده شما از اهمیت بسیار زیادی برخوردارد هستند، لطفا قبل از اینکه راه‌های متداول بازیابی اطلاعات توسط خودتان را بررسی کنید، به این نکته توجه کنید هر اقدامی که از سمت شما برای بازیابی اطلاعات توسط خودتان صورت بگیرد ممکن است منجر به از دست رفتن دائمی اطلاعات شما بشود! پس لازم است این کار را به متخصصین به بازیابی اطلاعات معتبر بسپارید.

بهترین مرکز ریکاوری اطلاعات

ویژگی‌های یک مرکز ریکاوری اطلاعات استاندارد

 تعهد کاری

شاید اصلی‌ترین ویژگی یک مرکز بازیابی اطلاعات مناسب، بحث تعهد کاری مجموعه باشد؛ چرا که کاربر با اطمینان کامل بازیابی اطلاعات شخصی خود را به مجموعه واگذار می‌کند و ممکن است طی پروسه بازیابی، اتفاقات مختلفی شامل حال اطلاعات شخصی کاربر شود.

مجموعه ایمن هارد ، این اطمینان را به شما می‌دهد که با بهره‌گیری از نیروهایی متعهد به اخلاق کاری، بالاترین اطمینان خاطر را در پروسه بازیابی اطلاعات برای شما به همراه می‌آورند.

 نیروی متخصص

دومین فاکتور یک مجموعه بازیابی اطلاعات مجرب، بهره‌گیری از نیروهای متخصص می‌باشد. در این راستا تلاش مجموعه ما بر این بوده که با برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در تمام زمینه‌های بازیابی اطلاعات و همینطور، اخذ آزمون از افراد واجد شرایط، نسبت به گردآوری تیمی متخصص و متعهد در بازیابی اطلاعات اقدام نماید.

تجهیزات پیشرفته

سومین فاکتور دخیل در کیفیت کار یک مجموعه بازیابی اطلاعات استاندارد، بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته جهت بازیابی اطلاعات می‌باشد؛ چراکه مطالبق گفته کارشناسان، استفاده از نرم‌افزارهای بازیابی اطلاعات رایگان و همگانی، نه‌تنها تاثیری در بازگشت اطلاعات ندارد؛ بلکه موجب رونویسی اطلاعات و از بین‌رفتن دائمی اطلاعات می‌شوند.

نحوه دسترسی به متخصصین ریکاوری اطلاعات

همانطور که گفتیم، درصورتی که اطلاعات از دست رفته شما از اهمیت بالایی برخوردار باشند، لازم است به متخصصین ریکاوری اطلاعات سپرده شوند؛ اما چه‌طوری می‌توان به متخصصین ریکاوری دست پیدا کرد؟!

ایمن هارد  با بهره‌گیری از متخصصان زبده در بازیابی اطلاعات، این امکان را برای کاربران فراهم کرد‌ه‌اند که با خیال راحت، نسبت به بازیابی اطلاعات خود در انواع دستگاه‌های ذخیره‌سازی اطلاعات اقدام فرمایند.

سخن پایانی

همیشه گفتند پیشگیری بهتر از درمان! پس سعی کنید با اقداماتی که گفته شد مانع از پاک شدن اطلاعات خود شوید؛ اما در صورت بروز این اتفاق، سعی کنید هرچه سریع‌تر دستگاه آسیب دیده‌ را به مرکز ریکاوری اطلاعات معتبر برسانید که شانس بیشتری برای این بازگردانی وجود داشته باشد. امیدوارم این مقاله به آگاهی‌بخشی شما کمک کرده باشد.

در صورتی که نیاز به مشاوره برای بازیابی اطلاعات هارد دارید، توصیه ما مرکز تخصصی ایمن هارد می‌باشد که به گفته مشتریان این مرکز بهترین مرکز ریکاوری هارد در ایران میباشد  را به شما معرفی میکنبم

از خدمات تخصصی ایمن هارد می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

ریکاوری هارد اکسترنال

ریکاوری هارد اینترنال

ریکاوری هارد لپتاپ

ریکاوری هارد سرور

ریکاوری هارد دوربین مداربسته

ریکاوری فلش و مموری

ریکاوری دوربین های دیجیتال

بهترین مرکز ریکاوری هارد – RECOVERYHARD.IR

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجی‌رو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

مستر بلیط

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا