بازی

باتری لپ تاپ و راه های نگهداری از آن

باتری لپ تاپ و راه های نگهداری از آن

یکی از قطعات بسیار مهم و حیاتی برای لپ‌تاپ، باتری است. حال این سؤال مطرح می‌شود که چرا باتری قطعه ای مهم در لپ‌تاپ است و چرا مشتریان در هنگام خرید لپ‌تاپ به نوع و طول عمر باتری توجه ویژه‌ای دارند؟ باتری به‌عنوان منبع تغذیه لپ‌تاپ است و به‌دلیل اینکه لپ‌تاپ وسیله‌ای است که باید بتواند چندین ساعت بدون نیاز به اتصال مستقیم به برق کار کند، پس بنابراین جنس و طول عمر باتری بسیار اهمیت دارد.

حال نکته حائز اهمیت دیگر این است که علاوه‌بر اینکه در هنگام خرید باتری لپ‌تاپ یا تعویض باتری آن، باید توجه ویژه‌ای به اورجینال بودن آن داشته باشیم؛ راه‌های نگه‌داری از باتری نیز بسیار اهمیت دارد. زیرا که باتری ها مانند هر قطعه الکترونیکی دیگر دارای کارایی مشخصی هستند ولی با رعایت کردن نکات مهم، می‌توان طول عمر آن را افزایش داد و بدین صورت در هزینه های جانبی صرفه‌جویی کرد. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا راه‌های نگه‌داری از باتری لپ‌تاپ را با هم بررسی کنیم.

اگر شما درصدد خرید باتری لپ‌تاپ هستید، می‌توانید از کارشناسان فروش ما در این زمینه راهنمایی های لازم را دریافت کنید. شرکت ساختار دیجیتال با داشتن دو دهه تجربه مفید در زمینه انواع لپ‌تاپ و کامپیوترهای رومیزی و همچنین وسایل و قطعات جانبی لپ‌تاپ مانند باتری توانسته است خدمات ارزنده ای را به مشتریان ارائه دهد. شما می‌توانید ازطریق این شرکت و به‌صورت حضوری و غیر حضوری باتری لپ‌تاپ ایسوس، دل و برندهای مطرح دیگر را با کیفیت اصلی و با قیمتی مقرون‌به‌صرفه تهیه کنید. جهت اطلاع بیشتر با ما تماس بگیرید.

باتری لپ تاپ ایسوس

باتری لپ‌تاپ از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

در این قسمت می‌خواهیم باتری لپ‌تاپ را به‌صورت جزئی تر بررسی کنیم و به اصطلاح سفری به این قطعه داشته باشیم. قطعات داخلی تشکیل‌دهنده باتری لپ‌تاپ دل یا دیگر برندها شامل موارد زیر است:

  • بخش حرارت سنج
  • برد الکترونیکی
  • سلول های لیتیوم یون
  • مدار تبدیل ولتاژ
  • کانکتور لپ‌تاپ
  • محل تقسیم ولتاژ (شیر ولتاژ)
  • کنترل کننده شارژ باتری

لازم است بدانید که هر کدام از این قطعات دارای کارایی های متفاوتی هستند. از مهم‌ترین قطعات باتری، سلول است. سلول یک قطعه فلزی است که شامل سه ورق نازک فشرده شده است. سه ورق شامل الکترود مثبت (آنود)، الکترود منفی (کاتود) و بخش جدا کننده الکترودهای مثبت و منفی است. همچنین خالی و پرشدن سلول ها دارای مکانیزم و پروسه ای بسیار مهم است که هر کدام از الکترودها و بخش جدا کننده روی این امر تأثیرگذار هستند.

باتری لپ تاپ اچ پی

راه‌های نگه‌داری از باتری لپ‌تاپ

فرقی نمی‌کند باتری لپ‌تاپ اچ‌پی خریداری کرده باشید یا برندهای دیگر؛ بهتر است شما روش‌های زیر را اجرا کنید تا باتری لپ‌تاپ شما طول عمر مفید با بازدهی بالایی داشته باشد.

  • دور نگه داشتن لپ‌تاپ از گرما: لپ‌تاپ چه در حال خاموش و چه روشن باید از منابع گرما مانند بخاری، شوفاژ و … به دور باشد. همیشه باید جهت خنک نگه داشتن لپ‌تاپ، مسیری را برای تهویه مناسب دمای اطراف آن در نظر بگیرید. جالب است بدانید که بکارگیری فن های خارجی که با کابل USB به لپ‌تاپ وصل می‌شوند، به‌دلیل اینکه از باتری جهت تغذیه استفاده می‌کنند موجب کاهش عمر این قطعه می‌شود.
  • دقت به میزان شارژ باتری لپ‌تاپ: هنگامی که دارید با لپ‌تاپ کار می‌کنید، باید به میزان شارژ آن دقت داشته باشید. اجازه ندهید شارژ باتری به صفر برسد و اگر این اتفاق افتاد قبل از روشن کردن، آن را به‌طور کامل شارژ کنید.
  • بستن نرم افزارهای لپ‌تاپ و بروز رسانی درایورها: در هنگام کار با لپ‌تاپ، نرم افزارهایی که به آن‌ها نیاز ندارید را ببندید و همچنین درایورها و نرم‌افزارها را هر چند وقت یکبار به‌روزرسانی کنید.
  • استفاده از آداپتور مناسب: از آداپتورهای مناسب و مخصوص لپ‌تاپ جهت شارژ کردن باتری استفاده کنید.
  • کم کردن نور صفحه: نور صفحه لپ‌تاپ خود را کم کنید و وسایل جانبی مانند وب کم را در صورتی که نیاز ندارید از لپ‌تاپ خود جدا کنید.

از نکات دیگر در مورد نگه‌داری از باتری این است که اگر باتری لپ‌تاپ شما از نوع اکسترنال یا خارجی است و می خواهید آن را از دستگاه جدا کنید، حتما آن را در جای خشک و خنک نگه‌داری کنید. همچنین از قرار دادن لپ‌تاپ درکنار اجسام فلزی، جای مرطوب و پر از گرد و غبار خودداری کنید.

ما در ساختار دیجیتال تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بهترین را به شما ارائه دهیم. در فروشگاه اینترنتی ساختار دیجیتال، شما می‌توانید انواع باتری اورجینال در برندهای لنوو، ایسر، اپل و …. را با ضمانت نامه خریداری کنید. ما به پاس خرید شما علاوه‌بر قیمت مناسب و گارانتی، ارسال رایگان را برای باتری های خود فعال کرده ایم.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و بیکینگ هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا