بازی

دور دوم کاهش قیمت کارت‌های گرافیک انویدیا و AMD در ماه سپتامبر

دور دوم کاهش قیمت کارت‌های گرافیک انویدیا و AMD در ماه سپتامبر

چند روز پیش گزارش شد که انویدیا و AMD آماده‌ی کاهش مجدد قیمت محصولات ازطریق شرکای تجاری خود هستند؛ رویکردی که به نظر می‌رسد در آستانه‌ی عرضه‌ی نسل جدید کارت‌های گرافیک این دو شرکت، به منظور تخلیه موجودی محصولات نسل فعلی در پیش گرفته شده است. اما بازار همچنان تمایل چندانی نشان نمی‌دهد. بنابراین حالا صحبت از افت قیمت شدیدتری مطرح می‌شود که در قالب تخفیف‌های قابل‌توجه و فروش ویژه‌ی این محصولات توسط شرکای تجاری انویدیا و AMD صورت خواهد گرفت.

جدیدترین گزارش در این خصوص توسط وبسایت MyDrivers منتشر می‌شود؛ جایی که به نقل از منابع نزدیک به صنعت سخت‌افزار در تایوان و یکی از منابع خبری بزرگ اقتصاد تایوان گفته شده که برخلاف انتظارات، کاهش فعلی قیمت کارت‌های گرافیک تأثیر چندانی در تکان خوردن موجودی انبارها نداشته است. بنابراین دور دومی از کاهش قیمت‌ها در راه است.

سقوط قیمت کارت گرافیک انویدیا و AMD

ظاهرا انویدیا و AMD از شرکای تجاری خود خواستند تا از دست موجودی اضاقی پردازنده‌های گرافیکی خود خلاص شوند تا فضا برای عرضه محصولات نسل جدید آزاد شود. جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا نیز تلویحا اعلام کرده که این شرکت تلاش می‌کند تا طی دوره‌های سه‌ ماهه‌ی آینده موجودی کارت‌های گرافیک نسل فعلی خود را به‌طور کامل به بازار عرضه کند.

قیمت فروش کارت‌های گرافیک انویدیا طی ماه‌های گذشته به شکل چشمگیری کاهش یافته و این امر بیش از هر چیز در سقوط ارزش رمزارزها، کاهش تقاضا به‌دلیل نزدیک شدن به زمان عرضه نسل جدید محصولات و افت فروش بازار پی سی گیمینگ ریشه دارد. از طرفی باتوجه به سفارش حجم بالایی از تراشه‌های مصرفی در تولید محصولات شرکت انویدیا و متقاضیان کمی که در بازار فروش وجود دارد، تیم سبز بیشتر از هر شرکت دیگر تحت تأثیر این شرایط قرار گرفته است.

اخیرا وبسایت چینی ZOL و خبرگزاری MyDrivers نیز گزارش دادند که انویدیا در نظر دارد تا تصمیمات شدیدتری را در خصوص کاهش قیمت محصولات خود بگیرد و حتی آن‌ها را به پایین‌تر از سطح AMD برساند. این درحالی است که گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر کاهش قیمت محصولات تیم سرخ نیز به گوش می‌رسد.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا