بازی

معرفی سریال ۵ روز در بیمارستان مموریال (Five Days at Memorial)

معرفی سریال ۵ روز در بیمارستان مموریال (Five Days at Memorial)

در طی همین چند سال اخیر، ما تجربه دو سیل خیلی بزرگ را داشتیم که آسیب‌های زیادی به محل زندگی و مهم‌تر از همه عزیزانمان وارد کرد؛ البته درباره سیل و طوفان‌های کوچک که آسیب‌های جزئی دارند صحبت نمی‌کنیم. اگر هم خودمان متحمل این آسیب‌ها نبودیم، دورادور اخبار این اتفاقات سنگین را دنبال می‌کردیم و می‌دانیم که دقیقا سیل و طوفان‌های سهمگین چه بلایی را به وجود می‌آورند. یکی از همین طوفان‌های فوق‌العاده بزرگ و فاجعه‌بار، طوفان کاترینا بود که در سال ۲۰۰۵ رخ داد. شاید برخی از شما به یاد داشته باشید که این طوفان چه آسیب وحشتناکی را به نیواورلینز وارد کرد.

سریال Five Days at Memorial (۵ روز در بیمارستان مموریال) دقیقا درباره همین فاجعه بزرگ است. البته این مینی سریال آمریکایی و درام، فاجعه را از جنبه پزشکی مورد بررسی قرار می‌دهد؛ مجموعه‌ای که براساس رمانی با نام Five Days at Memorial: Life and Death in a Storm-Ravaged Hospital که در سال ۲۰۱۳ توسط شری فینک نوشته شده بود، ساخته شده است. خیلی‌ها می‌گویند که سریال حق مطلب را درباره این فاجعه بیان نکرده است و مطالب کتاب آنقدر جزئی و واقعی نوشته شده که برخی اوقات مطالعه‌ی آن بسیار دشوار می‌شود.

ورا فارمیگا به همراه دیگر پزشکان و پرستاران در سریال Five Days at Memorial

سریال ۵ روز در بیمارستان مموریال که اثر جدیدی از سرویس استریم اپل تی وی پلاس به شمار می‌رود، توسط جان ریدلی و کارلتون کیوس نوشته و کارگردانی شده است. ورا فارمیگا، چری جونز، کورنیلیوس اسمیت جونیور، رابرت پاین، ادپرو اودیه و غیره از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال درام هنرنمایی می‌کنند. این مجموعه هم درست همانند آثار مشابه خودش، درکنار ماهیت اصلی و داستان کلی که دارد، به این موضوع هم اشاره می‌کند که انسان‌ها در شرایط سخت به چه شکلی رفتار می‌کنند؛ برخی‌ها سخت در تلاش هستند که به دیگران کمک کنند و برخی دیگر فقط به فکر خودشان و عزیزانشان هستند.

ابتدای هر قسمت ما سکانس‌هایی از مصاحبه با پزشکان این واقعه می‌بینیم که بیشتر از هر چیزی درباره اتفاقات آن زمان، خصوصا مسائلی حول محور دکتر آنا پو، سؤال می‌پرسند؛ مصاحبه‌ای که برخی اوقات رنگ و بوی بازجویی به خود می‌گیرد. در لحظات آغازین سریال، ما یک طوفان و باران شدیدِ معمولی می‌بینیم که مردم را از خیابان‌ها به خانه‌های خود، فرستاده است؛ برخی‌ها هم مجبور شدند در بیمارستان مموریال پناه بگیرند؛ جایی که معمولا در چنین شرایطی به مردم پناه می‌دهد. همه چیز در ابتدا عادی به نظر می‌رسد اما هرچه که به نیمه‌های شب نزدیک می‌شویم، چیزی از عادی بودن را در شرایط نمی‌بینیم.

دو پزشک در حال صحبت کردن در بیمارستان در سریال Five Days at Memorial

باران و طوفان شدیدتر شده است، تعداد زیادی از شیشه‌های ساختمان شکسته است و راهروی بین دو ساختمان دیگر قابل استفاده نیست. شاید اگر ما هم در آن شرایط بودیم، مثل خیلی‌ها تصور می‌کردیم که دیگر نمی‌توانیم آن شب را به صبح برسانیم. اما به هر شکلی که است، مردم، بیماران، پزشکان و پرستاران با کمک هم می‌توانند شرایط را تحت کنترل بگیرند و روشنایی روز را ببینند. باتوجه‌به تجربه سختی که شب گذشته داشتند، همه خوشحال و با خیالی راحت تصور می‌کنند که دیگر همه چیز به پایان رسیده است. برخی از پزشکان و پرستاران تصمیم می‌گیرند که به خانه‌های خود بروند و به عزیزانشان سر بزنند؛ زیرا فکر می‌کنند که سختی را پشت سر گذاشتند.

اما خبر ندارند که فاجعه اصلی در راه است. باران شدید و طوفان، تنها قدم اول بود و به‌نوعی آرامش قبل از طوفان به شمار می‌رفت. زمانی‌که همه در حال استراحت و رسیدگی به بیماران بیمارستان هستند، خبردار می‌شوند که حجم زیاد آب باعث شکسته شدن سیل‌بندهای مختلفی در سطح شهر شده است و آب با فشار و سرعت زیادی در حال گسترش در شهر است. شاید اگر آب با همان ارتفاع کمِ صبح، ساکن باقی می‌ماند، همه می‌توانستند در بیمارستان ساکن بمانند. اما چنین خبر جدیدی نشان می‌دهد که آب قرار است حداقل تا ارتفاع ۴ متر بالا بیاید؛ این یعنی دیگر هیچ خبری از برق نیست و کسی نمی‌تواند در بیمارستان بماند و پناه بگیرد.

متخصصان پاکسازی و مستندسازی بعد از فاجعه در سریال Five Days at Memorial

در این ساختمان، ۲ بیمارستان وجود دارد که بارها و بارها به این موضوع اشاره می‌شود. مشخص است که این دو بیمارستان، مدت خیلی زیادی با یکدیگر همسایه بودند اما هیچ نشانه‌ای از علاقه و مهربانی بین آن‌ها وجود ندارد. مشخص نیست که دقیقا چرا این دو تا این اندازه از هم بیزار هستند اما حتی در چنین شرایطی هم نمی‌توانند اختلافات خود را کنار بگذارند. اینگونه شرایط نشان می‌دهد که انسان‌ها تا چه اندازه می‌توانند خودخواه باشند؛ انسان‌هایی که در این شرایط نه‌تنها به یکدیگر کمک نمی‌کنند، بلکه وضعیت را حتی برای هم سخت‌تر هم می‌کنند؛ شایعه‌پراکنی‌هایی که انجام می‌دهند، اختلافاتی که به وجود می‌آورند، دزدی‌هایی که انجام می‌دهند و غیره.

اما در مقابل هم باز افرادی هستند که از خود و عزیزانشان می‌گذرند، برای اینکه بتوانند خدمتی به مردم و بیماران بکنند و باری را از روی دوش هم بردارند. از این دست سریال‌ها که حول محور رویدادهای واقعی تاریخ یا خدماتی که کادر درمانی، پلیس‌ها، نیروهای آتش‌نشانی و غیره در شرایط بسیار سخت ارائه کردند، خیلی زیاد ساخته شده است. اما ما مثل همیشه در این بخش سعی می‌کنیم که ۳ مورد از مجموعه‌هایی را به شما معرفی کنیم که شباهت زیادی به سریال Five Days at Memorial دارد. اگر شما هم سریال مشابهی را می‌شناسید، حتما در قسمت نظرات به ما معرفی کنید.


سریال های مشابه سریال ۵ روز در بیمارستان مموریال

دو شخصیت مهم سریال 9-1-1

سریال 9-1-1

سریال ۹-۱-۱

بازیگران: آنجلا باست، پیتر کراوس و اولیور استارک

سال پخش: ۲۰۱۸ تاکنون

خلاصه داستان: سریال ۹۱۱ تجربیات پرفشار نیروهای پلیس، امدادگران و آتش‌نشانان را که در ترسناک‌ترین، تکان‌دهنده‌ترین و دلخراش‌ترین موقعیت‌ها قرار گرفتند، مورد بررسی قرار می‌دهد و به نمایش می‌گذارد. آن‌ها باید بین نجات مردم و همچنین مشکلات زندگی شخصی خود، تعادلی را ایجاد کنند.


فصل هفدهم سریال Grey's Anatomy

سریال Grey’s Anatomy

سریال آناتومی گری

بازیگران: الن پامپئو، ساندرا اوه و جاستین چمبرز

سال پخش: ۲۰۰۵ تاکنون

خلاصه داستان: یک سریال درام و پزشکی که حول محور زندگی مردیث گری می‌چرخد؛ یک جراح مشتاق و آینده‌دار که دختر یکی از بهترین جراح‌های تاریخ یعنی دکتر الیس گری به شمار می‌رود. در سرتاسر این سریال، مردیث چالش‌هایی را در زندگی شخصی و البته حرفه‌ای پشت سر می‌گذارد؛ آن هم درکنار دیگر جراحانی که در بیمارستان سیاتل گریس فعالیت می‌کنند.


چرنوبیل Chernobyl

سریال Chernobyl

سریال چرنوبیل

بازیگران: جرد هریس، استلان اسکاشگورد و پل ریتر

سال پخش: ۲۰۱۹

خلاصه داستان: در ماه آوریل سال ۱۹۸۶، یک انفجار خیلی بزرگ در نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل در شمال اکراین رخ داد. این سریال در حقیقت داستان مردان و زنانی را نقل می‌کند که سعی در مهار این فاجعه‌ی بزرگ داشتند؛ همچنین آنهایی که جان خود را فدا کردند که از فاجعه بعدی جلوگیری کنند و جلوی بدتر شدن شرایط را گرفتند.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا