فناوری

اجرای ویندوز ۱۱ روی گوشی به لطف بهبود اندروید ۱۳

اجرای ویندوز ۱۱ روی گوشی به لطف بهبود اندروید ۱۳

مجله خبری بیکینگ – یک توسعه دهنده موفق شده ویندوز ۱۱ را در یک ماشین مجازی روی گوشی پیکسل ۶ خود اجرا کند. طبق گزارشات، این ویژگی به دلیل بهبود پشتیبانی اندروید ۱۳ از مجازی سازی امکان پذیر شده است.

بر اساس گزارش androidauthority، اندروید ۱۳ در نگاه اول یک به روز رسانی بزرگی به نظر نمی‌رسد و دارای انتخابگر عکس ایمن، نماد‌های موضوعی و مجوز وای فای جدید است. اما به نظر می‌رسد که این به روز رسانی به کاربران امکان می‌دهد تا سیستم عامل‌های جایگزین مانند ویندوز ۱۱ را در یک ماشین مجازی (virtual machine) اجرا کنند.

 ویندوز ۱۱ روی گوشی

دنی لین، توسعه‌ دهنده وب و برنامه اندروید، توانسته در یک ماشین مجازی در گوشی گوگل پیکسل ۶، ویندوز ۱۱ را اجرا کند. در این گوشی در واقع به‌ روز رسانی اندروید ۱۳ DP۱ در حال اجرا بود. این توسعه دهنده تصاویری را هنگام اجرای ویندوز روی گوشی همراه نیز به اشتراک گذاشته است. لین اضافه می‌کند اگرچه در این ماشین مجازی از GPU پشتیبانی نمی‌شود، اما ویندوز ۱۱ روی گوشی واقعا قابل استفاده بود.

ویندوز ۱۱ تنها سیستم عاملی نبود که این توسعه‌ دهنده روی گوشی پیکسل ۶ اجرا کرد. او همچنین راه‌اندازی «توزیع لینوکس» را روی دستگاه خود نشان داد. اطلاعات نشان می‌دهد که گوگل تلاش زیادی را برای ایجاد یک چارچوب مجازی سازی بهبود یافته انجام می‌دهد که می‌تواند در انواع دستگاه‌های اندرویدی اجرا شود.

اجرای ویندوز ۱۱ در اندروید

این اولین بار نیست که شاهد اجرای ویندوز ۱۱ روی تلفن‌های اندرویدی هستیم. انجمنی به نام Renegade Project پیش از این Windows ۱۰ و Windows ۱۱ مایکروسافت را برای دستگاه‌هایی با تراشه Snapdragon ۸۴۵ پورت کرده بود.


بیشتر بخوانید

  • مایکروسافت و ویژگی‌های آزمایشی ویندوز ۱۱

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا