موبایل

آیا هند از چین و ویتنام در رقابت بر سر صادرات گوشی‌های هوشمند شکست می‌خورد؟

آیا هند از چین و ویتنام در رقابت بر سر صادرات گوشی‌های هوشمند شکست می‌خورد؟

معاون وزیر فناوری اطلاعات هند در اسناد دولتی که رویترز به آنها دست یافته گفته است که این کشور در معرض خطر شکست در برابر چین و ویتنام است، زیرا به دنبال تبدیل شدن به یک مرکز بزرگ صادرات گوشی‌های هوشمند بوده است و باید سریع عمل کند تا شرکت‌های جهانی را با تعرفه‌های پایین‌تر جذب کند.
 
به گزارش بیکینگ، تولید گوشی‌های هوشمند یکی از اهداف اصلی و مهم نخست وزیر “نارندرا مودی” برای تقویت اقتصاد و ایجاد شغل است و برای این منظوط،‌ جذب شرکت‌هایی مانند اپل، فاکسکان و سامسونگ را در دستور کار قرار داده است؛ به ویژه از آن جهت که هند به عنوان دومین بازار بزرگ تلفن همراه جهان، به رشد تولید 16 درصدی نسبت به سال قبل از آن به 44 میلیارد دلار رسید.
 
دولت مودی می‌گوید که این موفقیت بیشتر به دلیل مشوق‌های مالی است که به شرکت‌ها برای تولید بیشتر داده شده است. اما قانون‌گذاران و گروه‌های لابی برای اپل و سایر شرکت‌ها استدلال می‌کنند که تعرفه‌های بالای هند عاملی بازدارنده برای شرکت‌هایی است که می‌خواهند ریسک زنجیره‌های تامین خود را با بسط آن به فراتر از چین کاهش دهند، و کشورهایی مانند ویتنام، تایلند و مکزیک با ارائه تعرفه‌های پایین‌تر برای قطعات، در رقابت در حوزه صادرات گوشی پیش افتاده‌اند.
 

آیا هند از چین و ویتنام در رقابت بر سر صادرات گوشی‌های هوشمند شکست می‌خورد؟

کاهش تعرفه‌ها برای قطعات نقشی کلیدی در جاه‌طلبی هند به منظور جذب تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند دارد.
 
بسیاری قطعات گوشی‌های «ساخت هند» در داخل این کشور ساخته شده‌اند، اما شرکت‌ها به دلیل محدودیت‌های زنجیره تامین، قطعات گران‌قیمت زیادی را از چین و جاهای دیگر وارد می‌کنند. این قطعات پس از آن مشمول تعرفه های بالایی می‌شوند که دولت برای محافظت از تولیدکنندگان داخلی وضع کرده است و هزینه‌های کلی را افزایش می‌دهد.
 
سفیر آمریکا، اریک گارستی، اخیراً گفت که سرمایه‌گذاری‌های خارجی با سرعتی که باید به هند سرازیر نمی‌شوند و در عوض، به دلیل تعرفه‌ها، به کشورهایی مانند ویتنام می‌روند.
او گفت: «اگر بر نهاده‌ها مالیات وضع کنید… از یک بازار محافظت نمی‌کنید. کاری که شما انجام می‌دهید محدود کردن یک بازار است.»

همچنین، هفته گذشته، شیائومی به طور خصوصی از دهلی‌نو درخواست کرد تا تعرفه‌های بیشتری را برای قطعات مورد استفاده در دوربین‌ها و کابل‌های USB کاهش دهد و گفت که این به «همسویی با اقتصادهای تولیدی رقابتی مانند چین و ویتنام کمک می‌کند.»
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا