بازی

احتمال رونمایی از بازی جدید Quantic Dream در گیمزکام ۲۰۲۲

احتمال رونمایی از بازی جدید Quantic Dream در گیمزکام ۲۰۲۲

طبق اطلاعات به اشتراک گذاشته شده توسط تام هندرسون، ژورنالیست شناخته‌شده‌ی صنعت بازی به‌ نظر می‌رسد قرار است در بخشی از نمایشگاه گیمزکام امسال از بازی جدید استودیوی فرانسوی Quantic Dream رونمایی شود.

براساس اطلاعات هندرسون این بازی فعلا قرار است به‌صورت غیرعمومی و پشت درهای بسته برای عده محدودی از افراد حاضر در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شود. هنوز مشخص نیست که آیا شاهد حضور این بازی در مراسم Opening Night Live که قرار است تا ساعاتی دیگر با اجرای جف کیلی برگزار شود خواهیم بود یا خیر.

اطلاعات دقیقی از این بازی جدید در دسترس نیست، اما منابع باخبر از وضعیت داخلی این استودیو می‌گویند کوانتیک دریم در حال حاضر ساخت سه بازی متفاوت را در برنامه دارد. بازی Star Wars Eclipse از دنیای جنگ ستارگان، پروژه‌ی اصلی هر دو شعبه‌ی این استودیو در فرانسه و مونترآل کانادا محسوب می‌شود. ظاهرا دو بازی با اسامی رمز Spellcaster و Dreamland از پروژه‌های معرفی‌نشده‌ی این استودیو هستند.

مبارزه دو نفر با لایت‌سایبر روی پل در بازی Star Wars Eclipse

بازی موبایلی Spellcaster که چند سال از آغاز ساخت آن می‌گذرد، قرار است با همکاری شرکت نت‌ایز عرضه شود. نت‌ایز سال ۲۰۱۹ به یکی از سهام‌داران استودیو کوانتیک دریم تبدیل شد و حتی از چند ماه قبل، شایعاتی درخصوص تصاحب صد درصدی کوانتیک دریم توسط این ناشر چینی نیز به گوش می‌رسد.

پروژه Dreamland به‌عنوان یکی از بازی‌های در دست توسعه‌ی این تیم احتمالا یک بازی فانتزی ابرقهرمانی با رگه‌هایی از طنز است که در قرون وسطا جریان دارد. گویا پیش‌تولید این بازی از سال ۲۰۱۵ آغاز شده است. هندرسون می‌گوید باتوجه‌ به اینکه Spellcaster برای عرضه روی پلتفرم‌های موبایل و خصوصا بازارهای آسیایی متمرکز است، رونمایی از آن در مراسم گیمزکام دور از ذهن به نظر می‌رسد.

بنابراین احتمال رونمایی از Dreamland نسبت به پروژه‌ی دیگر در دست ساخت کوانتیک دریم، بیشتر است. البته هندرسون تایید می‌کند ممکن است Star Wars Eclipse همان بازی کوانتیک دریم باشد در مراسم گیمزکام حضور دارد، اما به‌دلیل فاصله داشتن زیاد آن تا عرضه، حضور دوباره‌ی این بازی جنگ ستارگان در یک مراسم گیمینگ بسیار بعید به نظر می‌آید.

هنوز اطلاعات زیادی از بازی Star Wars Eclipse در دسترس نیست و اکثر بازیکن‌ها این محصول را فقط با تریلر پخش‌شده در گیم اواردز ۲۰۲۱ می‌شناسند. اما منابع معتبر از وضعیت بسیار آشفته‌ی توسعه این بازی خبر داده‌اند. عده‌ای از فعالان صنعت گیم نیز اعتقاد دارند باتوجه‌به اینکه کار ساخت این بازی تا حداقل چهار سال دیگر ادامه دارد و همچنان پرونده‌های زیادی درخصوص مشکلات مدیریتی داخلی استودیوی کوانتیک دریم در جریان است، احتمال لغو ساخت این بازی توسط شرکت لوکاس‌فیلم گیمز و دیزنی وجود دارد.

به‌هر حال شما می‌توانید پوشش اخبار و تریلرهای مراسم افتتاحیه‌ی گیمزکام ۲۰۲۲ را از بیکینگ دنبال کنید؛ رویداید که از ساعت ۲۲:۳۰ امشب به‌وقت تهران برگزار می‌شود. نظر شما کاربرهای بیکینگ در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا