کسب و کار

آیا خرید ویپ خطر کمتری نسبت به سیگار و قلیان دارد؟

آیا خرید ویپ خطر کمتری نسبت به سیگار و قلیان دارد؟

—————- رپرتاژ آگهی —————–

در سال‌های اخیر، سیگار الکترونیکی، مشهور به ویپ، به عنوان یک ابزار پرطرفدار برای ترک سیگار معمولی شناخته شده است. ویپ‌ها، با انواع مختلف و گسترده، در میان جوانان بسیار محبوب هستند و اغلب فرضیه آن‌ها این است که استفاده از سیگارهای الکترونیک به سلامتی ضربه‌ای نمی‌زند.
اما اگر فکر می‌کنید که سیگار الکترونیکی بدون نیکوتین یا خرید ویپ می تواند کاملاً بی ‌ضرر باشد، باید بگوییم که این یک اشتباه است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) از آمار نگران‌کننده‌ای از استفاده نوجوانان از ویپ خبر می‌دهد که این امر موجب نگرانی است. همانطور که اغلب شنیده‌اید، ترک سیگار یک کار بسیار دشوار است و بسیاری از افراد نتوانسته‌اند پس از سال‌ها این کار را انجام دهند.
 
در عین حال، سیگار الکترونیکی یا ویپ به عنوان جایگزینی برای سیگارهای معمولی مطرح شده است و در تبلیغات رسانه‌ای به عنوان کمکی برای ترک نیکوتین معرفی می‌شود. با این حال، بسیاری از متخصصان از انواع مختلف سیگارهای الکترونیک استقبال نمی‌کنند و آن را صرفاً یک هزینه زائد می‌دانند.
 
اگر شما هم به دنبال پاسخ به این سوال هستید که آیا ویپ ضرر دارد یا خیر، در ادامه، ما سعی خواهیم کرد تا ویپ را با مضرات قلیان و سیگار معمولی مقایسه کنیم و به شما پاسخ دهیم.
 

سیگار الکترونیکی چیست؟

ویپ یا سیگارهای الکترونیکی، ابزاری هستند که از باتری و عنصر گرمایش برای تبدیل مایعات طعم‌دار به بخاری قابل استنشاق استفاده می‌کنند. به طور کلی، ویپ به شما اجازه می‌دهد تا نیکوتین را به جای دود، به صورت بخاری تنفس کنید.
این نوع سیگارها و ویپ‌ها خود تنباکو ندارند و به دلیل عدم تولید دو ماده آسیب‌زا (قطران و مونوکسید کربن)، توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند. این ابزارها از یک مایع حاوی نیکوتین به نام جویس “e-liquid” به همراه پروپیلن گلیکول و گلیسیرین گیاهی و عطردهنده‌های مختلف مانند خیار، انبه و نعنا برای شبیه‌سازی حس سیگار کشیدن استفاده می ‌کنند.
اصطلاحاً این فعل به استفاده از سیگارهای الکترونیکی و ویپ کردن گفته می‌شود. تولیدکنندگان ویپ و سیگارهای الکترونیکی اغلب آن‌ها را به شکل سیگار معمولی، سیگار برگ یا پیپ طراحی می‌کنند. گاهی اوقات مشاهده می‌شود که ویپ‌ها بسیار به خودروها شبیه شده‌اند.
مهم است بدانید که استفاده از سیگار الکترونیکی یا ویپ به دلیل ایجاد وابستگی شدید ممکن است موانعی را برای ترک واقعی نیکوتین ایجاد کند.
 

آیا خرید ویپ خطر کمتری نسبت به سیگار و قلیان دارد؟

 

انواع سیگارهای الکترونیکی

شرکت‌های تولید کننده سیگارهای الکترونیکی یا ویپ این ابزار را به عنوان یک ابزار مفید برای کمک به ترک سیگار معرفی می‌کنند. این در حالی است که سازمان غذا و دارو آمریکا سیگارهای الکترونیکی و ویپ‌ها را در دسته مواد تنباکویی و دخانیات قرار داده است. از آنجا که بر اساس آمار این سازمان، مواد درون آن حاوی مقدار نیکوتین برابر با یک بسته 20 تایی سیگار معمولی خواهد بود.
اما امروزه سیگارهای الکترونیکی در انواع مختلفی ساخته می‌شوند که می‌توان آن‌ها را به شرح زیر دسته‌بندی کرد:

   – قلم ویپ
   – پاد
   – آیکاس
   – قلیان‌ های الکترونیکی
 

معرفی کامل ویپ

یکی از مهم‌ترین نکات در زمینه ویپ و خرید ویپ، انتخاب هدف شما از ویپینگ است. با تعیین هدف خود، که ممکن است تامین نیکوتین بیشتر یا صرفاً تجربه فان ویپینگ باشد، شما قدم اصلی را در انتخاب دستگاه ویپ مطابق با نیازتان برمی‌دارید.
برای استفاده بیشتر از نیکوتین، می‌توانید به سراغ سیستم‌های پاد و استفاده از سالت‌های دارای نیکوتین بالاتر بروید. این در حالی است که برای تولید بخار بیشتر و سرگرمی، می‌توانید از ویپ‌های دارای توان بالاتر و مقاومت کمتر استفاده کنید که برای این منظور طراحی و تولید شده‌اند.
پس از در نظر گرفتن این عوامل، بهتر است با انواع برندهای سازنده سیگارهای الکترونیکی آشنا شوید و محصولات هر یک را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. هر یک از این محصولات دارای طراحی خاصی نیز می‌باشند که بر اساس سلیقه خود می‌توانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید و از دستگاهی استفاده کنید که قابلیت حمل بالاتری دارد و در عین حال از یک ظرفیت باتری متعادل و نمایشگر مناسب در ساخت آن استفاده شده باشد.
حال که با برخی از مهم‌ترین نکات انتخاب یک ویپ آشنا شدید، نوبت به بررسی و مقایسه هر یک از این محصولات از فروشگاه‌های اینترنتی مختلف است تا محصولی متناسب با سلیقه و هدف خود را بیابید.
 

معرفی کامل پاد

با گسترش روزافزون دنیای ویپینگ و نیازهای متنوع افراد، پادها به بازار آمدند تا به این نیازهای گوناگون پاسخ دهند. پادها، یا پاد سیستم‌ها، یکی دیگر از محصولات جایگزین سیگار هستند که با تولید بخار از مایع موجود در خود، حس سیگار کشیدن را ایجاد می‌کنند و نیکوتین مورد نیاز را تامین می‌کنند. اما تفاوت اصلی پادها با ویپ چیست و چرا بسیاری به دنبال خرید پاد ها به جای ویپهای معمولی هستند؟
بطور ساده، پادها بیشتر برای افرادی طراحی شده‌اند که به تازگی سیگار را کنار گذاشته‌اند و به دنبال مقادیر بالاتری از نیکوتین و ایجاد حس مشابه سیگار کشیدن هستند. این دستگاه‌ها دارای ابعاد کوچکتر و میزان دود کمتری هستند و معمولاً از توان کمتری نسبت به ویپ‌های معمولی برخوردارند. همچنین، قیمت اقتصادی‌تر آن‌ها و مقدار نیکوتین بالاتری که ارائه می‌دهند، در کنار قابلیت تنظیم و استفاده راحت‌تر، از جمله عواملی است که باعث افزایش محبوبیت این محصولات شده است. به‌علاوه، معمولاً می‌توان از سالت‌های نیکوتین به جای ایجویس در پادها استفاده کرد که به دلیل داشتن نیکوتین بالاتر، این مایع می‌تواند دلیل استفاده گسترده از این محصولات محبوب را توجیه کند.
حال با توجه به نکات ذکر شده، اگر شما هم به دنبال تجربه این دستگاه‌ها هستید، توصیه ما آشنایی با معتبرترین فروشگاه‌های ویپ و در نهایت انتخاب بهترین محصول با توجه به سلیقه شماست.
 

آیا ویپ ضرر دارد؟

تولیدکنندگان ویپ و سیگار الکترونیک این محصول را جایگزین سیگار معمولی می‌دانند. اما نمی‌توان مضرات ویپ و اثرگذاری منفی آن بر سلامت فرد را نادیده گرفت. افراد زیادی می‌پرسند که آیا ضرر ویپ بیشتر است یا سیگار؟ در جواب این سوال باید بگوییم که یکی از بالاترین آمار مرگ و میر قابل پیشگیری در جهان به مصرف تنباکو و سیگار تعلق دارد، که ویپ‌ها و سیگارهای الکترونیکی بدون نیکوتین یا حاوی این ماده شامل آن می‌شوند.
از همین‌رو برخی معتقدند که ویپ‌های بدون نیکوتین بهتر است جایگزین سیگارهای معمولی شوند. با این حال، سیگار الکترونیکی، با نیکوتین و بدون آن، در هر دو صورت برای سلامتی ضرر دارند.
 

امتیازات داده شده برای ویپ

ممکن است شما هم درباره خرید ویپ بدون نیکوتین شنیده باشید که در صورت استفاده از آن‌ها، فرد هیچ خاکستری تنفس نمی‌کند. افراد زیادی معتقدند که این ویژگی ویپ می‌تواند به ترک سیگار کمک کند. زیرا بسیاری از افراد سابقاً سیگاری، بارها برای ترک آن تلاش کرده‌اند، اما موفق نشده‌اند.
اما باید توجه داشت که خرید ویپ ممکن است به ترک ماده نیکوتین کمک کند، اما باعث وابستگی به ویپ‌ های نیکوتین ‌دار یا بدون آن خواهد شد. همچنین، این باور که ویپ‌ ها به هیچ عنوان به بدی سیگار سنتی نیستند، در بین مردم شایع شده است. در حقیقت، ویپ‌ها دود دست دوم تولید می‌کنند که شامل نیکوتین و سایر مواد شیمیایی است و ممکن است در بلندمدت منجر به آسیب‌های ریوی شوند.
 

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا