بازی

مجموع فروش پلی استیشن 4 بیشتر از دو برابر ایکس باکس وان است

مجموع فروش پلی استیشن 4 بیشتر از دو برابر ایکس باکس وان است

در جدیدترین اخبار بازی و براساس اسناد رسمی شرکت Microsoft بالاخره بیشتر از قبل مشخص شد که نتیجه‌ی رقابت پلی استیشن و ایکس باکس در نسل ۸ کنسول‌های بازی‌های ویدیویی به چه شکل رقم خورد.

مدت زمان کوتاهی از آغاز نسل نهم بازی‌های ویدیویی می‌گذرد و حالا سازندگان و توسعه‌دهندگان، بیشتر تمرکز خود را روی تولید آثار مختلف برای این نسل گذاشته‌اند. در همین حین براساس گزارش‌های قبلی می‌دانیم که سونی ظاهرا در پایان سال ۲۰۲۲ میلادی به‌صورت کامل تولید پلی استیشن 4 را به اتمام می‌رساند و بعد سال به سال پشتیبانی از آن را کاهش می‌دهد؛ تا جایی که در سال ۲۰۲۵ میلادی دیگر کنسول PS4 هیچ نقشی در درآمد شرکت Sony نخواهد داشت.

این شرکت دیگر به‌روز رسانی آمار رسمی فروش کنسول نسل هشتمی خود را متوقف کرده است. طبق آخرین آمار، سونی ۱۱۷/۲ میلیون دستگاه از کنسول پلی استیشن ۴ را به فروش رسانده‌ است. به‌طور قطع باتوجه‌به این امر، می‌توان از پلی استیشن ۴ به‌عنوان یکی از موفق‌ترین کنسول‌های تاریخ ویدیوگیم نام برد. در آن سوی میدان، مایکروسافت چند سال قبل ارائه‌ی آمار فروش سخت‌افزار‌های ویدیوگیمی خود را متوقف کرد.

کنترلر‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴

حالا شرکت مایکروسافت بعد از مدت‌ها اطلاعات رسمی تازه‌ای از میزان فروش کنسول ایکس باکس وان را ارائه داده است. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، این شرکت بزرگ در حال تلاش برای دفاع از خرید اکتیوژن بلیزارد است و برای تکمیل خرید باید به مقام‌های قانونی چند کشور از جمله برزیل ثابت کند که با خرید ۶۸.۷ میلیارد دلاری شرکت Activision Blizzard، به رقابت در صنعت بازی آسیب نمی‌زند. مایکروسافت با ارائه‌ی مدارک و اسناد به مقامات، درباره‌ی رقابت خود با سونی در فروش کنسول‌ها توضیح داد.

مایکروسافت تایید کرد: «سونی در زمینه‌ی فروش کنسول از مایکروسافت پیش گرفته است». این شرکت در ادامه اعلام کرد که مجموع فروش پلی استیشن ۴ بیشتر از دو برابر مجموع فروش ایکس باکس وان است.

حال باتوجه‌به صحبت‌های بالا می‌توانیم بهتر از قبل فروش ایکس باکس وان را تخمین بزنیم. همان‌طور که تحلیل‌گرها در گذشته روی این تعداد با یکدیگر اتفاق نظر داشتند، اکنون بیشتر از همیشه به نظر می‌رسد که مجموع فروش Xbox One بیشتر از ۵۰ میلیون کنسول و کمتر از ۶۰ میلیون کنسول است. به‌تازگی فروش نینتندو سوییچ به بیشتر از ۱۱۱ میلیون کنسول رسید و به احتمال بسیار زیاد در ماه‌های آینده، مجموع فروش آن از PS4 هم پیشی خواهد گرفت.

نظر شما چیست؟ دیدگاه‌های خود را با بیکینگ به اشتراک بگذارید.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا