بازی

اتاق فرار برای تیم سازی و مدیریت کار تیمی

اتاق فرار برای تیم سازی و مدیریت کار تیمی

اتاق‌های فرار می‌توانند مهارت‌های ارتباطی، مدیریت پروژه، حل مسئله و مقابله با چالش‌های پیچیده را تقویت کنند.

این سرگرمی برای تقویت روابط درون‌تیمی نیز قابل استفاده است و از این جهت یکی از ایده‌آل‌‌ترین فعالیت‌های تیم‌سازی‌ست. اگرچه سناریوها واقعی نیستند و درنهایت افراد با یک بازی رو‌به‌رو هستند اما مهارت‌هایی که در اتاق فرار پرورش می‌یابد، می‌تواند تأثیرات واقعی و ماندگاری در محل کار داشته باشد.

تیم اتاق فرار یا اسکیپ‌روم دات آی آر برای بیش از شش سال میزبان تیم‌های مختلف سازمانی بوده است. این تیم‌ها با اهداف متفاوتی اسکیپ‌روم یا اتاق فرار را تجربه کرده‌اند. شکستن فضای خشک و سرد درون سازمان، تسهیل پذیرش نیروهای انسانی تازه‌ استخدام‌ شده در تیم، تقویت مهارت‌های کارِ گروهی از جمله اعتماد، مسئولیت‌پذیری، پرهیز از تضاد و توجه به نتایج و موارد دیگر همگی از جمله اهداف تیم‌هایی بوده است که اسکیپ‌روم دات آی‌آر مفتخر به میزبانی از آن‌ها بوده است.

با افزایش روزبه‌روز درخواست سازمان‌ها برای فعالیت‌های تیم‌سازی، «تیم‌آپ» از دل اسکیپ‌روم دات آی آر پدید آمد تا خدمات به سازمان‌ها و شرکت‌ها حرفه‌ای‌تر دنبال شود‌.

“تیم آپ” چیست؟

«تیم‌آپ» از به هم پیوستن طراحان تجربه‌های بازی محور با متخصصان حوزه‌های گوناگون کسب‌و‌کار شکل گرفته است و مهم‌ترین مأموریتش آفرینش تجربه‌هایی مبتنی بر بازی و بازی‌وار‌سازی (Gamification) برای منابع انسانی سازمانِ شماست. فعالیت‌های تیم‌سازی در قلب چنین تجربه‌هاییست و ما معتقدیم بازی بیشتر از آنکه صرفا ابزاری برای تفریح و فراغت باشد، یکی از بهترین راه‌ها برای آموزش و انتقال پیام است.

خدمات و بازی های ” تیم آپ”

بازی‌های جدی (Serious Games) در قرن حاضر در مرکز توجهات صنعت آموزش قرار گرفته است و به‌تازگی شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز با پرداختن علاقمندانه به آن می‌کوشند به تدریج درکنار کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی به سمت «تجربه‌های تیم‌سازی غنی‌شده» حرکت کنند تا سرمایه‌ها و منابع انسانی سازمان بیش‌ازپیش از آموزش‌های موثر بهره‌مند شوند.

طراحان اسکیپ‌روم دات آی‌آر و گروهی از متخصصان و مدرسین حوزه‌های مختلف کسب‌و‌کار گرد هم آمده‌اند تا خدمات متنوعی از فعالیت‌های موسوم به Ice breaking گرفته تا فعالیت‌های تیم‌سازی با مضامین آموزشی را برای سازما‌ن‌ها فراهم کنند. این بخش از خدمات ما در چند بسته، ارائه می‌شوند:

اتاق فراری پریمیوم

بازی‌های Premium

این بازی‌ها و فعالیت‌های تیم‌سازی که در مکان‌هایی با دکوراسیون و فضاسازی حرفه‌ای و اختصاصی اجرا می‌شوند، تجربه‌هایی دو الی شش ساعته‌ هستند که بر پایه‌ی مدل‌های آکادمیک طراحی شده‌اند. بعد از اتمام بخش بازی‌وار، کارگاه آموزشی و نشست بررسی، درون‌نگری و نتیجه‌گیری توسط مدرسین تیم‌آپ برگزار می‌شود. به‌علاوه بنا به درخواست و نیاز سازمان، تست‌ها و گزارش‌هایی در سطوح گوناگون انفرادی، گروهی و سازمانی ارائه می‌‌شود.

ویژگی‌ها:

  • فضای اختصاصی.
  • بر پایه مدل‌های اکادمیک.
  • کارگاه آموزشی و نشست بررسی و درون‌نگری تکمیلی.
  • تست‌ها و گزارش‌های تفصیلی انفردی، گروهی و سازمانی.

بازی‌های کلاسیک

این دسته از بازی‌ها و فعالیت‌های تیم‌سازی برای اجرا در فضای شرکت یا سازمان طراحی می‌شوند و بنا بر شکل بازی و درخواست سازمان، ممکن است از یک ساعت تا بیش از شش ساعت مخاطبان را درگیر کند.

همانند بازی‌‌های Premium، این تجربه‌های بازی‌وار نیز داستان و شیوه‌ی اجرای اختصاصی دارند و بر پایه مدل‌های آکادمیک طراحی شده‌اند. این بخش از خدمات تیم‌آپ به‌ویژه برای سازمان‌هایی که آفرینش تجربه‌ای متمایز و تأثیرگذار را برای منابع انسانی خود جست‌وجو می‌کنند، بسیار مناسب است. بنا به نیاز کارفرما، پس از این نوع فعالیت‌ها نیز نشست بررسی، درون‌نگری و نتیجه‌گیری قابل برگزار‌ی است.

ویژگی‌ها:

  • اجرا در فضای مد نظر کارفرما.
  • داستان و اجرای اختصاصی بر پایه مدل‌های آزموده شده آکادمیک.
  • نشست بررسی، درون‌نگری و نتیجه‌گیری بعد از فعالیت.
  • تست‌های مرتبط با هدف فعالیت.

بازی‌های آنلاین

بازی‌های و فعالیت‌های تیم‌سازی آنلاین یکی از بهینه‌ترین ره‌یافت‌‌ها برای شرکت‌ها و سازمان‌هایی است مدل دورکاری را پیاده‌سازی کرده‌اند. این فعالیت‌های بازی‌وار بر بسترهای متنوع آنلاین، به‌صورت اختصاصی طراحی و اجرا می‌گردند. مخاطبان امکان ارتباط با استفاده پلتفورم‌های جلسات آنلاین با یکدیگر را دارا هستند و بعد از فعالیت نیز نشست آنلاین بررسی، درون‌نگری و نتیجه‌گیری قابل برگزاری است.

شخصی در حال چسباندن قطعه های پازل

ویژگی‌ها:

  • طراحی و اجرای بر بسترهای آنلاین.
  • ارتباط درون تیمی حین فعالیت با استفاده پلتفرم‌هایی چون زوم، قرار و گوگل میت.
  • نشست بررسی، درون‌نگری و نتیجه‌گیری بعد از فعالیت.

طراحی سفارشی

اگر هیچ‌کدام از دسته‌های بالا برآورده کننده‌ی نیاز سازمان شما نیست، تیم‌آپ به فراخور هدف شما فعالیتی کاملاً سفارشی‌سازی‌شده طراحی و اجرا می‌کند. این فعالیت‌ها می‌توانند صرفاً سرگرم‌کننده باشند یا به منظور اجتماعی‌سازی، آشنایی افراد با فرهنگ و ارزش‌های سازمان یا هر هدف دیگری طراحی شوند.

ویژگی‌ها:

  • طراحی سفارشی‌سازی‌شده.
  • ارائه گزارش یا برگزاری نشست بررسی بنا به درخواست سازمان.
  • انعطاف در محل و بستر اجرا بنا به درخواست سازمان.

بازی های “تیم آپ”، به پیشرفت چه شرکت‌هایی کمک می‌کند؟

شرکت‌ها و سازمان‌های پیشرو مشتریان تیم‌آپ هستند. اما کدام دسته از سازمان‌ها مخاطبان اصلی ما هستند؟

  1. سازمان‌هایی که به رشد و یادگیری سرمایه‌های انسانی‌شان اهمیت می‌دهند و علاقه دارند فضای یادگیری و تیم‌سازی سرگرم‌کننده‌ و جذابی خلق کنند و از روش‌‌ها و روندهای جدید آموزشی بهره‌مند شوند.
  2. سازمان‌هایی که علاقه دارند با راهکارهای خلاقانه فضای مفرحی برای سرمایه‌های انسانی‌شان فراهم کنند تا از این طریق شاهد رشد بهره‌وری و بهبود عملکرد تیم باشند؛ این راهکارها ممکن است اهداف مختلفی را دنبال کنند: اجتماعی‌سازی، شبکه‌سازی درون‌سازمانی، افزایش روحیه و رضایت شغلی، تقویت کار تیمی، افزایش شناخت بین‌فردی، تقویت مهارت‌های نرم و …
  3. سازمان‌هایی که می‌خواهند ازطریق برنامه‌ها یا کمپین‌های بازی‌وار شده ارتباط عمیق‌تری با مشتریانشان برقرار کرده و آن‌ها را به استفاده بیشتر از محصولات و خدماتشان ترغیب کنند.
  4. استارتاپ‌ها، شرکت‌های کوچک و متوسط، سازمان‌های بزرگ با چند هزار نفر پرسنل و به‌طور کلی هر سازمانی که برای کشف قدرتِ «بازی‌کردن» اشتیاق دارد. از شرکت‌های برجسته‌ای که از خدمات تیم‌اپ استفاده کرده‌اند می‌توان به همراه اول، کافه بازار، دیوار و دیجی‌کالا و ده‌ها استارتاپ دیگر نام‌ برد.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و بیکینگ هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا