بازی

تأیید مشخصات SSDهای سری 990Pro سامسونگ در PCI-SIG

تأیید مشخصات SSDهای سری 990Pro سامسونگ در PCI-SIG

نسل جدید حافظه‌های SSD سامسونگ که از استاندارد PCIe 5.0 برای انتقال داده برخوردار هستند، در سری جدید Samsung 990 PRO و با ظرفیت‌های ۱ و ۲ ترابایتی به بازار عرضه خواهند شد. کنسرسیوم صنعت الکترونیک PCI-SIG نام و ثبت تراشه‌های SSD مصرف‌کننده سامسونگ برای مشخصات نسل 5 را تأیید کرده است.

البته سامسونگ پیش از این هم اولین SSD نسل جدید PCIe Gen5 PM1743 را برای سرورها معرفی و عرضه کرده بود. این تراشه‌ها ۲.۵ تا ۳ اینچی تا حداکثر سرعت رندوم ۱۳ هزار مگابایت بر ثانیه را ارائه کرده و و ۱.۹ برابر سریع‌تر از محصولات نسل ۴ عمل می‌کنند. سامسونگ پیش از این اعلام کرده که حافظه‌های جدید این شرکت امکان بهره‌برداری از بیش از یک پتابایت فضای ذخیره‌سازی را برای سرورها فراهم خواهد کرد.

Samsung 990 PRO M.2 PCIe Gen5 x4 SSD

حافظه‌های جدید Gen5.0 هم‌اکنون می‌توانند در برخی سیستم‌های مبتنی بر تراشه‌های آلدرلیک اینتل مورد استفاده قرار گرفته و به‌زودی در تمام مادربردهای X670 و B650 و AMD AM5 پشتیبانی خواهند شد. باوجود اینکه سازگاری تراشه‌های سری ۶۰۰ شرکت AMD با استاندارد PCIe 5.0 برای GPUها انتخابی خواهد بود، تمامی مادربردهای میان‌رده و بالارده باید حداقل با یک درگاه M.2 از استاندارد Gen5 پشتیبانی کنند.

این حافظه‌ها اوایل ماه جاری میلادی گواهی‌نامه‌های مربوطه را دریافت کرده و همین موضوع نشان‌دهنده عرضه آن‌ها در آینده‌ای نزدیک است.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا