تکنولوژی

گوگل به‌زودی خدمات بلاک چین به کاربران ارائه می کند

گوگل به‌زودی خدمات بلاک چین به کاربران ارائه می کند

گوگل امروز خبر از تشکیل یک تیم جدید برای کار روی فناروی‌های مرتبط با بلاک چین داد. گوگل با تشکیل این تیم قصد دارد فراتر از کسب‌وکار تبلیغات خود عمل کند و جایگاه خود را در بازار سرویس‌های محاسبات و ذخیره‌سازی داده‌ها ارتقا ببخشد.

همانطور که می‌دانید، فناوری بلاک چین این مزیت را دارد که نیاز به واسطه‌هایی مثل بانک و وکلای حقوقی را از بین می‌برد و به جای آن‌ از قراردادهای هوشمند استفاده می‌کند.

همین کاربردهای غیرمتمرکز بلاک چین باعث شده تا فناوری وب ۳ به‌عنوان نسخه غیرمتمرکز اینترنت محبوبیت زیادی در بین کاربران پیدا بکند. از آنجائیکه گوگل یکی از تامین‌کنندگان اصلی فضای ابری دنیاست و مجبور به ذخیر‌ه‌سازی حجم عظیمی از داده‌هاست بنابراین نیاز به این دارد که با استفاده فناوری‌هایی مثل بلاک چین از سرویس‌های محاسبات خود تمرکززدایی کند تا روند کارها با سرعت بیشتری انجام بگیرد.

مطالب مرتبط:

  • گوگل ممکن است مجبور به سانسور اینترنت بشود
  • گوگل به‌زودی از روش دیگری برای نمایش تبلیغات به کاربران استفاده خواهد کرد

البته گوگل در حال حاضر برخی قابلیت‌های بلاک چین را به مشتریان خود مثل Dapper Labs، Hedera، Theta Labs و چند شرکت دیگر ارائه می‌کند اما حالا می‌خواهد این فناوری را به فضای ابری خود نیز گسترش بدهد تا کاربران بیشتری بتوانند از مزیت‌های آن بهره ببرند. ضمنا کاربران فضای ابری گوگل با استفاده از بلاک چین خواهند توانست پرداخت‌های خود را با رمزارزها نیز انجام بدهند و کارهای خود را سرعت ببخشند.

به نظر می‌رسد گوگل متوجه اهمیت رمزارزها در دنیای کنونی شده است و برای پشتیبانی از آن‌ها به‌دنبال ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز است و باید منتظر بمانیم و ببینیم که این پروژه درنهایت به کجا ختم می‌شود.

منبع: Gizchina

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا