اینترنت

iOS 15.4 امکان استفاده تمامی برنامه‌ها از نمایشگر 120 هرتزی آی‌فون را فراهم می‌کند

iOS 15.4 امکان استفاده تمامی برنامه‌ها از نمایشگر 120 هرتزی آی‌فون را فراهم می‌کند

نمایشگر 120 هرتزی پروموشن یکی از ویژگی‌های مدل‌های پیشرفته‌تر سری آی‌فون 13 اپل به‌شمار می‌رود. با این‌حال پیش‌تر وجود برخی باگ‌های عجیب موجب شد تا انیمیشن‌های برنامه‌های متفرقه صرفا با سرعت 60 هرتزی نمایش داده شوند. بدین‌ترتیب از توانمندی‌های نمایشگر با نرخ نوسازی بالاتر به‌طور کامل بهره‌برداری نمی‌شد. این در حالیست که مشتریان طبیعتا برای خریداری مدل‌های پیشرفته‌تر پرو مبالغ بیش‌تری را پرداخت کرده بودند.

atramart mobile

پیش‌تر همزمان با انتشار نخستین گزارشات در این زمینه، شرکت اپل ادعا کرد که این مشکل از باگ Core Animation ناشی شده ودر به‌روزرسانی نرم‌افزاری آینده برطرف خواهد شد. خبر خوشایند اینکه با انتشار به‌روزرسانی iOS 15.4 ظاهرا این مشکل رفع شده است. یک توسعه‌دهنده با نام کریستین سلیگ اعلام کرده که از طریق یک واسطه در شرکت اپل از این موضوع مطلع شده است.

“امروز من پیام کوتاهی را از جانب یکی از افراد شاغل در اپل دریافت کردم. به گفته وی این مشکل در نسخه بتای iOS 15.4 برطرف شده و اکنون کلیه اپلیکیشن‌ها از قابلیت نمایش انیمیشن‌های 120 هرتزی روی مدل‌های مورد پشتیبانی آی‌فون بهره‌مند هستند. من این موضوع را شخصا تست کرده و صحت آن‌را تائید می‌کنم (همان‌طور که در تصویر زیر ملاحظه می‌کنید؛ نمایش هر فریم 1/120 ثانیه یا 8.33 میلی‌ثانیه زمان برده است).” ChristianSelig@؛ 27 ژانویه 2022

avang neterbit mobile

این تست در ورژن بتای iOS 15.4 اجرا شده و به‌‌نظر می‌رسد که اکنون انیمیشن‌های برنامه‌های ثالث می‌توانند از مزایای مدل‌های آی‌فون 13 پرو و آی‌فون 13 پرو مکس و نمایشگرهای پروموشن 120 هرتزی آنها به‌طور کامل بهره‌برداری نمایند. این موضوع بدان معناست که با انتشار به‌روزرسانی iOS 15.4 برای عموم کاربران، میان انیمیشن‌های اپلیکیشن‌های ثالث و برنامه‌های بومی اپل نبایستی هیچ‌گونه اختلافی مشاهده شود. در نتیجه تجربه کاربری یکپارچه‌تری ایجاد خواهد شد.

iOS 15.4 امکان استفاده تمامی برنامه‌ها از نمایشگر 120 هرتزی آی‌فون را فراهم می‌کند

هنوز دقیقا روشن نیست که چرا رفع باگ مذکور توسط اپل تا این اندازه زمان‌بر بوده است؛ اما به هرحال دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است. در خصوص زمان انتشار عمومی به‌روزرسانی iOS 15.4 هنوز هیچ توضیحی ارائه نشده است؛ اما با توجه به انتشار نسخه بتای این آپدیت، اکنون به موعد عرضه نهایی آن یک گام دیگر نزدیک‌تر شده‌ایم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا