اینترنت

نتایج تست بنچمارک تراشه M1 اولترا از عملکرد فوق‌العاده آن حکایت دارد

نتایج تست بنچمارک تراشه M1 اولترا از عملکرد فوق‌العاده آن حکایت دارد

شب گذشته شرکت اپل در جریان برگزاری رویداد Peek Performance از جدیدترین کامپیوتر خود با نام مک استودیو رونمایی کرد. نکته جالب توجه اینکه کامپیوتر جدید اپل نخستین دستگاهی است که از تراشه بومی M1 اولترا استفاده می‌کند.

media ad mrbilit mobile

جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که M1 اولترا گونه جدیدی از تراشه M1 به‌شمار رفته و به منظور ارائه عملکردی بهتر اساسا از 2 تراشه M1 مکس در کنار یکدیگر بهره می‌گیرد. اپل ادعاهای جسورانه‌ای را در رابطه با تراشه جدید خود مطرح نموده است. به‌عنوان مثال غول کوپرتینویی ادعا می‌کند که تراشه M1 اولترا در مقایسه با مک پرو مجهز به پردازنده 16 هسته‌ای Intel Xeon حدودا 90 درصد سریع‌تر است. اکنون نتایج لو رفته از تست‌های بنچمارک نشان می‌دهند که آمار و ارقام اعلام شده توسط اپل صرفا یک ادعای پوچ و توخالی نبوده است.

نتایج لو رفته از تست‌های بنچمارک نشان می‌دهند که تراشه 20 هسته‌ای M1 اولترا در مقایسه با تراشه 28 هسته‌ای Xeon W شرکت اینتل عملکرد بهتری از خود ارائه داده است. تراشه اینتلی مورد اشاره در پیشرفته‌ترین مدل از کامپیوتر مک پرو اپل مورد استفاده قرار گرفته است. بر اساس امتیازات گزارش شده، تراشه M1 اولترا در تست‌های پردازش تک‌ هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب امتیازات 1793 و 24055 را کسب کرده است.

system group mobile

برای مقایسه جالب است بدانید که تراشه 28 هسته‌ای Xeon W اینتل در تست‌های پردازش تک هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب امتیازات 1152 و 19951 را به خود اختصاص داده است. این ارقام نشان می‌دهند که تراشه جدید M1 اولترا اپل به آسانی از سد پردازنده Xeon W شرکت اینتل عبور کرده است. بنابراین کامپیوتر جدید مک استودیو مجهز به تراشه M1 اولترا احتمالا برای آن‌ دسته از کاربران حرفه‌ای که خواهان ویرایش ویدیو، رندر داده‌های گرافیکی سنگین یا تولید فایل‌هایی با رزولوشن بالا هستند؛ گزینه‌ای مناسب و در خور توجه محسوب می‌شود.

نتایج تست بنچمارک تراشه M1 اولترا از عملکرد فوق‌العاده آن حکایت دارد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا