بازی

احتمال کاهش ۱۸ درصدی قیمت حافظه RAM در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲

احتمال کاهش ۱۸ درصدی قیمت حافظه RAM در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲

طی هفته‌های گذشته، گزارش‌های متعددی مبنی بر متعادل شدن تقاضای خریداران سخت‌افزار کامپیوتری به‌دلیل افزایش حجم عرضه و کاهش هزینه‌های تولید منتشر شده است. هزینه تولید حافظه‌ رم (DRAM) یکی از مواردی است که با افزایش عرضه‌ی قطعات کاهش یافته و این امر در قیمت فروش این محصولات نمایان خواهد شد. وبسایت TrendForce به نقل از منابع خود مدعی شده که طی سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی، شاهد افت ۱۳ تا ۱۸ درصدی قیمت انواع DRAM خواهیم بود و این میزان در فصل آخر سال نیز ۳ تا ۸ درصد بیشتر خواهد شد.

درحالی که عملاْ نمی‌توان به‌طور قطع درباره میزان افت قیمت انواع حافظه‌ی DDR4 و DDR5 اظهارنظر کرد، اما حداقل می‌توان مطمئن بود که این افت قیمت کمتر از ۱۰ درصد نخواهد بود. هنوز مشخص نیست که این اتفاق چقدر روی دیگر محصولاتی که از این ماژول‌ها در ساختار خود استفاده می‌کنند تأثیرگذار خواهد بود.

حافظه های DRAM

البته این یک اصل ساده‌ی تجاری است که افزایش عرضه و کاهش تقاضا برای یک محصول، به کاهش قیمت آن منجر خواهد شد. به هر حال مجموعه‌ای از این اتفاقات باعث شده تا بالاخره بعد از مدت‌ها شاهد عرضه مقدار کافی تجهیزات به بازار باشیم و این امر به کاهش قیمت سرسام آور برخی از این محصولات منجر شود.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با بیکینگ و سایر کاربران در میان بگذارید.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا