اینترنت

مایکروسافت ظاهرا از تولید هدست هولولنز 3 صرف‌نظر کرده است

مایکروسافت ظاهرا از تولید هدست هولولنز 3 صرف‌نظر کرده است

طبق گزارش‌های منتشر شده، تولید هولولنز 3، نسل سوم هدست واقعیت ترکیبی مورد انتظار مایکروسافت ظاهرا لغو شده است.

برخی منابع ناشناس که اخیرا با اعضای داخلی مایکروسافت و این پروژه صحبت کرده‌اند، ادعا می‌کنند که برخی مشکلات و مسائل داخلی باعث این تصمیم شده است. در میان تمام موارد، این منابع ادعا می‌کنند که هدست هولولنز بیشتر از مشکلاتی مانند عدم وجود مسیر مشخص و «اختلافات داخلی» آسیب دیده است.

هولولنز (HoloLens) یک هدست واقعیت ترکیبی است که اولین نسل آن در مارس سال 2016 به عنوان یک نسخه توسعه‌دهنده عرضه شد. از آن زمان تاکنون این هدست در صنایع مختلف به عنوان راهی برای کارگران ارائه شد تا به صورت سریع با همتایان خود و پورتال‌های اطلاعاتی ارتباط برقرار کنند و در نهایت منجر به توسعه و راه‌اندازی هولولنز 2 شد.

مایکروسافت قبلا گفته بود که قصد دارد نسل سوم هدست هولولنز را عرضه کند، اما گزارش امروز که بر اساس منابع داخلی فاش شده، خلاف این ادعا را ارائه می‌کند. هرچند این ادعاها در حال حاضر نوعی شایعه محسوب می‌شوند، اما منابع این خبر با بیش از 20 کارمند سابق و فعلی مایکروسافت صحبت کرده‌اند.

هولولنز 3

حرکت هولولنز 3 به سمت متاورس؟

از طرفی دیگر، به نظر می‌رسد ایده رو به رشد «متاورس» نیز به نوبه خود باعث این تصمیم شده است. به گفته منابع، در تیم توسعه هدست هولولنز مایکروسافت «جناح‌هایی» شکل گرفته که یکی از آن‌ها اعتقاد دارد هولولنز باید به عنوان هدف اصلی خود روی حوزه نرم‌افزار و متاورس متمرکز باشد. با این حال ظاهرا برخی دیگر از تمرکز روی جنبه سخت‌افزاری حمایت می‌کنند.

در حال حاضر، هدست هولولنز مایکروسافت به طور کامل روی مشتریان سازمانی و نظامی خود تمرکز کرده است. با این حال، منابع داخلی ادعا می‌کنند که برخی کارمندان مایکروسافت عقیده دارند که این شرکت باید اهداف خود را به فراتر از این مشتریان گسترش دهد.

با این وجود باید دید مایکروسافت در آینده چه تصمیمی برای هدست واقعیت ترکیبی خود خواهد گرفت و آیا با استفاده از آن وارد حوزه متاورس خواهد شد یا خیر.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا