فناوری

آزاد سازی فضای گوشی با قابلیت آرشیو اندروید

آزاد سازی فضای گوشی با قابلیت آرشیو اندروید

ویژگی بایگانی برنامه اندروید به شما امکان می دهد تا  یک برنامه را به جای حذف کامل، فشرده سازی کنید و باعث صرفه جویی در فضای گوشی خود شوید.

به گزارش سایت androidauthority؛ گوگل در حال کار بر روی قابلیتی است که به کاربران و گیمر‌ها امکان می‌دهد بدون حذف برنامه یا بازی فضای گوشی خود را آزاد کنند. گفته شده، قابلیت جدید برنامه‌های اندروید را فشرده سازی کرده و اطلاعات آن‌ها را نیز در دستگاه حفظ می‌کند. بایگانی برنامه اندروید همچنین به کاربران امکان می‌دهد تا فضای ذخیره‌سازی را بازیابی و برنامه را نصب کنند.

گوگل این قابلیت را در بلاگ توسعه دهندگان اندروید اعلام کرد. این ویژگی نام بازاری ندارد، اما به نظر می‌رسد گوگل کاملاً روی آن سرمایه‌گذاری کرده است. پیش بینی می‌شود این قابلیت در اواخر امسال و همزمان با ارائه اندروید ۱۳ به کاربران عرضه شود.

آزادسازی فضای گوشی اندرویدی

همانطور که گفته شد، این ویژگی هنوز تثبیت نشده است. به همین دلیل، هر چیزی که اکنون می‌گوییم ممکن است تا زمان عرضه رسمی تغییر کند. ابتدا، توسعه دهندگان باید از این ویژگی پشتیبانی کنند زیرا احتمال حذف نصب برنامه‌ها توسط کاربران با این قابلیت کاهش می‌دهد. همچنین شرکت  Google برنامه‌ها را اجباری نمی‌کند که از این خصوصیت پشتیبانی کنند، بنابراین توسعه‌دهندگان می‌توانند در صورت تمایل از آن صرفنظر کنند.

اگر کاربر بخواهد برنامه را بایگانی کند، اندروید داده‌ها را حذف و فشرده می‌کند. داده‌های حذف شده مختص کاربر نخواهد بود. به عبارت دیگر، اندروید داده‌های کاربر شما را در برنامه حذف نمی‌کند، اما ممکن است برخی از فایل‌های دیگر که مورد نیاز مخاطبان نیست را حذف کند. گوگل می‌گوید که این می‌تواند تا ۶۰ درصد از داده‌های برنامه را ناپدید کند.


بیشتر بخوانید

  • اگر گوشی اندروید دارید این تنظیمات را تغییر دهید

مجله خبری بیکینگ فضای مجازی دريچه فناوری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا