فناوری

نتیجه شگفت‌آور یک هفته زیر آب ماندن آیفون۱۱

نتیجه شگفت‌آور یک هفته زیر آب ماندن آیفون۱۱

گوشی‌های اپل از زمان آیفون ۷ مقاوم به آب بودند؛ اما نه در حدی که بتوانند برای مدت طولانی یا در عمق زیاد، سالم بمانند. البته تاییدیه‌هایی که میزان مقاومت در برابر آب را تعیین می‌کنند، همیشه دقیق نیستند و در برخی موارد، شاهد دوام عجیب و غریب گوشی‌های آیفون در آب بوده‌ایم. تازه‌ترین مورد، داستان جالب یک آیفون ۱۱ در برزیل است که یک هفته زیر آب دوام آورد.

برنو رافائل، مرد جوانی است که اخیرا هنگام قایق‌رانی در دریاچه پارانائو، به درون آب پرید تا یک زن را از غرق شدن، نجات دهد. او موفق به انجام این کار شد؛ ولی در همین گیر و دار، گوشی آیفون خود را گم کرد.

یک هفته بعد، برنو در شبکه‌های اجتماعی، پست یک معلم غواصی را دید که یک آیفون را در دریاچه پیدا کرده بود و از آنجایی که گوشی قفل بود، از این طریق به‌دنبال صاحبش می‌گشت.

سالم ماندن آیفون برای این مدت طولانی، همه را غافلگیر کرد. گوشی‌های جدیدتر اپل، گواهینامه IP۶۸ دارند که به‌معنای دوام ۳۰ دقیقه‌ای آن‌ها در عمق ۶ متری آب است. این گواهینامه در آیفون ۱۱ اما، IP۵۸ است که یعنی ۳۰ دقیقه در عمق ۲ متری سالم می‌ماند.

البته همان‌طور که اشاره شد، معمولا چنین گواهینامه‌هایی با چاشنی محافظه‌کاری صادر می‌شوند و درزبندی گوشی‌ها، برای مدت بیشتری کارایی خود را حفظ می‌کنند. ولی واقعا یک هفته، نوبر است!

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا