فناوری

فناوری برای ارتباط با مردگان

فناوری برای ارتباط با مردگان

اخیرا فناوری جدیدی ایجاد شده است که ویژگی جدیدی را به کاربران ارائه می‌دهد نام این فناوری LiveStory است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

به گزارشtechradar، این فناوری مانند شرکت شجره نامه آنلاین فقط یک کلیپ کوچک ۱۰-۲۰ ثانیه‌ای بر اساس یک عکس قدیمی از بستگان شما ایجاد نمی‌کند.. بلکه، LiveStory با ایجاد یک ویدیوی متحرک طولانی‌تر از اجداد شما که تمام داستان زندگیشان را تعریف می‌کند، همراه با صدای همگام‌سازی شده با لب و نمایش اسلایدی از عکس‌های قدیمی، فراتر می‌رود.

این فناوری با استفاده از قابلیت “بازآفرینی” مبتنی بر هوش مصنوعی که عکسی از چهره بستگان شما را متحرک می‌کند، کار می‌کند. اما این بار صوتی را نیز دریافت می‌کنید که یا به طور خودکار یا از یک شجره نامه در MyHeritage ایجاد می‌شود یا به صورت دستی توسط شما وارد می‌شود. سپس فناوری تبدیل متن به گفتار داستان را روایت می‌کند و صدا با سر متحرک متحرک یکی از خویشاوندان شما همگام‌سازی می‌شود.

عکس قدیمی

LiveStory همچنین ظاهراً از ۳۱ زبان، ده‌ها گویش و صد‌ها شخصیت صوتی به همراه گزینه‌های مختلف صدای مردانه و زنانه پشتیبانی می‌کند. با وجود همه اینها، شکی نیست که این فناوری کمی ترسناک است و ما را به سفری حتی بزرگتر به دره عجیب و غریب می‌برد. برای برخی، افزودن صدا ممکن است همه چیز را خیلی دور کند، و MyHeritage مجبور شده است برخی موارد سلب مسئولیت را اضافه کند تا اطمینان حاصل شود که از فناوری سوء استفاده نمی‌شود.

مالکان این فناوری می‌گوید که LiveStory در نظر گرفته شده است تا فقط برای عکس‌های افراد متوفی استفاده شود و هرگز نباید بدون اجازه آن‌ها روی عکس یک فرد زنده استفاده شود. با این حال، بسیاری در رسانه‌های اجتماعی این فناوری را راهی آرام‌بخش یا حتی دل‌گرم‌کننده برای «ملاقات» واقعی به روابطی دانستند که هرگز در زندگی واقعی وجود نداشته است.

فناوری LiveStory در حال حاضر برای آزمایش روی دسکتاپ، وب تلفن همراه (هر دو از طریق سایت MyHeritage) و در برنامه تلفن همراه MyHeritage رایگان است. شما می‌توانید چندین LiveStories را به صورت رایگان ایجاد کنید، اما پس از آن باید هزینه اشتراک را بپردازید (از ۱۱۹ دلار / ۸۹ پوند در سال).

فناوری جدید

شکی وجود ندارد که این فناوری جذاب است و این واقعیت که می‌تواند به طور خودکار یک بیوگرافی ویدئویی ۹۰ ثانیه‌ای از یک عکس، شجره نامه و متنی ایجاد کند، هم چشمگیر و هم وحشتناک است. افزودن صدا یک گام منطقی است، اما از نمونه‌هایی که تاکنون دیده‌ایم، لحن گهگاهی روباتیک است و این واقعیت که صدا از شخص اصلی نمونه گرفته نشده است، آن را کمی بیش از حد مصنوعی می‌کند.

در حال حاضر، به نظر می‌رسد که LiveStory کمی بیشتر برای موزه‌ها یا آموزش مناسب است، جایی که توانایی آن برای زنده کردن شخصیت‌های تاریخی (به جای روابط شخصی) می‌تواند راهی مفید برای جذاب‌تر کردن تاریخ برای بازدیدکنندگان و کودکان باشد. البته، پتانسیل سوء استفاده نیز وجود دارد، اگرچه D-ID (سازنده فناوری) برای جلوگیری از این اتفاق، حفاظ‌هایی ایجاد کرده است.

همه کاربران باید قبل از اینکه یک LiveStory بسازند شرایطی از جمله قولی مبنی بر عدم استفاده از آن برای افراد زنده را بپذیرند.  همچنین یک الگوریتم تعدیل متن برای بررسی اطلاعات نادرست ، توهین‌آمیز یا افتراآمیز وجود دارد، اگرچه مشخص نیست که چگونه مورد تأیید قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید

  • رقابت هوش مصنوعی با انسان و نظریه کارشناسان این حوزه

 

مجله خبری بیکینگ فضای مجازی دريچه فناوری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا