بازی

آخر هفته چی بازی کنیم: از لارا کرافت تا تجربه‌ای مبارزه‌ای

آخر هفته چی بازی کنیم: از لارا کرافت تا تجربه‌ای مبارزه‌ای

طبق روال همیشگی چهارشنبه‌ها، این هفته هم در قسمتی دیگر از مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم به معرفی دو بازی خواهیم پرداخت. اولین اثر، تجربه‌ای متفاوت با محوریت شخصیت محبوب لارا کرافت است و بازی دوم هم یک اثر مبارزه‌ای بامزه و رایگان که می‌توان روی کامپیوتر یا حتی موبایل به تجربه آن پرداخت. پس لطفا همراه معرفی بازی‌ها باشید:

مبارزه با دشمنان در بازی Lara Croft and the Guardian of Light

بازی Lara Croft and the Guardian of Light

لارا کرافت بدون شک یکی از محبوب‌ترین کاراکتر‌های دنیای ویدیو گیم است که تا بیشتر از همه او را با مجموعه توم ریدر می‌شناسیم؛ بااین‌حال در سال ۲۰۱۰، کریستال داینامیکس و اسکوئر انیکس تصمیم گرفتند تا یک تجربه متفاوت از این شخصیت را با نام Lara Croft and the Guardian of Light روانه بازار کنند که به بازی‌های اصلی مجموعه توم ریدر تعلق ندارد و حتی از حیث گیم‌پلی هم با‌وجود اشتراک‌های زیاد، تفاوت‌هایی هم با توم ریدر دارد.

Lara Croft and the Guardian of Light قرار بود آغازگر مجموعه کاملا جدیدی با نام لارا کرافت باشد؛ کارل استوارت، کارگردان مجموعه، در زمان توسعه بازی اعلام کرد که پس از انتشار بازی Tomb Raider: Underworld، تیم توسعه به این نتیجه رسیده بود که این نسخه، حکم پایان یک دوره از بازی‌های توم ریدر را دارد و به همین دلیل هم زمان مناسبی بود تا آن‌ها، روی تجربه‌ای متفاوت هم کار کنند که نتیجه‌اش، خلق شدن Lara Croft and the Guardian of Light بود؛ اثری که از همان موتور نسخه Underworld استفاده کرد و از طرفی برخی خصوصیات جدید هم مثل امکان تجربه به‌صورت Co-Op ارائه می‌دهد و با داشتن زاویه دوربین بالا به پایین، حال و هوایی نسبتا متفاوت نسبت به نسخه‌های اصلی مجموعه دارد.

حل پازل در بازی Lara Croft and the Guardian of Light

استودیو کریستال داینامیکس در زمان توسعه Lara Croft and the Guardian of Light، اعلام کرد که روند کار روی این بازی قرار نیست خللی در ساخت نسخه اصلی بعدی مجموعه به‌وجود بیاورد و این اثر، بیشتر حکم یک تجربه جانبی را برای سازندگان توم ریدر داشت که از قضا، تجربه واقعا موفقی هم شد.

Lara Croft and the Guardian of Light هم به‌صورت تک‌نفره و هم دونفره Co-Op قابل‌تجربه است؛ در حالت تک‌نفره، بازیکنان فقط امکان هدایت کاراکتر لارا را دارند و تجهیزات او به شکلی در نظر گرفته شده که بتوان همه چالش‌ها و پازل‌ها را از پیش‌رو برداشت. بااین‌حال لذت اصلی بازی، در Co-Op تجربه کردن آن است؛ جایی که شخصیت دوم با نام Totec که یک مبارزه از گروه مایا است به بازی اضافه می‌شود. در این حالت لارا از کلت‌های مشهورش و یک وسیله طناب‌مانند برای عبور از موانع بهره می‌برد و Totec هم مجهز به یک نیزه است که هم سلاح جنگی او است و هم اینکه برای عبور از برخی موانع، لارا از آن کمک می‌گیرد.

بازی Lara Croft and the Guardian of Light برخلاف اکثر نسخه‌های اصلی توم ریدر که دوربین متغیر و سوم‌شخص دارند، از زوایه دوربین ثابت ایزومتریک به‌تصویر کشیده می‌شود و همین موضوع باعث شده تا بازیکنان همواره از زاویه‌ای بالا به پایین، به محیط کلی دید داشته باشند. مبارزه‌ها و حل پازل بخش اصلی گیم‌پلی را تشکیل می‌دهند و همان‌طور که اشاره کردیم، اگر بتوانید همراه‌با یک دوست به تجربه بازی بپردازید، لذت آن دوچندان خواهد شد. در کل Lara Croft and the Guardian of Light تجربه‌ای متفاوت با محوریت شخصیت لارا کرافت است که حتی روی موبایل هم منتشر شده و به‌عنوان یک بازی جمع‌و‌جور ولی ارزشمند، می‌توانید از بازی کردنش لذت ببرید.

لوگوی بازی Brawlhalla

بازی Brawlhalla

این روز‌ها بازی مبارزه‌ای Multiversus محبوبیت زیادی بین گیمر‌ها پیدا کرده و همین بهانه‌ای شد تا سراغ یک بازی مبارزه‌ای مفرح دیگر برای معرفی در مقاله این هفته برویم. Brawlhalla در سال ۲۰۱۷ برای اولین‌بار منتشر شد و ناشر آن هم یوبیسافت است و نکته مهم دیگری در رابطه با این بازی، رایگان بودن آن و همینطور در دسترس بودنش روی پلتفرم‌های موبایل با پشتیبانی از کراس‌پلی است که باعث می‌شود بتوانید به‌راحتی در هر زمان و مکانی به تجربه‌اش بپردازید.

Brawlhalla از نظر کلیت گیم‌پلی، شباهت زیادی به مجموعه مشهور Super Smash Bros. نینتندو دارد و در اکثر حالت‌های بازی آن، بازیکنان باید سعی کنند تا رقیب را از زمین مسابقه بیرون کنند. بازیکنی که بتواند با بیرون انداختن رقبا امتیاز بیش‌تری کسب کند یا آخرین بازیکن زنده در زمین مسابقه باشد، درنهایت برنده هر نوبت از بازی خواهد بود.

مبارزه روی استیج در بازی Brawlhalla

Brawlhalla تنوع قابل‌قبولی از حالت‌های بازی دارد و می‌توان آن را به‌صورت آنلاین یا آفلاین هم همراه‌با دوستان تجربه کرد. در مجموع تا به امروز ۵۶ کاراکتر قابل‌بازی برای این اثر معرفی شده‌اند که در تجربه نسخه رایگان، هر هفته تعداد مشخصی از این کاراکتر‌ها در دسترس قرار می‌گیرند و ترکیب آن‌ها به شکل هفتگی و چرخشی عوض می‌شود. البته که بازیکنان می‌توانند با پرداخت ۱۹.۹۹ دلار، یک بار برای همیشه همه کاراکتر‌های فعلی و آینده بازی را باز کنند.

بازی Brawlhalla به‌طور کلی تجربه‌ای مفرح است که مخصوصا اگر آن را همراه‌با دوستان‌تان تجربه کنید، اوقات مفرحی خواهید داشت. علاوه‌بر این تجربه رایگان بازی به شکلی است که خیلی به پرداخت هزینه بیشتر احساس نیاز نخواهید کرد و اگر بازی را بیش از حد جدی نگیرید، در حد همین نسخه رایگان هم ساعت‌های طولانی سرگرم‌تان خواهد کرد؛ پس اگر به بازی‌های مبارزه‌ای و مخصوصا انواع آرکید‌مانند آن‌ها علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنم سری به Brawlhalla بزنید.

در پایان لطفا نظرات خود را در مورد بازی‌های این هفته با بیکینگ و کاربرانش به‌اشتراک بگذارید.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا