فناوری

سونی و هوندا با هم خودروی برقی می‎سازند

سونی و هوندا با هم خودروی برقی می‎سازند

سونی و هوندا یادداشت تفاهمی برای طراحی و بازاریابی خودروهای الکتریکی با یکدیگر امضا کردند. این معامله نهایی نیست، اما هدف این است که در سال جاری یک جوینت ونچر تاسیس شود و تا سال 2025 فروش وسایل نقلیه آغاز شود.

براساس گزارش Engadget ؛ هوندا اولین مدل را طراحی، تولید و روانه بازار خواهد کرد و سونی پلتفرم خدمات حمل و نقل را ایجاد می‎کند. ایده این است که صنعت فناوری اطلاعات و سرگرمی، موبایل و حسگر تصویر سونی، با ساخت و ساز خودرو و فروشندگان هوندا با هم ادغام شوند.

توشی‌هیرو میبه، مدیرعامل هوندا، گفت: «اگرچه سونی و هوندا شرکت‌هایی هستند که شباهت‌های تاریخی و فرهنگی زیادی دارند، اما حوزه‌های تخصص فناوری ما بسیار متفاوت است. بنابراین، من معتقدم این اتحاد که نقاط قوت دو شرکت ما را گرد هم می‌آورد، فرصت‌های زیادی را برای تحولی در آینده ارائه می‌کند.»

سونی و هوندا خودروی برقی می‎سازند

جوینت ونچر ممکن است به هوندا کمک کند تا به هدف خود یعنی تغییر کل خط تولید و رفتن به سمت خودروهای برقی تا سال 2040 دست یابد. همانطور که اکنون مطرح است، این شرکت یکی از پراکنده ترین خط تولید خودروهای برقی الکتریکی را در بین هر خودروساز دیگری دارد و هوندا E منحصر به فرد اروپایی تنها خودروی برقی این شرکت است که در غرب فروخته می شود.

سونی این شراکت را به عنوان تلاشی برای “پر کردن جهان با احساسات از طریق قدرت خلاقیت و فناوری” مطرح کرد. این به احتمال زیاد به این معنی است که می توانید انتظار داشته باشید فضای داخلی با تکنولوژی بالا و سیستم های سرگرمی فانتزی طراحی شده باشد تا به شما کمک کند فراموش کنید که در ترافیک ساعات شلوغی گیر کرده اید. این شرکت اضافه کرد که می‌خواهد یک سیستم حرکتی ایجاد کند که حول محور ایمنی، سرگرمی و سازگاری باشد.

سونی و هوندا خودروی برقی می‎سازند

این خبر خیلی هم شوکه کننده نیست، زیرا سونی قبلاً نه تنها یک، بلکه دو خودروی الکتریکی با طراحی خاص خود را به نمایش گذاشته است، Vision-S EV و Vision-S 02 SUV الکتریکی. هنگامی که Vision-S برای اولین بار ظاهر شد، ویترینی بود برای تمام نقاط قوت سونی، با 33 سنسور مختلف برای فناوری 360 Reality Audio، نمایشگرهای عریض، رانندگی خودکار و سایر ویژگی‌ها. سونی قول داده بود که شرکت جدیدی به نام Sony Mobility را در بهار امسال راه اندازی کند، اما به نظر می رسد که اتحاد با هوندا در عوض جای آن را بگیرد.

 

مجله خبری بیکینگ فضای مجازی دريچه فناوری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا