بازی

کاهش ۴۴ درصدی درآمد انویدیا در نتیجه‌ی افت فروش بازار گیمینگ

کاهش ۴۴ درصدی درآمد انویدیا در نتیجه‌ی افت فروش بازار گیمینگ

براساس گزارش جدید انویدیا، درآمد تیم سبز از بازار محصولات گیمینگ ۴۴ درصد کمتر از موعد مشابه سال گذشته بوده است. جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا در توضیحات خود به «افت چشمگیر» درآمد شرکت اشاره داشته و آمار و ارقام ارائه شده نیز این موضوع را تأیید می‌کند. براساس گزارش‌های منتشر شده، انویدیا در دوره سه‌ماهه مشابه سال گذشته ۸.۱ میلیارد دلار درآمدزایی داشته که رقم ۶.۷ میلیارد فعلی آن‌ها ۱.۴ میلیارد دلار کمتر از آن است.

آمار پلتفرم گیمینگ محصولات این شرکت نیز ۲.۰۴ میلیارد دلار درآمد را نشان می‌دهد که ۳۳ درصد کمتر از سال قبل است. انویدیا درحال حاضر با شرکای تجاری خود بر سر قیمت و موجودی محصولات درحال مذاکره است تا آمار فروش خود را برای سه‌ماهه سوم سال بهبود ببخشد.

مدل رفرنس کارت گرافیک های NVIDIA GeForce RTX 40

انتظار می‌رود انویدیا در این فصل از نسل جدید محصولات خود در حوزه پردازنده‌های گرافیکی رونمایی کند. البته باتوجه‌به موجودی بالای تأمین‌کنندگان از کارت‌های گرافیک سری GeForce RTX 30 و افت فروش این محصولات باوجود کاهش قیمت‌ها، احتمال می‌رود عرضه محصولات جدید انویدیا با تأخیر مواجه شود.

افت فروش کارت‌های گرافیک احتمالاً در نتیجه‌ی سقوط ارزش رمزارزها و رکود بازار پس از بحران کرونا است که به کاهش حجم تقاضا برای سخت‌افزاری کامپیوتری منجر شده است.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با بیکینگ و سایر کاربران در میان بگذارید.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا