بازی

آغاز فرایند تولید حافظه ۲۴ گیگابیتی GDDR6X برای کارت‌ های گرافیک RTX 40

آغاز فرایند تولید حافظه ۲۴ گیگابیتی GDDR6X برای کارت‌ های گرافیک RTX 40

به‌روزرسانی جدید وبسایت شرکت مایکرون اطلاعات جدیدی را در خصوص نسل جدید ماژول‌های حافظه GDDR6X در اختیار ما می‌گذارد. به‌نظر می‌رسد که ماژول‌های حافظه ۱۶ گیگابایتی با سرعت ۲۴ گیگابیت بر ثانیه درحال حاضر وارد فاز تولید شده است. این درحالی است که طبق شایعات، تنها دو ماه تا زمان عرضه‌ی کارت‌های گرافیک سری RTX 40 باقی مانده است.

انویدیا اعلام کرده که در سری جدید محصولات رده بالای خود از هر دو ماژول حافظه ۲۱ و ۲۴ گیگابیتی استفاده خواهد کرد. با فرض درست بودن شایعات شنیده شده، تیم سبز از تراشه‌های حافظه ۲۱ گیگابیتی GDDR6X در سه مدل رده بالای RTX 4090 و 4080 و 4070 استفاده خواهد کرد. در همین حال، گفته می‌شود که مدل پرچم‌دار این سری که ممکن است یک GPU حرفه‌ای ورک‌استیشن یا مدل جدیدی از سری TITAN باشد، از ماژول‌های ۲۴ گیگابیتی استفاده خواهند کرد.

تایید شروع فرایند تولید Micron 24Gbps GDDR6X

مایکرون قاعدتاً چنین تراشه‌هایی را بی دلیل تولید نمی‌کند، اما وجود آن‌ها به‌معنی به کارگیری بالاترین ظرفیت سرعت آن در نسل جدید پردازنده‌های گرافیکی نخواهد بود. به‌طور مثال ماژول‌های حافظه ۲۱ گیگابیتی نسل قبل صرفا در مدل پرچم‌دار RTX 3090 Ti مورد استفاده قرار گرفت که در ماه مارس امسال عرضه شده بود. این درحالی است که مدل اورجینال این کارت در سال ۲۰۲۰ حداکثر به سرعت ۱۹.۵ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با بیکینگ و سایر کاربران در میان بگذارید.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا