علم و دانش

عکس | بن سلمان برای این پهپاد جنگی با اردوغان قرارداد میلیارد دلاری بست!

عکس | بن سلمان برای این پهپاد جنگی با اردوغان قرارداد میلیارد دلاری بست!

به گزارش خبرگزاری بیکینگ، بیرقدار آکینجی یک هواپیمای بدون سرنشین جنگی با مقاومت در ارتفاع بالا و پرواز طولانی مدت است که هم‌اکنون توسط بایکار، شرکت سازنده پهپاد ترکیه در دست توسعه قرار دارد. اولین تصویر این پهپاد در ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ در رسانه‌ها ظاهر شد.

بیشتر بخوانید:

جیمزوب محل تولد خورشید را به تصویر کشید/ عکس

از موشک کروز ابومهدی چه می‌دانیم؟ / کابوس ناوهای دشمن/ عکس

نخستین گزارش‌های رسانه‌ها از بیرقدار آکینجی به عنوان یک هواپیمای بدون سرنشین ۴٫۵ تنی قادر به حمل حدود ۱٫۵ تن محموله با بدنه مجهز به دو موتور توربوپراپ (جت ملخی) یاد می‌کردند.

پیرو تکمیل وهله طراحی اولیه در ماه ژوئن ۲۰۱۹، در ماه اوت آزمایش دو پیشرانه توربوپراپ نوع ایوچنکو پراگرس آی‌ای- ۴۵۰ سی آکینجی که ساخت اوکراین است، کلید خورد. نخستین آزمون پیشرانه در تاریخ ۱ سپتامبر ۲۰۱۹ پایان پذیرفت. پس از پایان سایر آزمون‌های فنی، پهپاد به پایگاه هوایی ارتش ترکیه واقع در چورلو منتقل شد. پرواز اولیه آکینجی با تاکسی کردن و به پرواز درآمدن خودکار در ۶ دسامبر سال ۲۰۱۶ تحقق یافت که پهپاد به دنبال پرواز ۱۶ دقیقه‌ای، با موفقیت فرود آمد.

پهپاد ترکیه‌ای ۳میلیارد دلار برای عربستان آب خورد!/ عکس

آکینجی با گنجایش حمل ۴۰۰ کیلوگرم بار در درون بدنه و ۹۵۰ کیلوگرم در بیرون بدنه، قادر است در مجموع ۱۳۵۰ کیلوگرم بمب بردارد. با دو پیشرانه توربوپراپ با توان ۳۴۰ و ۵۶۰ کیلووات ساعت و طول بال‌های وسیع ۲۰ متری، از ۵٫۵ تن بیشینه وزن برخاست برخوردار است. آکینجی اولین پهپاد قادر به شلیک موشک کروز هواپایه خواهد بود.

گنجایش این پهپاد، ۱۳۵۰ کیلوگرم است و طول آن ۱۲٫۵ متر است و طول بال‌ها ۲۰ متر است و بلندی بدنه پهپاد، ۴٫۱ متر است و بیشینه وزن برخاست ۵٫۵ تن است و نیروی محرکه آن از دو موتور توربوپراپ تولید شرکت اوکراینی ایوچنکو پراگرس، هر یک با توان ۵۶۰ کیلووات ساعت تامین می‌شود.

طول پرواز این پهپاد ۲۴ ساعت است و سقف پرواز آن ۱۲٫۱۹۲ متر است.

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا