بازی

معرفی بازی موبایل Street Fighter: Duel | تجربه‌ای متفاوت از سری استریت فایتر

معرفی بازی موبایل Street Fighter: Duel | تجربه‌ای متفاوت از سری استریت فایتر

Street Fighter از سری بازی‌های محبوب شرکت کپکام محسوب می‌شود که در طی سال‌ها با نسخه‌های متعدد، موفقیت‌های بسیاری را در پلتفرم‌های مختلف کسب کرده است. حال استریت فایتر با عنوان Street Fighter: Duel قدم به پلتفرم‌های اندروید و آیفون گذاشته است تا این بار به‌گونه‌ای متفاوت، تجربه‌ی مبارزه در دنیای پر زد و خورد خود را به بازیکنان منتقل کند. درواقع Street Fighter: Duel از نظر گیم‌پلی، شباهتی با آثار اصلی این سری یا دیگر عناوینی مانند مورتال کامبت ندارد و بیشتر انتخاب‌محور پیش می‌رود. به‌طور کلی بازی به‌صورت آنلاین اجرا می‌شود و دارای رویداد‌های تک نفره به‌صورت ایونت یا فصلی است.

بخش چند نفره هم سه حالت با عنوان‌های Arena ،Battle Royale و Super Sowdown را شامل می‌شود که هر یک با دستیابی به سطوح مختلف در دسترس قرار می‌گیرند. اما ویژگی مهمی که باعث شده است تا Street Fighter: Duel با نسخه‌های اصلی خود متفاوت باشد، کنترل کاراکتر‌ها توسط هوش مصنوعی است. گیمر در روند بازی تنها با تصمیمات مختلفی که پیش از شروع و هنگام مبارزه می‌گیرد، می‌تواند در نتیجه‌ی مسابقات تأثیرگذار باشد.

سیستم ارتقا و انتخاب کاراکتر در بازی Street Fighter: Duel

تصمیمات بازیکن در زمینه‌ی ارتقا و انتخاب شخصیت‌ها، بیشترین تاثیر را در تعیین نتیجه مسابقات دارند

با اینکه هوش مصنوعی کنترل اصلی شخصیت‌ها را به عهده دارد، اما همچنان نقش بازیکن بسیار پررنگ و تعیین‌کننده است. به‌خصوص مدیریت و فعالیت‌هایی که مختص به پیش از شروع مسابقه هستند، بخش اصلی و تأثیرگذار بازی را تشکیل می‌دهند. شخصیت‌ها علاوه‌بر تنوع بسیار بالا در قدرت و ظاهر، همه دارای یک سیستم ارتقا بسیار وسیع نیز هستند. به همین ترتیب، انتخاب کاراکتر‌ها درکنار ارتقا هر یک از آن‌ها، از تصمیمات کلیدی و مهمی محسوب می‌شوند که تاثیر بسیار بالایی روی شکست یا پیروزی در هر مسابقه دارند.

همچنین بازی Street Fighter: Duel به گیمر اجازه می‌دهد تا هریک از نیرو‌های خود را به آیتم‌های مختلفی مجهز کند تا از قدرت‌های بیشتری در زمینه‌هایی مانند میزان دمیج یا سلامتی بهره ببرد. اما آیتم‌ها نیز تنوع بسیار بالایی دارند و می‌توانند نقش مهمی را در پیروزی بازیکن ایفا کنند. بنابراین همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد، بخش اصلی فعالیت‌های بازیکن مربوط‌به مدیریت و انتخاب‌های قبل از شروع رویداد‌ها است. بااین‌حال گیم‌پلی مبارزات درکنار ساده بودن، بسیار هیجان‌انگیز طراحی شده است و به خوبی می‌تواند گیمر را درگیر نبردها کند.

گیم‌پلی مبارزه‌ی بازی Street Fighter: Duel

بازی اندروید و آیفون Street Fighter: Duel در بخش مبارزات تنها از بازیکن می‌خواهد که یکی از نیرو‌های خود را برای استفاده از قدرت ویژه انتخاب کند؛ آن هم درحالی‌که مبارزه به‌صورت خودکار درحال انجام است و هر چند ثانیه نیز نوار آبی رنگی در پایین صفحه پر می‌شود که زمان استفاده از قدرت ویژه را نشان می‌دهد.

با اینکه مانند نسخه‌های اصلی و کنسولی این سری، کنترل مستقیمی روی هدایت و مبارزات نداریم، اما انتخاب اینکه کدام یک از کاراکتر‌ها از قدرت ویژه‌ی خود استفاده کند، بسیار مهم و کلیدی محسوب می‌شود؛ به نحوی که ممکن است تنها با چند انتخاب، جریان مسابقه به کلی تغییر کند. Street Fighter: Duel در زمینه‌ی گرافیک نیز عملکرد خوبی دارد و از جلوه‌های گرافیکی و رنگ‌بندی‌های فانتزی و زیبایی بهره می‌برد. درنهایت باید گفت که بازی Street Fighter: Duel با وجود تفاوت‌های بسیار زیادی که با نسخه‌های کنسولی خود دارد، می‌تواند حس و حال آشنایی را به طرفداران سری استریت فایتر و آثار فایتینگ القا کند و تجربه‌ی سرگرم کننده‌ای را برای بازیکنان رقم بزند.

دانلود بازی Street Fighter: Duel
پلی‌استور اپ‌استور

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا