بازی

درخواست اسکوئر انیکس برای حذف اطلاعات فاش شده بازی Tomb Raider جدید

درخواست اسکوئر انیکس برای حذف اطلاعات فاش شده بازی Tomb Raider جدید

هفته گذشته شاهد فاش شدن اطلاعات تازه‌ای از بازی Tomb Raider جدید بودیم. این بازی جدید که به‌صورت رمزی Project JAWBREAKER نام دارد، قرار است تا ادامه ماجراجویی‌های جدید لارا کرافت به‌همراه شاگردان جدید او در یک دنیای جدید را که تحت خطر یک تهدید بزرگ قرار گرفته است روایت کند. براساس گزارش‌ها، این بازی خط داستانی بازی‌های اورجینال و اصلی سری توم ریدر را با داستان سه‌گانه ریبوت این سری که در سال‌های اخیر منتشر شده است پیوند خواهد زد.

حالا کالین موریارتی از پادکست Sacred Symbols می‌گوید که پس از انتشار بخش‌هایی از فیلم‌نامه فاش شده از این بازی در قسمت قبلی این پادکست، اسکوئر انیکس به نمایندگی از استودیوی کریستال داینامیکس درخواست حذف این اطلاعات را داشته است. پادکست Sacred Symbols ازطریق پلتفرم غیررایگان Patreon پخش می‌شود و ادمین‌های این شبکه به موریارتی توصیه کرده‌اند تا این اطلاعات فاش شده را پیش از شکایت رسمی سازندگان بازی به جرم نقض کپی‌رایت، از پادکست خود حذف کند.

لارا کرافت ایستاده در غروب جنگل در بازی توم ریدر / Tomb Raider

براساس جزئیات منتشر شده، اسکوئر انیکس طبق قانون DMCA درخواست حذف تمامی محتوای غیرقانونی منتشر شده در این پادکست را برای وب سایت Patreon ارسال کرده است. قانون کپی رایت هزاره دیجیتال یا DMCA که در سال ۱۹۹۸ و برای مبارزه با پخش و استفاده غیرقانونی از محتوای رسانه‌ای کپی شده تصویب شد، در سال‌های اخیر در موارد زیادی توسط ناشران صنعت بازی‌های ویدیویی برای حذف و ازبین‌بردن محتوای فاش شده از بازی‌های منتشر نشده استفاده شده است.

این قانون از طرفی دیگر به پلتفرم‌هایی مانند Patreon و یوتیوب این امکان را می‌دهد تا پیش از شکایت رسمی شرکت‌های مدعی ازطریق دادگاه فدرال که هزینه‌های زیادی برای این سرویس‌های اینترنتی خواهد داشت، محتوای موردنظر ناشران را داوطلبانه از پلتفرم خود حذف کنند.

موریارتی از سوی دیگر مدعی است که اطلاعات پخش شده در پادکست او، صرف استفاده‌ای غیر تجاری و عمومی از اطلاعاتی بوده که از یک منبع ناشناس به‌دست او رسیده است، و خود او هیچ ارتباطی با استودیوی کریستال داینامیکس ندارد. یکی از بندهای قانون DMCA به کاربران شبکه‌های اینترنتی این اجازه را می‌دهد که از محتوای تولید شده توسط شرکت‌های رسانه‌ای، برای مقاصد غیرتجاری و سود‌اور مانند نقد و بررسی این محتوا استفاده کنند.

موریارتی همچنین تایید کرد که این محتوای فاش شده، تنها از نسخه فعلی پادکست روی پلتفرم Patreon و تنها برای پیروی از قوانین این شرکت حذف شده است و نسخه‌های موجود روی پلتفرم Apple Podcasts و یوتیوب حداقل تا زمان نوشتن این خبر شامل این اصلاحات نمی‌شوند.

بازی Rise of the Tomb Raider

با اینکه مدتی پیش و در ماه می شاهد خریداری شدن استودیوی کریستال داینامیکس و حق امتیاز سری Tomb Raider توسط گروه امبریسر بودیم، اما باتوجه‌به اینکه مراحل قانونی این معامله حداقل تا دو ماه دیگر طول می‌کشد، بنابراین حقوق و تمامی مسائل قانونی مربوط‌به سری توم ریدر و بازی‌های جدید آن همچنان در اختیار شرکت اسکوئر انیکس است.

هنوز اطلاعات بیشتری از این بازی جدید که براساس این اطلاعات جدیدی می‌توانیم بگوییم Project JAWBREAKER نام دارد منتشر نشده است، اما طبق گفته استودیوی کریستال داینامیکس، قرار است این بازی با موتور گرافیکی آنریل انجین 5 ساخته شود. کریستال داینامیکس از کمک مهندسان و توسعه‌دهندگان اپیک گیمز برای به‌کار بردن تکنولوژی‌های جدید گرافیکی نوین در ساخت این بازی نیز بهره خواهد برد. همچنین جف راس، کارگردان بازی Days Gone در نقش مدیر طراحی به ساخت این بازی ملحق شده است.

نظر شما کاربران بیکینگ در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا