علم و دانش

لحظه اصابت موشک بالستیک یمن به کشتی آمریکایی

لحظه اصابت موشک بالستیک یمن به کشتی آمریکایی


دریافت 2 MB

به گزارش بیکینگ، روز سه‌شنبه یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله به کشتی فله‌بر خبر داده بود. در این بیانیه نوع موشک به‌کارگیری‌شده مشخص نشده بود اما سنتکام اعلام کرد که این کشتی توسط یک‌موشک بالستیک ضدکشتی مورد هدف قرار گرفته است.

بر اساس گزارش پارتیزان، نکته جالب‌توجه ویدئو اصابت موشک بالستیک به کشتی درحال حرکت است، این در حالی است که کشتی فوق به‌سمت کانال سوئز درحال حرکت بوده، اما در زمان مورد اصابت قرارگرفتن حداقل حدود ۱۸۰ کیلومتر با نزدیک‌ترین مناطق ساحلی یمن در نزدیکی مرز عربستان فاصله داشته و به‌نوعی از کنار سواحل یمن عبور کرده بوده، اما باز هم در روز روشن مورد اصابت موشک بالستیک ضدکشتی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

  • اف ۳۵ یا اف ۳۲، کدام جنگنده بهتر است؟

این اصابت در حالی رخ داده که آمریکا در همان روز مدعی مورد اصابت قراردادن ۴ پرتابگر موشک‌های ساحل‌پرتاب یمن شده بود اما از طرفی ساعت اصابت نشان می‌دهد که در میانه روز موشک بالستیک ضدکشتی شلیک‌شده و به هدف خود که یک‌شناور متحرک بوده، در فاصله بیش از ۱۸۰ کیلومتری با موفقیت اصابت کرده است.

نوع دقیق موشک بالستیک ضدکشتی برخورد کرده مشخص نیست، اما بدنه موشک به ۳ نوع موشک بالستیک ضدکشتی یمنی شباهت دارد:
– موشک عاصف (خلیج‌فارس) برد ۳۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتر
– موشک تنکیل (زهیر ضدکشتی) برد ۵۰۰ کیلومتر
– موشک فالق (مشابه راکت‌های فجر-۵) برد ۱۴۰ کیلومتر

لحظه اصابت موشک بالستیک یمن به کشتی آمریکایی

باتوجه به بدنه کشیده‌تر موشک برخوردکرده، عدم‌شباهت آن به عاصف و عدم برخورداری از سرجنگی جداشونده (تنکیل)، احتمالا پرتابه به‌کاررفته از نوع موشک فالق بوده که در اصل برد ۱۴۰ کیلومتری دارد، اما باتوجه به بردی که در آن کشتی مورداصابت قرارگرفته (بیش‌از ۱۸۰ کیلومتر) احتمالا نمونه‌ی افزایش بردیافته فالق به‌کارگیری‌شده و یا با کاهش سرجنگی، برد این موشک افزایش پیداکرده است.

۵۸۵۸

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا