علم و دانش

سگ رباتیک لنوو از راه رسید/ عکس

سگ رباتیک لنوو از راه رسید/ عکس

به گزارش خبرگزاری بیکینگ، لنوو از رباتی با طراحی مشابه با اسپات، سگ رباتیک چهارپای بوستون داینامیکس، رونمایی کرد. اما این محصول جدید یک تفاوت اساسی با اسپات دارد: Daystar لنوو یک جفت پا بیشتر از اسپات دارد!

براساس گزارش دیجیاتو، به‌نظر می‌رسد داشتن پاهای اضافی به Daystar کمک می‌کند تا بتواند تعادل خود را بهتر حفظ کند و درعین‌حال مانورپذیری بهتر، خصوصاً در زمین‌های ناهموار داشته باشد.

درحالی‌که اسپات، سگ رباتیک بوستون داینامیکس، توجه‌ها را به خود جلب کرده، حالا لنوو با سگ شش‌پای جدید خود وارد میدان شده است.

سگ رباتیک لنوو از راه رسید/ عکس

لنوو از یک سگ رباتیک شش‌پا رونمایی کرد

طبق گزارش‌ها، سگ رباتیک لنوو با نام «Daystar Bot GS» برای عبور از محیط‌های چالش‌برانگیز ساخته شده است. این سگ رباتیک مجهز به سیستم‌های کنترل پیشرفته است که احتمالاً به حرکات دقیق آن کمک می‌کند.

این محصول جدید لنوو با استفاده از الگوریتم‌های ادراک پیشرفته می‌تواند محیط اطراف خود را به‌خوبی بررسی کرده است و مطابق با آن واکنش نشان دهد. همچنین Daystar با استاندارد IP66 در برابر نفوذ گردوغبار و آب مقاوم است. درنتیجه سگ رباتیکی لنوو به‌راحتی می‌تواند در محیط‌های بیرونی حرکت کند.

سگ رباتیک لنوو از راه رسید/ عکس

درحالی‌که جزئیات خاصی در مورد عملکرد Daystar Bot GS در دست نیست، اما معرفی آن نشان می‌دهد که لنوو در این حوزه پیشرفت خوبی کرده است. باید دید آیا داشتن پاهای اضافی نسبت به اسپات، باعث می‌شود این سگ رباتیک تفاوت فاحشی از نظر عملکرد نسبت به سگ رباتیک بوستون داینامیکس داشته باشد یا خیر.

ورود لنوو به این حوزه روبه‌رشد، نویدبخش نوآوری و کاوش بیشتر در کاربردهای بالقوه رباتیک است. به‌نظر می‌رسد لنوو قصد دارد سگ رباتیکی Daystar را اواخر سال جاری میلادی عرضه کند. بی‌شک تا آن زمان اطلاعات بیشتری در مورد Daystar منتشر خواهد شد.

227227

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا