رمز ارز

شور و هیجان بازار در پامپ عظیم کپی میم کوین های شیبا، دوج و پپه

شور و هیجان بازار در پامپ عظیم کپی میم کوین های شیبا، دوج و پپه

شور و هیجان بازار در پامپ عظیم کپی میم کوین های شیبا، دوج و پپه

این روزها با ظهور نسل دوم میم کوین های محبوب مواجه هستیم. در هفته گذشته، توکن‌هایی از جمله دوج کوین ۲ (DOGE2.0)، شیبا اینو ۲ (SHIB2) و پپه ۲ (PEPE20)، در فهرست صرافی های Gate.io و Poloniex قرار گرفتند. اما آیا چیز جدیدی در مورد این کپی ها وجود دارد؟ و آیا آنها با ممکوین ‌های اصلی که نامشان را از آنها گرفتند، مقایسه می‌ شوند؟

پامپ عظیم نسل دوم میم کوین های محبوب

اخیراً، پپه ۲  یکی از داغ ترین مم کوین ها بوده است. در روز جمعه، این کریپتو ارزش بازار ۵۷.۳ میلیون دلاری را به دست آورد. این مم کوین همچنین در بالاترین قیمت تاریخ ۰.۰۰۰۰۰۰۲۲ دلار معامله شد. قیمت این توکن در هفت روز بیش از ۲۰۰٪ افزایش یافت.

یکی دیگر از توکن های میمی که اخیرا ترند شد، شیبا اینو ۲.۰ است. این توکن در تاریخ ۲۹ ژوئن به بالاترین قیمت ۰.۰۰۶۱۴ دلار رسید. با این حال، همانطور که اغلب در روند افزایشی میم کوین ها اتفاق می‌افتد، زود سقوط کرد. این رمزارز اکنون با حدود یک سوم ارزشی که ذکر شد، معامله می‌شود.

در دراماتیک ترین پامپ و دامپ ده روز گذشته، دوج کوین ۲.۰ نیز در همان روز به بالاترین حد خود رسید. اما پس از صعود به ۰.۰۰۸۷۸ دلار، قیمت آن خیلی زود به زیر ۰.۰۰۱۳ دلار سقوط کرد.

صرافی های Gate.io و Poloniex نسل دوم DOGE، SHIB و PEPE را در فهرست خود قرار دادند

افزایش و سقوط سریع نسل دوم میم کوین ها ممکن است نشان دهد که این شوق فقط یک لحظه در حال رخ دادن بود. اما مطمئناً برخی از هولدرها وجود خواهند داشت که روی اطلاعیه های روز جمعه توسط Gate.io و Poloniex حساب می کنند تا علاقه بیشتری به سمت این توکن ها جلب شود.

به نقل از beincrypto، صرافی Gate.io اعلام کرد که SHIB2 و DOGE2 در فهرست این پلتفرم قرار خواهند گرفت. در همین حال، Poloniex معاملات SHIB2 و PEPE2 را در همان روز فعال کرد.

البته، اکثر معامله گران می دانند که میم کوین ها بی ثبات هستند. اگر هیاهوهای پیرامون این مم کوین های نسل ۲  تا دوشنبه تمام شود، این اولین باری نیست که یک روند در چنین فاصله زمانی کوتاهی از رونق به سمت رکود می ‌رود.

جوامع مم کوین های اصلی از مم کوین های کپی یا نسل ۲ فاصله می گیرند

آخرین نسل توکن ها شباهت های زیادی با نسخه های قبلی یا اصلی خود دارند. در درجه اول، آنها زبان بصری و قرابت مشابهی با فرهنگ میم اینترنتی دارند. اما جوامع پشت میم کوین های اصلی، اغلب از ظاهر تازه ‌واردها در صحنه خوشحال نمی شوند.

در یک توییت، بنیاد دوج کوبن برائت خود را از کپی‌کنندگان اعلام کرد. این بیزاری بسیاری از مردم را گمراه می کنند، چرا که آنها فکرمی کنند اگر به Dogecoin وابسته باشند، مستعد کلاهبرداری هستند.

به همین ترتیب، در ماه ژوئن، رهبر شیبا اینو، به دنبال‌کنندگان در مورد پروژه‌های کلاهبرداری که تلاش می‌ کنند نام برند شیبا اینو را یدک بکشند، هشدار داد.

البته طبق اخبار بیکینگ سابقه کلاهبرداری در بین برخی از کپی های میم کوین ها وجود دارد. در روند کپی های قبلی، مانند موج نسخه‌ های «BABY»، کلاهبرداری ‌های مختلفی صورت گرفت. این کلاهبرداری ها سایر تکنیک های دستکاری بازار توسط توسعه دهندگان آنها می شود.

این میم کوین های جدید دارایی بسیاری از سرمایه گذاران را نیز از بین برده اند. در دنیایی هستیم که دارایی ها می توانند ارزش خود را ده برابر یا بیشتر در یک روز افزایش دهند اما به همان سرعت آن را از دست بدهند. بنابراین حتی معامله گران باتجربه نیز باید مراقب باشند.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا